top icon
Επικαιρότητα

460 «ηλεκτρικοί» ίπποι για το Renault Zoe e-Sport concept

Μια ενδιαφέρουσα σπουδή με σπορτίφ βλέψεις που ρίχνει κλεφτές ματιές στο μέλλον της αυτοκίνησης σε μια κατηγορία οχημάτων με μεγάλο ενδιαφέρον.

Το πρωτότυπο της Renault έρχεται να μας προϊδεάζει για το τεχνολογικό «περιεχόμενο» των μικρών σπορ αυτοκινήτων του μέλλοντος, τα οποία θα στραφούν μέσα στα προσεχή χρόνια, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στην ηλεκτροκίνηση. Το e-Sport concept βασίζεται ασφαλώς στο στην πλατφόρμα του ηλεκτροκίνητου Zoe EV «κουβαλώντας» ένα μεγάλο μέρος από την τεχνογνωσία των Γάλλων, οι οποίοι εδώ και τρία χρόνια δραστηροποιούνται με επιτυχία στη Formula E.

Σύμφωνα με τους Γάλλους, ένα σημαντικό τμήμα του «σώματος» του e-Sport concept είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, επιλογή που έγινε με ένα και μόνο κριτήριο: τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά-λογικά επίπεδα. Πράγματι, παρ’ ότι οι μπαταρίες των 40 kWh με τις οποίες εξοπλίζεται το ηλεκτρικό μικρό των Γάλλων ζυγίζουν περί τα 450 κιλά, το σύνολο της κατασκευής συγκρατείται κάτω από το άτυπο φράγμα των 1.400 κιλών.

Την κίνηση παρέχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αποδίδουν σε συνδυασμό 460 ίππους και ροπή 640 Nm, τιμές που εξασφαλίζουν στο e-Sport concept επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3,2 δλ. και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Renault, ο χρόνος που απαιτείται ώστε ο ηλεκτρικός… πύραυλός τους να φτάσει από την κατάσταση της ακινησίας την τελική του ταχύτητα, δεν υπερβαίνει τα μόλις 10 δλ.!

Σε ότι αφορά στην αυτονομία, η θεωρητική τιμή είναι 402 χλμ. Μολαταύτα, όπως παραδέχονται και οι ίδιοι οι Γάλλοι, το καλοκαίρι το Zoe e-Sport concept θα μπορεί να σας μεταφέρει για 300 χλμ. και τον χειμώνα όχι για παραπάνω από 200 χλμ.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει τη δυνατότητα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μονοθέσια της Formula E, να επέμβει ρυθμίζοντας τα χαρακτηριστικά απόδοσης των κινητήριων μονάδων, να ελέγχξει την κατανάλωση ενέργειας, ακόμα και να διαφοροποιήσει την κατανομή της πέδησης ανάμεσα στους δύο άξονες._Χ.Α.