top icon
Επικαιρότητα

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος

Oι πιο συχνές ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους, σχετικά με την ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος και τις νέες υπηρεσίες που μπαίνουν στη ζωή μας

1. Πώς μπορώ να κάνω μια ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος;

Η ψηφιακή διαδικασία είναι διαθέσιμη μέσω της πλατφόρμας drivers-vehicles.services.gov.gr. Ο πωλητής και ο αγοραστής πρέπει να συνδεθούν με τους προσωπικούς κωδικούς τους taxisnet και να είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

2. Ποια οχήματα αφορά;

Η ψηφιακή διαδικασία αφορά Επιβατικά και Δίκυκλα Ι.Χ. οχήματα των οποίων η κυριότητα ανήκει αποκλειστικά (100%) σε ένα φυσικό πρόσωπο και πρόκειται να μεταβιβαστούν κατά 100% σε άλλο φυσικό πρόσωπο.

3. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις;

Πρέπει να ισχύουν οι παρακάτω προϋποθέσεις:

• Το όχημα να βρίσκεται σε κίνηση.

• Να μην υπάρχουν οφειλές τελών κυκλοφορίας.

• Να υπάρχει Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) σε ισχύ ή το όχημα να μην έχει ακόμα υποχρέωση για έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (για οχήματα κάτω των τεσσάρων (4) ετών).

• Να μην υπάρχει παρακράτηση κυριότητας του οχήματος ή σε περίπτωση που υπάρχει να είναι μεγαλύτερη των 7 ετών από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας κυκλοφορίας στον τρέχοντα ιδιοκτήτη.

• Να μην υπάρχει καταχωρημένος στην άδεια κυκλοφορίας κάποιος από τους παρακάτω κωδικούς παρατηρήσεων (003, 004, 005, 008, 023, 024, 030, 037, 039, 048, 064, 080, 084, 090, 092, 093, 097, 128, 133, 134, 135, 176, 178, 179, 182).

• Να μην υπάρχει άλλη αίτηση σε εξέλιξη για το συγκεκριμένο όχημα.

4. Ποια είναι τα βήματα της ψηφιακής διαδικασίας;

Μπορείτε να ανατρέξτε στο αναλυτικό εγχειρίδιο χρήσης, το οποίο βρίσκεται στη διεύθυνση drivers-vehicles.services.gov.gr/content/manual-mv.pdf.

5. Γιατί χρειάζεται να είμαι εγγεγραμμένος στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ);

Η εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) διασφαλίζει την εγκυρότητα και τη συσχέτιση του αριθμού κινητού τηλεφώνου με τον κάτοχό του και επομένως παρέχει υψηλότερο επίπεδο ασφαλείας. Έτσι, κατά την έναρξη της διαδικασίας μεταβίβασης απαιτείται η αποστολή κωδικού μιας χρήσης στο κινητό σας που θα χρησιμοποιηθεί ως δεύτερος παράγοντας ταυτοποίησης.

6. Χρειάζεται να επισυνάψω κάποιο δικαιολογητικό στην ψηφιακή αίτηση;
Όχι. Όλα τα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω διαλειτουργικοτήτων με τα μητρώα των φορέων του Δημοσίου. Διευκρινίζεται ότι κατά την παραλαβή της νέας άδειας κυκλοφορίας από την επιλεγμένη υπηρεσία μεταφορών, ο αγοραστής θα πρέπει να προσκομίσει το αποδεικτικό εξόφλησης των τελών αδείας και μεταβίβασης του οχήματος (βλ. σχετικά ερώτηση 8).

7. Η υποβολή της ψηφιακής αίτησης για μεταβίβαση της κυριότητας ολοκληρώθηκε. Μπορεί ο αγοραστής να ασφαλίσει και να κυκλοφορήσει το όχημα;

Ναι. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής αίτησης για μεταβίβαση της κυριότητας, χορηγείται στον αγοραστή μέσω του gov.gr βεβαίωση υποβολής αιτήματος και πλήρωσης των προϋποθέσεων μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος. Με τη βεβαίωση αυτή, ο αγοραστής είναι σε θέση να ασφαλίζει και να κυκλοφορεί εντός της Ελληνικής επικράτειας το υπό μεταβίβαση όχημα για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών. Η συγκεκριμένη βεβαίωση αναρτάται και στις προσωπικές θυρίδες (my.gov.gr) του αγοραστή και του πωλητή.

8. Πώς παραλαμβάνει ο αγοραστής τη νέα άδεια κυκλοφορίας;

Για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης και την έκδοση και παραλαβή της νέας άδειας κυκλοφορίας ο αγοραστής θα πρέπει:

• Να καταχωρίσει την έγγραφη συμφωνία των μερών στην οικεία θέση της τρέχουσας άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (υπογραφές του αγοραστή και του πωλητή στα αντίστοιχα πεδία που βρίσκονται στην τελευταία σελίδα στο έντυπο της άδειας κυκλοφορίας).

• Να προσέλθει ο ίδιος (ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος του) εντός 30 ημερών στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών, προσκομίζοντας:

o την τρέχουσα άδεια κυκλοφορίας του οχήματος (υπογεγραμμένη και από τα δύο μέρη) και

o το αποδεικτικό εξόφλησης των τελών αδείας και μεταβίβασης του οχήματος.

9. Χρειάζεται ο πωλητής να προσέλθει στην υπηρεσία μεταφορών για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης;

Όχι. Η φυσική παρουσία του πωλητή δεν είναι απαραίτητη σε κανένα στάδιο της διαδικασίας.

10. Τι είναι η νέα υπηρεσία MyΑuto;

Το MyAuto αποτελεί νέα ψηφιακή υπηρεσία προς τους πολίτες επιτρέποντας από την άνεση του κινητού ή του υπολογιστή τους να ανακτήσουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τα οχήματά τους, όπως είναι διαθέσιμες στα μητρώα φορέων της δημόσιας διοίκησης. Την παρουσίαση της υπηρεσίας ανέλαβε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος αναφέροντας ότι ο πολίτης ξεκινώντας από την κεντρική ιστοσελίδα gov.gr, «myAuto» αποκτάει πρόσβαση στην νέα ψηφιακή υπηρεσία που παρέχεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.).

Όπως ανέφερε, «οι ιδιοκτήτες οχημάτων μέσω της υπηρεσίας αυτής έχουν πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο, σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους». Οι πληροφορίες του οχήματος παρουσιάζονται ομαδοποιημένες σε κατηγορίες βάσει των μητρώων από τα οποία αντλούνται. Όπως εξήγησε ο κ. Αναγνωστόπουλος «ο πολίτης για πρώτη φορά έχει την δυνατότητα να μπει σε μια πλατφόρμα η οποία θα δώσει όλες τις πληροφορίες για το όχημά του».

Οι πληροφορίες που αντλούνται είναι:

1. Στοιχεία αδειών κυκλοφορίας. Τα στοιχεία αντλούνται από Μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

2. Στοιχεία τεχνικών ελέγχων οχημάτων – ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία αντλούνται από Μητρώα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

3. Στοιχεία καταβολής τελών κυκλοφορίας, ακινησίας και ιδιοκτησίας. Τα στοιχεία αντλούνται από Μητρώα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

4. Εύρεση ασφάλισης οχημάτων. Τα στοιχεία αντλούνται από Μητρώα από το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

O πολίτης μπορεί να αναζητήσει τις πληροφορίες που διαθέτει η δημόσια διοίκηση για το όχημά του, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet. Οι πληροφορίες του οχήματος παρουσιάζονται ανά πηγή πληροφοριών (μητρώα του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, της ελληνικής αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων).

Η υπηρεσία αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο αυτοκινήτου στον οποίο σταδιακά θα προστίθενται και νέες πληροφορίες. Παρέχεται σε συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών (ΓΓΨΔΑΔ) και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) η οποία είναι αρμόδια για τη διαχείριση και την παραγωγική λειτουργία αυτής και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ