X
Επικαιρότητα

Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ: Συνέντευξη Τύπου για το πρόβλημα της κίνησης των ιστορικών αυτοκινήτων

O Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ) κ. Δημήτρης Βερναρδάκης, σε Συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, ενημέρωσε τους εκπροσώπους του Τύπου και αναφέρθηκε στο πρόβλημα της κίνησης των ιστορικών οχημάτων...

O Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ) κ. Δημήτρης Βερναρδάκης, σε Συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, ενημέρωσε τους εκπροσώπους του Τύπου και αναφέρθηκε στο πρόβλημα της κίνησης των ιστορικών οχημάτων, που η πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Α οικ. 94748-4130/25.2.2019 (ΦΕΚ Β570) έχει δημιουργήσει, οδηγώντας σε ακινησία τα ιστορικού χαρακτήρα αυτοκίνητα.

Η ΚΥΑ αυτή θίγει άμεσα τους περίπου 15.000 ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων σε όλη την επικράτεια, με αποτέλεσμα η μηχανοκίνητη κληρονομιά στην Ελλάδα να κινδυνεύει πλέον με εξαφάνιση. O Πρόεδρος ενημέρωσε τους προσκεκλημένους για τις ενέργειες της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ περί της λύσης ή έστω της εξομάλυνσης του προβλήματος, ωστόσο απέναντί της βρήκε αυτιά που δεν άκουγαν: Καμία ενέργεια δεν έχει γίνει εκ μέρους του κράτους για την τυποποίηση και την εφαρμογή του ειδικού οκταψήφιου αλφαριθμητικού κωδικού που προβλέπουν οι νέες διατάξεις, με αποτέλεσμα όσοι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων θέλουν να τις ακολουθήσουν να μη μπορούν, αφού ακόμη δεν έχει δρομολογηθεί τίποτα.

Στις 25 Φεβρουαρίου έληξε η προθεσμία της συγκεκριμένης διαδικασίας για τα αυτοκίνητα κατασκευής από το 1970 και μετά, ενώ στις 25 Απριλίου λήγει και για τα προ του 1969 κατασκευασθέντα ιστορικά οχήματα. Η Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ ζήτησε με υπομνήματά της παράταση της δεύτερης καταληκτικής ημερομηνίας, ώστε να μην αναγκαστεί να ακυρώσει όλες τις νοσταλγικού χαρακτήρα εκδηλώσεις από το Πάσχα και μετά. Όμως, δεν πήρε ποτέ καμία απάντηση, από καμία υπηρεσία.

Ατυχώς, η ομηρία των ιστορικών οχημάτων εκδηλώνεται και στη συγκρότηση των Επιτροπών που με βάση τις νέες διατάξεις θα πιστοποιήσουν και θα νομιμοποιήσουν εκ νέου τη συνέχεια της ύπαρξής τους. Οι Επιτροπές αυτές δεν έχουν συγκροτηθεί ακόμη από τις αρμόδιες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να μην έχει κανείς κάπου να αποτανθεί, προκειμένου το όχημά του να συμμορφωθεί με τη νέα ΚΥΑ. Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε επίσης και στο γεγονός της απουσίας της ΜΟΤΟΕ, της ΕΛΠΑ και της ΕΕΟΑΕ από την Συνέντευξη Τύπου της Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, που σε αντίθεση με την ΟΜΑΕ δεν προσήλθαν σε αυτήν.

Μετά το τέλος της Συνέντευξης ακολούθησε συζήτηση με τους παρισταμένους δημοσιογράφους, η οποία κατέληξε με τη διαπίστωση πως το πρόβλημα θα ταλαιπωρήσει το ιστορικό αυτοκίνητο για πολύ καιρό, αφού οι κρατικές υπηρεσίες αδιαφορούν ακόμη και για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των δικών τους αποφάσεων. Ωστόσο, τα ιστορικά οχήματα είναι ζωντανά μουσειακά κομμάτια και αντιπροσωπεύουν την μακροπρόθεσμη εξέλιξη της αυτοκίνησης, η οποία αποτελεί σημαντικό στοιχείο της Ελληνικής και παγκόσμιας πολιτιστικής και κοινωνικής κληρονομιάς την οποία θα πρέπει να μπορεί να απολαμβάνει το σύνολο της κοινωνίας, κάτι που προσφάτως αναγνώρισε και η UNESCO.

Κατεβάστε το επισυναπτόμενο αρχείο στο τέλος του άρθρου μας με την ΚΥΑ-Αριθμ.-Αοικ.-94748-4130-ΦΕΚ-570-Β

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!