Επικαιρότητα Ελλάδα

Ηλεκτροκίνηση - μέχρι και 10.000 ευρώ το όφελος, μαζί με τις φοροαπαλλαγές, για απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Mε αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε σε εκδήλωση στο Γκάζι το πρόγραμμα των οικονομικών κινήτρων για την αγορά και την προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων.

Το σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνει τρεις βασικούς πυλώνες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, με βάση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αλλά και με βάση τον Εθνικό Σχεδιασμό Προώθησης της Ηλεκτροκίνησης. Ο πρώτος πυλώνας του σχεδίου περιλαμβάνει το οικολογικό bonus και τα φορολογικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ο δεύτερος πυλώνας έχει σχέση με την ταχεία εγκατάσταση φορτιστών και σε κτίρια πολυκατοικιών, εκτός από πλατείες και άλλα δημόσια μέρη. Ο τρίτος αναπτυξιακός πυλώνας έχει να κάνει με τα κίνητρα για την εγκατάσταση μονάδων κατασκευής φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πατρίδα μας.

Σχετικά με τις επιδοτήσεις ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως ποσό 100 εκατομμυρίων ευρώ θα ριχτεί στην αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Το μέσο όφελος για έναν μελλοντικό αγοραστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει μαζί με τις φοροαπαλλαγές τα 10.000 ευρώ, αφού επιδοτείται κατά 15% η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου και κατά 25% η αγορά ηλεκτρικού ταξί. Ακόμη, θα υπάρχει απαλλαγή δύο ετών από τέλη ενώ οι δαπάνες για τη χρήση του θα διευκολύνουν τα εταιρικά έξοδα. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι στα σχέδια της κυβέρνησης είναι ένα νησί στην Ελλάδα, το οποίο θα καταστεί πρότυπο μετακινήσεων, με συγκεκριμένες δράσεις και με όλα τα τροχοφόρα που θα είναι εκεί να κινούνται ηλεκτρικά.

Τα σκέλη του κυβερνητικού σχεδίου

Το πρώτο σκέλος του σχεδίου περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Επιδοτούμε με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Το όφελος ανά μονάδα, εάν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή στο μέσο εισόδημα. Το πρόγραμμα θα επιδοτεί κατά 25% την αγορά ηλεκτρικών ταξί που έχει ιδιαίτερη σημασία για την αντικατάσταση του στόλου, ειδικά στις μεγάλες πόλεις, σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Παράλληλα, τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού για δύο χρόνια. Θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Η δεύτερη κατεύθυνση του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης των νέων οχημάτων. Όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πιστοποιούνται σε ένα ενιαίο μητρώο ηλεκτροκίνησης. Η τρίτη πτυχή περιλαμβάνει τα κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνιτοποίησης.

Ηλεκτροκίνηση

Κίνητρα για επενδύσεις

Κάνουμε ένα μεγάλο άλμα ανάπτυξης. Θέλουμε να φέρουμε επενδύσεις στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, θεσπίζοντας κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και της Αρκαδίας, όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση, επεσήμανε ο πρωθυπουργός. "Τα κίνητρα θα είναι η μείωση φόρων. Οι μονάδες που θα εγκαθίστανται εκεί θα έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις. Θα έχουν μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας την οποία ιδρύουν. Θα έχουν αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδα τους προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοινώνοντας και την επιδότηση για αγορά ηλεκτρονικού ποδηλάτου κατά 40%. Ο πρωθυπουργός, στη διάρκεια της ομιλίας του, επεσήμανε μεταξύ άλλων: Ανακοινώνουμε μία εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μία πολιτική που απαντάει και στη μιζέρια του χθες αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα... Το εθνικό σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας αντίληψης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Είναι ένα σχέδιο που αφορά το κράτος, αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση, τις περιφέρειες, τους δήμους. Αφορά προφανώς την αγορά, αφορά σε όλες τις εκφάνσεις την κοινωνία των πολιτών...

Στη χώρα μας σήμερα το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το ζόρι ξεπερνάει το 0,3%. Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει και αυτή στην πρίζα του μέλλοντος. Ο εθνικός μας στόχος είναι ένα στα τρία νέα οχήματα στην Ελλάδα το 2030 να είναι ηλεκτρικά. Μακάρι η τεχνολογία, αλλά και η επιθυμία των καταναλωτών να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση και να μας βοηθήσει να αναθεωρήσουμε αυτούς τους στόχους σε πιο φιλόδοξη κατεύθυνση.

Πηγή: www.thetoc.gr

Περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου