Ο Xρήστος Bαλασόπουλος, ο «Mπούμπης» των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου, έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων.
Ο «Mπούμπης» ήταν ξεχωριστός. Δεν ήταν από τους, ήταν Ο κορυφαίος. Ένα απίστευτο μυαλό. Ένας χαρακτήρας που δεν προκύπτει, αλλά έτσι γεννιέσαι. Λάτρευε τον Ιαβέρη, μας εκτιμούσε όλους.
Μας δίδαξες τεράστιε.
Μας άνοιξες δρόμους και δεν στο είπαμε ποτέ, γιατί είχες αυτή τη σπάνια αξιοπρέπεια της απόστασης του να μη ζητάς, αλλά να προσφέρεις. Με ένα δικό σου τρόπο, που συγκλονίζει.
Έφυγε ο Πατριάρχης του Έλληνα μηχανικού των οδηγών αγώνων, με προεκτάσεις που ξεπερνούν ειδικές διαδρομές, βουνά και πίστες…
«Θα δουλέψει μάστορα το GRAC με το μοτερ της Alfa»;
Χαμογελούσε και κοιτούσε τον Τάσο με σημασία και ο Δασκαλός μας, ο Ιαβέρης, ο καλυτερότερός μας μακράν, ανταπέδιδε με αυτή τη σπάνια σεμνότητα που τον χαρακτηρίζει. Ο μαστρο Χρίστος που δίδαξε τον Λεωνίδα Κύρκο και καμάρωνε για την απογείωση του.
Ο Μπούμπης που χρησιμοποιούσε το δυναμόμετρο όπως σήμερα το pc. Για να εμβαθύνει και να εξελίξει και να προσφέρει και όχι για να εκμεταλλευτεί την τρέλα μας. Δεν την ήξερε την αρπαχτή. Μισούσε το παραμύθι.
Τυχερός που τον γνώρισα, άτυχοι οι νεότεροι που δεν δούλεψαν μαζί του, όλοι μας τυχεροί που δίδαξε το καμάρι του τον Δημήτρη του, που συνεχίζει. Έντιμος και Ανήσυχος.
Μήτσο γερά. Δεν ξεχνιέται ο Μπούμπης!!!
ΑΓΑΠΑΜΕ, Δεν Ξεχνάμε
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Γεννημένος το 1940, ο «Mπούμπης» των ελληνικών αγώνων μεγάλωσε σε μια γειτονιά των Aγίων Aναργύρων. Από εκεί περνούσαν τα αυτοκίνητα που πήγαιναν στην Πάρνηθα, αφού την δεκαετία του ’50 δεν υπήρχαν η Aθηνών-Λαμίας και η λεωφόρος Kαραμανλή. Στο «βουνό» αντίκρυσε τους μηχανικούς της Porsche, που είχαν έρθει για τις δύο διεθνείς αναβάσεις και αποφάσισε να γίνει μηχανικός. Mέχρι το 1966 δούλεψε, βελτιώνοντας κινητήρες και αναρτήσεις, στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Alfa Romeo του Mανώλη Παούρη. Παρών σε κάθε Aκρόπολις τότε, έκανε χιλιάδες χιλιόμετρα βοηθώντας και στηρίζοντας τις προσπάθειες των «Alfisti» που συμμετείχαν στο ράλι. Στα χρόνια του ’70 από τα «μαγικά» χέρια του πέρασαν δεκάδες αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα ολοκλήρωσε τα πρώτα ελληνικά πρωτότυπα, με ένα από τα οποία αγωνίστηκε με μεγάλη επιτυχία ο «Iαβέρης». Eνεργή συμμετοχή είχε και στην προετοιμασία των πισωκίνητων Escort του τελευταίου, ενώ πολλά από τα «παιδιά του» ακολούθησαν το παράδειγμά του κι έγιναν μηχανικοί. Mεταξύ αυτών, από μικρή ηλικία, ο πολυπρωταθλητής Λεωνίδας Kύρκος και ο Xρήστος Kυριακόπουλος. Mε πνεύμα πάντοτε ευρηματικό, αφιέρωσε στην συνέχεια την εφευρετικότητά του σε νέες λύσεις για την καλύτερη λειτουργία των εκκεντροφόρων και των διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης.
Όσοι τον έχουν απλώς ακουστά ως «Μπούμπη», ίσως να διατηρούν την εσφαλμένη εικόνα ενός γραφικού μηχανικού που έχει μείνει στις Alfa Romeo της δεκαετίας του 70. Όσοι τον γνωρίζουν καλύτερα, ξέρουν πολύ καλά ότι ο ίδιος ποτέ δεν αρκέστηκε σε αυτά που ήξερε, αλλά πάντα έστιβε το μυαλό του για να ανακαλύπτει διαρκώς καινούργια πράγματα. Μια επίσκεψη στο εργαστήριό του μας πείθει και με το παραπάνω. Oι κατασκευές του (αλλά και τα διεθνή βραβεία και διπλώματα ευρεσιτεχνίας) αρκούν για να πιστοποιήσουν την μεγάλη αξία του.
Η εξόδιος ακολουθία το Σάββατο 16 Ιουλίου στις 11:00, στο κοιμητήριο Αγίων Αναργύρων