top icon
Test Drive

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi L200 με οδηγό τον Λάμπρο Αθανασούλα

Σε ένα διαφορετικό εγχείρημα, ο καταξιωμένος οδηγός ράλλυ Λάμπρος Αθανασούλας αναλαμβάνει τα πηδάλια του Mitsubishi L200 και μεταφέρει τις εντυπώσεις του από το ιαπωνικό pick-up.

Τα σύγχρονα pick-up, όπως και το Mitsubishi L200, έχουν διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό σε σύγκριση με όσα είχαμε συνηθίσει κατά τις προηγούμενες δεκαετίες. Εκτός από στοιχεία όπως χρηστικότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία, αυτά τα αυτοκίνητα διαθέτουν πια προηγμένες τεχνολογίες και στοιχεία άνεσης, που συναντάμε ευρέως σε επιβατικά και κυρίως, SUV οχήματα.

Το Mitsubishi L200, διαχρονικά σημαντικό μοντέλο σε αυτή την κατηγορία, έρχεται να επιβεβαιώσει πως αυτός ο συνδυασμός στοιχείων, μπορεί να επιτευχθεί χωρίς αλλοίωση του πραγματικού χαρακτήρα ενός τέτοιου οχήματος. Άλλωστε, η επαγγελματική-αγροτική χρήση, δεν απαγορεύει και τη λειτουργία του… αγχολυτικού, για ορισμένες ξέγνοιαστες στιγμές απόλαυσης εκτός δρόμου, αλλά και για άνετη μετακίνηση σε ασφάλτινη επιφάνεια.

Mitsubishi L200

Σε αυτό το πλαίσιο, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε ένα διαφορετικό εγχείρημα. Για αυτό, αποταθήκαμε στον Λάμπρο Αθανασούλα, εκ των κορυφαίων Ελλήνων οδηγών ράλλυ της εποχής μας και όχι μόνο, ώστε να αναλάβει τα πηδάλια του Mitsubishi L200. Φυσικά, όταν βρίσκεσαι δίπλα σε οδηγό αγώνων, η κατάλληλη τοποθεσία παίζει σημαντικό ρόλο. Έτσι, επιλέξαμε ως προορισμό την ειδική διαδρομή “Κεφαλάρι” στη Βόρεια Πελοπόννησο, που έχει χρησιμοποιηθεί ουκ ολίγες φορές στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Συστάσεις σε επίπεδο πρακτικότητας

Η σύγχρονη τάση των οχημάτων pick-up προς τα τεχνολογικά συστήματα, δεν αναιρεί το βασικό τους συστατικό, ότι δηλαδή αποτελούν κατασκευές που αποτείνονται σε επαγγελματίες. Στην 6η του γενιά, το Mitsubishi L200 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1978, είναι εξελιγμένο με βάση τις επιταγές των καιρών.

Mitsubishi L200

Εμφανισιακά, η σχέση του Mitsubishi L200 με τα SUV μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας, είναι άμεση. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic Shield που γνωρίσαμε και στα Eclipse Cross, Outlander PHEV, που χαρακτηρίζεται από στενόμακρη χρωμιωμένη μάσκα και επιφάνειες από νίκελ. Ο δυναμικός χαρακτήρας του μοντέλου, ιδιαίτερα στην έκδοση της δοκιμής μας, υπογραμμίζεται από το μαύρο χρώμα και τις αντίστοιχα, σκουρόχρωμες ζάντες (τροχοί 16-18 ιντσών ανάλογα με την έκδοση), που προσδίδουν “αγριάδα” στη σιλουέτα του αυτοκινήτου. Τα φωτιστικά σώματα, αυτά διαθέτουν τεχνολογία full-LED, προσφέροντας ακόμη καλύτερη ορατότητα.

Στη χώρα μας, το τετρακίνητο ιαπωνικό pick-up προσφέρεται σε εκδοχές με μιάμιση (Club Cab) ή διπλή (Double Cab) καμπίνα. Ο χώρος φόρτωσης της ανασχεδιασμένης καρότσας έχει μήκος 1,85 και 1,52 μέτρων αντίστοιχα. Το ύψος της, στοιχείο σημαντικό για τη διαδικασία φόρτωσης, είναι 850 χιλιοστά. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, η καρότσα έχει βάθος 475 χιλιοστών και μέγιστο πλάτος 1,47 μέτρων. Ταυτόχρονα, το βάρος κυμαίνεται μεταξύ 1.895-2.035 κιλών ενώ το ωφέλιμο φορτίο είναι 1.035 κιλά.

Mitsubishi L200

Στην καμπίνα

Η εικόνα, αλλά και η αρχιτεκτονική της καμπίνας, παίζουν σημαντικό στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των σύγχρονων pick-up. Το Mitsubishi L200 δεν αποτελεί εξαίρεση, με τα στοιχεία από SUV να είναι αυξημένα. Η αρχιτεκτονική συνεισφέρει στην πρακτικότητα, αφού ο οδηγός έχει εύκολη πρόσβαση σε όλα τα αναγκαία χειριστήρια.

Ιδιαίτερα στην 4θυρη έκδοση, Double Cab, της δοκιμής μας, η παραμονή στο εσωτερικό ήταν άνετη, τηρουμένων των αναλογιών, ακόμη και όταν ο ρυθμός ανέβηκε. Προφανώς, ένα pick-up δε διαθέτει όλα τα χαρίσματα ενός SUV, αφού παραμένει όχημα που έχει κατασκευαστεί για άλλο λόγο, όμως το Mitsubishi L200 είναι πρακτικό και σύγχρονο σε όλες του τις εκφάνσεις.

Lambros Athanassoulas

“Ο οδηγός έχει καλή ορατότητα”, μας είπε μετά από τα πρώτα χιλιόμετρα με το L200 ο Λάμπρος Αθανασούλας. “Η θέση οδήγησης έχει τοποθετηθεί ψηλά, ενώ και το αυτοκίνητο είναι ψηλό έτσι και αλλιώς (σ.σ. ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, 205 χιλιοστά), οπότε αυτό βοηθάει ώστε ο οδηγός να αισθάνεται άνετα σε άσφαλτο ή και χώμα”.

Συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης οδηγού

Ο πίνακας οργάνων εμπρός εφοδιάζεται με οθόνη 4,2 ιντσών, όπου παρέχονται ποικίλες ενδείξεις, από την κατανάλωση έως δεδομένα για το σύστημα μετάδοσης. Στην κεντρική κονσόλα, η οθόνη αφής 7 ιντσών είναι ευκολόχρηστη, ενώ πλαισιώνεται από δύο αεραγωγούς που προσφέρουν μια σύγχρονη και ωραία στο μάτι, εικόνα.

Mitsubishi L200

Ταυτόχρονα, το Mitsubishi L200 διαθέτει πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων, όπως το Hill Descent Control, Multi Around Monitor (Λειτουργία Πολλαπλών Προβολών με Πανοραμική Εικόνα 360⁰), Blind Spot Warning System κ.α.

Πώς τα αξιολογεί ο Λάμπρος Αθανασούλας; “Τα συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης οδηγού είναι πολύ σύγχρονα. Αυτό είναι βασικό, καθώς τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πρέπει να συνδυάζουν ασφάλεια και ευκολία. Υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα για διατήρηση ευστάθειας, καθώς και για υποβοήθηση στις ανηφόρες ή τις κατηφόρες. Για παράδειγμα το Hill Descent Control είναι χρήσιμο σε δύσκολα σημεία. Είτε για πιο απλές μετακινήσεις, είτε αν κάποιος προτιμήσει το Mitsubishi L200 για αμιγώς αγροτικό, αυτά τα συστήματα χρειάζονται”.

Mitsubishi L200

Κινητήρας-κιβώτιο

To Mitsubishi L200 εξοπλίζεται με νέο τούρμπο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων (2.268 κ.εκ.), αποδίδοντας ισχύ 150 ίππων και ροπή 400 Nm. Όντας σύννομος με τις προδιαγραφές Euro 6d, ο κινητήρας διαθέτει τεχνολογίες όπως  το AdBlue. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, η μετάδοση κίνησης γινόταν από αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων – και με paddles στο τιμόνι,- ενώ διατίθεται και χειροκίνητο 6άρι.

Mitsubishi L200“Το αυτοκίνητο ταξιδεύει άνετα ακόμη και με 140-150 χλμ./ώρα, χωρίς ο οδηγός και οι επιβάτες να επηρεάζονται”, σχολίασε για το Mitsubishi L200 ο 44χρονος οδηγός αγώνων. “Το αυτόματο κιβώτιο είναι ευχάριστο, ενώ όταν κινείσαι με νορμάλ ρυθμούς δεν αισθάνεσαι τις αλλαγές. Ίσως σε κάποια σημεία, όπως ανηφόρα ή προσπέραση υπό συγκεκριμένες συνθήκες, να χρειαζόταν λίγη περισσότερη ισχύς, γιατί το αυτοκίνητο είναι βαρύ. Όμως συνολικά, ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο”.

Mitsubishi L200
Ανάρτηση

Οι μηχανικοί της Mitsubishi έχουν κάνει αρκετή δουλειά στην ανάρτηση του L200, που περιλαμβάνει γόνατα McPherson με ελικοειδή ελατήρια εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με φύλλα σούστας πίσω. Μπροστά, το μέγεθος των αμορτισέρ έχει μεγαλώσει και χρησιμοποιήθηκαν πιο σκληρά ελατήρια. Πίσω, τα φύλλα σούστας αυξήθηκαν από 5 σε 6, βοηθώντας στην καλύτερη ισορροπία του Mitsubishi L200 ανεξαρτήτως συνθηκών.

Mitsubishi L200

“Η ανάρτηση είναι πολύ καλή στην άσφαλτο”, ανέφερε ο Λάμπρος Αθανασούλας. “Το αυτοκίνητο δεν πλέει, οπότε δεν αισθάνεσαι ανασφάλεια και σε βοηθά να κινηθείς σβέλτα χωρίς κινδύνους. Σε καμιά περίπτωση δεν παίρνει ενοχλητικές κλίσεις, που υπήρχαν στα παλαιότερα pick-up και έφταναν έως να σε ζαλίζουν”.

Όπως τόνισε ο Αθανασούλας, η ανάρτηση βρίσκεται στο στοιχείο της στο χώμα και εφόσον ο ρυθμός ανέβει: “Αν κινηθούμε λίγο πιο γρήγορα, όπως κάναμε σε κομμάτια της ειδικής διαδρομής, η ανάρτηση δουλεύει σαφώς καλύτερα. Βέβαια, το L200 δεν είναι φτιαγμένο για να πηγαίνεις πολύ γρήγορα εκτός δρόμου, αλλά για να κάνεις τη δουλειά σου εκτός δρόμου και η διαφορά, είναι σημαντική. Σε αυτό λοιπόν για το οποίο έχει κατασκευαστεί, είναι πάρα πολύ καλό”.

Mitsubishi L200

Διαφορικά και προφίλ κίνησης

Μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη δίπλα στο λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου, ο οδηγός του Mitsubishi L200 μπορεί να επιλέξει τον τρόπο κίνησης που προτιμά. Σε αυτές εντάσσονται οι επιλογές 2H (στάνταρ κίνηση πίσω), 4Η (τετρακίνηση), ενώ χάρη στο Super Select 4WD-II παρέχονται οι επιλογές 4HLc και 4LLc. Το κεντρικό διαφορικό τύπου Torsen παίζει θετικά το ρόλο του.

Mitsubishi L200

Κατά τη διάρκεια της κίνησης στην ειδική διαδρομή Κεφαλάρι, όπου υπήρχε και αρκετή λάσπη, τα συστήματα αυτά αποδείχθηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα. Τι γνώμη σχημάτισε για αυτά ο Λάμπρος Αθανασούλας; “Η επιλογή διαφορετικών προφίλ είναι χρήσιμη. Η κλασική πίσω κίνηση (2L) βολεύει κυρίως για απλή κίνηση στο δρόμο. Η τετρακίνηση (4H) βοηθά σε περιπτώσεις κίνησης σε χιόνι ή λίγη λάσπη, δηλαδή σε πιο “απλή” εκτός δρόμου κίνηση.

“Το κομμάτι της τετρακίνησης, σε βγάζει ασπροπρόσωπο. Το μπλοκέ διαφορικό πίσω λειτουργεί αποτελεσματικά, ενώ τόσο το 4X4 όσο και η επιλογή αργού, επιτρέπουν την κίνηση σε πιο δύσκολα σημεία, είτε πρόκειται για σκαρφαλώματα, είτε για βαθιά λάσπη ή γλιστερά κομμάτια”, ήταν το σχόλιο του Λάμπρου.

Να προσθέσουμε, πως το Mitsubishi L200 έχει γωνία αναχώρησης 22 μοιρών, γωνία προσέγγισης 30 μοιρών και γωνία ράμπας, 24 μοιρών.

Mitsubishi L200

Εν κατακλείδι

Μια σημαντική, ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες, παράμετρος, αφορά στην ιδιαίτερα πολιτισμένη και αισθητά πιο αθόρυβη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα.

Συνολικά, οι εντυπώσεις του Λάμπρου Αθανασούλα ήταν θετικές, με τον οδηγό από το Λουτράκι να εστιάζει στον πολυχρηστικό χαρακτήρα του Mitsubishi L200: “Όλα τα οχήματα αυτού του είδους έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ, ειδικά κατά την κίνηση στην άσφαλτο, Είναι πολύ άνετα και θυμίζουν τα κανονικά επιβατικά αυτοκίνητα. Συνολικά αισθάνεσαι μεγάλη ασφάλεια, αφού και τα φρένα αποδίδουν εξαιρετικά”.

Lambros Athanassoulas

Με την συμπεριφορά στην άσφαλτο να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, αφού και η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ήρθε η στιγμή της αποτίμησης του Λάμπρου Αθανασούλα, για την “χωμάτινη προσωπικότητα” του Mitsubishi L200.

“Στο χώμα το L200 είναι λίγο σκληρό, ειδικά όταν κινείσαι αργά ή δεν έχει φορτίο, όμως αυτό είναι λογικό. Παρά την φανερή, θετικά, αλλαγή στην καμπίνα, δεν παύει να πρόκειται για επαγγελματικό και η ανάρτηση υπακούει σε αυτό, αφού έχει διαμορφωθεί ώστε να λειτουργεί αντίστοιχα καλά και όταν το αυτοκίνητο φορτώνεται.

“Η απόσταση από το έδαφος παίζει θετικό ρόλο σε κακοτράχαλα σημεία με πέτρες, κορμούς, υψομετρικές διαφορά ή λακκούβες δεν προκαλούν φόβο. Όπως είδατε και εσείς, χάρη στα συστήματα της τετρακίνησης, το αργό και το μπλοκέ, το L200 μας έβγαλε από δύσκολες συνθήκες λάσπης, χωρίς πρόβλημα.

Mitsubishi L200

“Συνήθως, η όποια δυσκολία κίνησης εκτός δρόμου για τα pick-up έγκειται στη χρήση ελαστικών 50/50, αφού το αυτοκίνητο πρέπει να είναι αποτελεσματικό και στην άσφαλτο. Με εκτός δρόμου ελαστικά, θεωρώ πως οι δυνατότητές του θα είναι πάρα πολύ υψηλές”.

Κλείνοντας, τον ρωτήσαμε προς ποια πλευρά θεωρεί ότι γέρνει η ζυγαριά για το Mitsubishi L200, της πρακτικότητας ή της ευχαρίστησης; “Σίγουρα προς την πρακτικότητα, άλλωστε πρόκειται για επαγγελματικό αυτοκίνητο. Βέβαια, αυτό δεν αναιρεί ότι μπορεί να κινηθεί αξιόλογα ως απλό αυτοκίνητο, όμως είναι προσανατολισμένο σε χρήση από επαγγελματίες”.

Το Mitsubishi L200 (Club Cab, Double Cab) προσφέρεται στις εκδόσεις εξοπλισμού Invite και Intense Plus. Το Double Cab προσφέρεται επιπλέον στις In Style, Black Edition, που οδηγήσαμε. Η τιμή του ξεκινά από 28.200 (Club Cab) και 29.700 (Double Cab) ευρώ αντίστοιχα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Mitsubishi L200

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Υπερτροφοδοτούμενος πετρελαίου > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.268 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 400 Nm στις 2.000 σ.α.λ. >  ΚΙΝΗΣΗ: Στους 4 τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 5.225×1.815×1.780 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.000 χλστ. > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 205 χλστ. > ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΜΗΚ.Χ ΠΛ. ΚΑΡΟΤΣΑΣ > 1520 Χ 1470 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 2.035 > ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,4 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 171 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 10,1 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 254 γρ./χλμ. (WLTP) > ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ (Double Cab): Από 29.700 ευρώ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ