Eλληνικοί αγώνες

Συνέντευξη - Κατερίνα Χαλιβελάκη: Σταθερή αξία

Ποιος είπε πως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ανδρική υπόθεση; Η συμμετοχή γυναικών όπως της Κατερίνας Χαλιβελάκη, σε καίρια μάλιστα πόστα, αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο... 

Όσοι παρακολουθούν από κοντά την εξέλιξη των ελληνικών αγώνων, θα έχουν προσέξει την εκτεταμένη παρουσία αξιόλογων κυριών σε θέσεις επιτελικού χαρακτήρα. Η θητεία σε οργανωτικούς ρόλους και η οικογενειακή εμπλοκή στους αγώνες για δεκαετίες καθιστούν την Κατερίνα Χαλιβελάκη μία από τις πιο οικείες και αγαπητές μορφές των ελληνικών αγώνων.

Αγώνες = Οικογένεια + Συναίσθημα

Πρόκειται για μια... ισορροπία που ισχύει σε μεγάλο βαθμό στους αγώνες αυτοκινήτου. Σύζυγος του Μανώλη, μητέρα των Κωνσταντίνου και Νικόλα Χαλιβελάκη -που όλοι έχουν διακριθεί στους αγώνες ράλλυ,- πρόεδρος του Σωματείου ΑΣΜΑ και πλέον γιαγιά, η Κατερίνα Χαλιβελάκη καλείται να τα συνδυάσει όλα. Πόσο εύκολο είναι αυτό; «Tα πάντα συνδυάζονται, αρκεί να υπάρχει θέληση. Πρώτα θα ασχοληθώ με τις υποχρεώσεις του σπιτιού, κι έπειτα με το Σωματείο. Όποιος μας αναζητήσει μπορεί να μας βρει ανά πάσα στιγμή τηλεφωνικά, και εμείς κάνουμε το καλύτερο για να τον εξυπηρετήσουμε. Πάντως, όταν είμαστε στο σπίτι με τον Μανώλη (Χαλιβελάκη), αποφεύγουμε τις συζητήσεις για αγώνες», σχολίασε.

«Είναι σημαντικό να έρθουν νέα παιδιά, καθώς έχουν πιο σύγχρονες ιδέες από εμάς».

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός συνδέεται άμεσα με το συναίσθημα. Όπως ομολογεί η Κατερίνα Χαλιβελάκη, το άγχος της κατά τη διάρκεια των αγώνων είναι μεγάλο: «Όταν τρέχουν οι γιοι μου το άγχος είναι τεράστιο, ενώ όταν διοργανώνουμε έναν αγώνα, αγχώνομαι μη γίνει κάποιο ατύχημα. Αγαπώ όλους τους αγωνιζόμενους, αφού τους γνωρίζω πολλά χρόνια - και ειδικά τους νεότερους τους θεωρώ παιδιά μου».

Ένας άνθρωπος με την ιδιοσυγκρασία της δε θα μπορούσε παρά να δώσει συναισθηματική απάντηση στην ερώτηση για την πιο ευχάριστη και την πιο δυσάρεστη ανάμνηση από τους αγώνες: «Η πιο δυσάρεστη είναι χωρίς δεύτερη σκέψη η έξοδος του Κωνσταντίνου (σ.σ.: Ράλλυ Παλάδιο 2011). Η πιο ευχάριστη ανάμνησή μου είναι η έγκριση δημιουργίας της Ομοσπονδίας από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Τότε που ένα όνειρο δεκαετιών έγινε πραγματικότητα».

Katerina Halivelaki

Focus στους νέους

Τα τελευταία χρόνια, σημαντική θέση στην καθημερινότητα της Κατερίνας Χαλιβελάκη κατέχει το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΑΣΜΑ), ουσιαστική συνέχεια του αγωνιστικού τμήματος της ΕΛΠΑ. Εκεί συνυπάρχουν αρμονικά άνθρωποι διαφορετικών γενεών. Πώς έχει επιτευχθεί αυτό; «Οι παλιοί είτε έχουν μείνει είτε επέστρεψαν, ενώ ειδικά τον τελευταίο καιρό έχουν έρθει και νεότερα παιδιά. Η συνεννόηση μεταξύ “παλιών” και “νέων” είναι πολύ καλή, γεγονός που μας χαροποιεί». Αυτή η κουβέντα ήταν η κατάλληλη πάσα, αφού η ανάγκη για προσέλκυση νέων ατόμων στο χώρο είναι μεγάλη. Ποιες είναι οι σκέψεις της επ’ αυτού; «Είναι σημαντικό να έρθουν νέα παιδιά, καθώς έχουν πιο σύγχρονες ιδέες από εμάς. Προσωπικά, έχω καλέσει νέα παιδιά στο Σωματείο. Η αρχή θα γίνει τον Απρίλιο με την Ανάβαση Ριτσώνας, όπου θα συμμετάσχουν στη διοργάνωση. Θέλουμε να δουν πώς δουλεύουμε, ώστε σύντομα να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο. Την επόμενη χρονιά θα έχουμε εκλογές στο ΑΣΜΑ, και θα ήθελα το ΔΣ να διαθέτει περισσότερα νέα παιδιά, από τα δύο που είναι στην τωρινή σύνθεση».

Η επόμενη μέρα

Είναι φανερό πως η Κατερίνα Χαλιβελάκη κοιτάζει ήδη την επόμενη μέρα. Μοιραία, λοιπόν, η συζήτηση στράφηκε προς την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ). Η υποψηφιότητα στις επερχόμενες εκλογές (22-23 Φεβρουαρίου) είναι κάτι που επεξεργάζεται, αλλά υπό προϋποθέσεις: «Συμβαίνουν αρκετά πράγματα με τα οποία διαφωνώ. Είναι σημαντικό να υπάρχει έδαφος συνεννόησης με τους ανθρώπους του επόμενου ΔΣ και ξεκάθαρο τοπίο για τα οικονομικά της Ομοσπονδίας. Οι αγώνες είναι τρόπος ζωής που δε θέλω να αλλάξω, ενώ παράλληλα νομίζω ότι μπορώ να προσφέρω. Όταν θεωρήσω ότι δεν μπορώ, θα σταματήσω».

Εφόσον λάβει μέρος στις αρχαιρεσίες και εκλεγεί, θα εστιάσει, πέραν των οικονομικών, σε δύο ακόμη άξονες: «Κατ’ αρχάς, θεωρώ πως η Επιτροπή Αγώνων (ΕΠΑ) πρέπει να είναι ανεξάρτητη, με πρόεδρο που έχει επιλεγεί από το ΔΣ της ΟΜΑΕ. Ο πρόεδρος της ΕΠΑ θα επιλέγει τα μέλη της και κανείς δε θα επεμβαίνει στο έργο του, εκτός ίσως από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, για λόγους συνολικής πολιτικής και μόνο. Ακόμη, ιδανικά θα υπάρχει έμμισθος διευθυντής για όλη την Ομοσπονδία, ο οποίος θα έχει την ευθύνη καθημερινής λειτουργίας και θα αναφέρεται στο ΔΣ. Βέβαια, το παραπάνω απαιτεί αλλαγή στο καταστατικό της Ομοσπονδίας, που έπρεπε να είχε γίνει από την εποχή που στη διοίκηση βρέθηκε ο Μανώλης (σ.σ.: Χαλιβελάκης)».

Στην ημερήσια διάταξη βρίσκεται η λέξη «συναίνεση», που είναι πράγματι αναγκαία για μια καλύτερη ημέρα στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μπορεί όμως να επιτευχθεί; «Όσοι είμαστε στην Ομοσπονδία έχουμε μια κοινή αγάπη, και δεν υπάρχει λόγος για κόντρες μεταξύ μας. Μερικοί μάς χαρακτηρίζουν “ελπικούς”, λόγω της σχέσης του Σωματείου με την ΕΛΠΑ. Δεν το βλέπω έτσι, καθώς στόχος μας είναι η βελτίωση των αγώνων. Πιστεύω ότι για να πάμε μπροστά μπορούμε να συνεννοηθούμε και να συναινέσουμε όλοι», ήταν τα λόγια της. Σε αυτό το σημείο, εξέφρασε και ένα παράπονο: «Με έχουν συνδέσει με τον Μανώλη. Ο Μανώλης ήταν στην Ομοσπονδία, δεν είναι πια. Πιστεύω ότι έχω μια ξεχωριστή προσωπικότητα, και με ενοχλεί πάρα πολύ που λέγεται ότι είμαι κατευθυνόμενη».

Περί οικονομικών και ΣΟΑΑ

Ένα επιχείρημα όσων κατακρίνουν την τωρινή διοίκηση είναι πως επί των ημερών της προηγούμενης, με επικεφαλής τον Μανώλη Χαλιβελάκη, τα οικονομικά βρίσκονταν σε καλύτερη κατάσταση. Καθώς είχε τότε την ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης, ρωτήσαμε την Κατερίνα Χαλιβελάκη τι ήταν αυτό που έκανε διαφορετικά: «Κατ’ αρχάς, πρώτα πληρώνονταν οι υποχρεώσεις. Είχαμε φροντίσει ώστε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να πληρώνεται με χρήματα που προέρχονται από την έκδοση αγωνιστικών αδειών. Επιπλέον, η Ομοσπονδία δε διοργάνωνε διεθνείς αγώνες, όπως κάνει τώρα. Ανέθετε τη διοργάνωση σε Σωματεία, οπότε το δικό της ταμείο δεν επηρεαζόταν». Ακόμη, θεωρεί σημαντική και την ενεργή παρουσία του Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου στις επιτροπές: «Ο ΣΟΑΑ πρέπει να αυξήσει τη βάση του, από 50-60 αθλητές σήμερα, σε τουλάχιστον 300. Ορισμένοι αθλητές θα μπορούσαν να μεταφέρουν τις αποφάσεις του Σωματείου τους, και με βάση αυτές ο ΣΟΑΑ να συνεδριάζει σε μηνιαία βάση με την ΕΠΑ. Το ιδανικό θα ήταν σε κάθε επιτροπή να υπάρχει ένας εκπρόσωπος του Συνδέσμου».

Όταν δε βρίσκεται στο Σωματείο ή διοργανώνει κάποιον αγώνα, η Κατερίνα Χαλιβελάκη επιδιώκει να περνάει χρόνο με την οικογένειά της, και κυρίως με τα εγγόνια της. Της αρέσει πολύ το θέατρο, ενώ σχεδόν ποτέ δεν παραλείπει την εβδομαδιαία συνάντηση με τις φίλες της. Πάντως, μην εκπλαγείτε αν σε μερικά χρόνια τη συναντήσετε σε αγώνα, πιο αγχωμένη από ποτέ, καθώς ο Μανώλης Χαλιβελάκης Junior είναι ήδη εδώ..._Ν. Δ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου