top icon
Επικαιρότητα

Είκοσι χρόνια γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

Στα είκοσι χρόνια λειτουργίας της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου ή «Χαρίλαος Τρικούπης», όπως είναι η επίσημη ονομασία της, έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατομμύρια διελεύσεις οχημάτων.

«Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι ένα εμβληματικό έργο που αποτελεί, πλέον, σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας. Της Ελλάδας που μπορεί να φτάσει ψηλότερα, να αναπτύσσεται και να ισχυροποιείται πολύπλευρα». Αυτό δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τα 20 χρόνια λειτουργίας του έργου και με αφορμή το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας, στο ταξίδι της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι.

gefyra riou antirriou

Όπως ανέφερε «σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο».

gefyra riou antirriou

Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, επεσήμανε ότι «η Γέφυρα διευκόλυνε την ζωή των κατοίκων της περιοχής, συνέβαλε στην ανάπτυξη της οικονομίας και σήμερα, δίνει το παράδειγμα, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με πολλούς τρόπους.

gefyra riou antirriou

Θέλω να σταθώ», τόνισε χαρακτηριστικά, «στη μείωση της τιμής διέλευσης, των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 34%, στην τοποθέτηση σημείων φόρτισης πάνω στη γέφυρα, αλλά και στην χρήση ηλεκτρικών οχημάτων για τις μετακινήσεις του προσωπικού. Όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου «ενός σύγχρονου φορέα που λαμβάνει σοβαρά, υπόψη του, το ενεργειακό αποτύπωμα».

gefyra riou antirriou

Το όραμα για την κατασκευή της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, όταν ένας από τους πιο σημαντικούς πολιτικούς στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους, διατύπωσε δημοσίως αυτή την ιδέα. Ορμώμενος, βέβαια, και από τα δικά του βιώματα. Όπως αναφέρεται σε μια από τις εγκυρότερες βιογραφίες του, το 1873, σε μια επιστολή προς την οικογένειά του, όπου προανήγγειλε την επιστροφή του από την Αθήνα στο Μεσολόγγι, ο Χαρίλαος Τρικούπης σημείωνε ότι το ταξίδι του θα διαρκούσε 54 ώρες και μάλιστα, ακτοπλοϊκώς.

gefyra riou antirriou

Σήμερα, η ίδια διαδρομή καλύπτεται οδικώς σε περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά. Γιατί υπάρχει η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και γιατί υπάρχουν η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός. Ο διαγωνισμός για το έργο ξεκίνησε το 1993. Και όταν λειτούργησε η Γέφυρα, πριν από 20 χρόνια, συνέδεε τις δύο εθνικές οδούς που είχαν κατασκευαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες. Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια και μεγάλη προσπάθεια για να φτάσουμε στο σημείο να αποτελεί η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου τη φυσική συνέχεια ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων που ενώνει τη Δυτική Ελλάδα.

gefyra riou antirriou

Η διαδρομή της Ολυμπιακής Φλόγας από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι μια εμβληματική εικόνα που αποτελεί, πλέον, σημείο αναφοράς.

gefyra riou antirriou

Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου εγκαινιάστηκε το 2004, πριν την έναρξη της Ολυμπιάδας στην Αθήνα. «Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς από τα 20 χρόνια στη Γέφυρα, τον Ότο Ρεχάγκελ με την Ολυμπιακή Φλόγα, τον Μαρκ Γουέμπερ με τη Formula 1, το Bridge Experience με κολύμπι, τρέξιμο, ποδήλατο και άλλα πολλά ακόμη» ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου.

gefyra riou antirriou

Στην δική του ομιλία, ο κ. Ταχιάος υπενθύμισε πως στη κατασκευή της γέφυρας συνεργάστηκαν Γάλλοι και Έλληνες μηχανικοί, μεταφέροντας την τεχνογνωσία τους στη χώρα μας. Κάτι πάρα πολύ σημαντικό για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Η ώσμωση αυτή μεταξύ των κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας και ομίλων όπως η Vinci συνεχίζει να αποτελεί μια πρόκληση για τα επόμενα χρόνια καθώς παράγει προστιθέμενη αξία.

gefyra riou antirriou

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ