top icon
Επικαιρότητα

Οι δράσεις του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την οδική ασφάλεια

Παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια, αύξηση 69% στη βεβαίωση παραβάσεων χάρη στην εντατική αστυνόμευση, o Δακτύλιος επιστρέφει μετά τις εκλογές.

Σημεία συνέντευξης του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννη Οικονόμου, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά FM» και τους δημοσιογράφους, Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, στην οποία αναφέρεται ευρέως στα ζητήματα οδικής ασφάλειας.

Το ζήτημα της κίνησης δεν είναι ζήτημα μόνο Τροχαίας. Είναι ένα θέμα το οποίο αντιμετωπίζουν όλες οι μεγάλες πόλεις και είναι σύνθετο στη διαχείριση. Η λύση του έχει να κάνει με υποδομές, κουλτούρα, συγκοινωνίες, μία σειρά από πράγματα και βεβαίως έχει να κάνει και με την παρέμβαση της Τροχαίας. Εμείς, στο κομμάτι και το πεδίο που μας αναλογεί, ερχόμαστε να διευκολύνουμε -κατά το μέτρο και το πεδίο των αρμοδιοτήτων μας- όσο περισσότερο μπορούμε τους πολίτες για να λιγοστέψουμε, όσο και όπου μπορούμε, την ταλαιπωρία τους.

Η ταλαιπωρία προέρχεται από τυχόν ατυχήματα, βλάβες και ακινητοποιήσεις οχημάτων, όπου εμφανίζονται απίστευτες ουρές μέχρι να οδηγηθούν τα οχήματα στην άκρη του οδοστρώματος, ώστε να ξεκινήσει να αποκαθίσταται σταδιακά η κίνηση. Εκεί σχεδιάζουμε μία σειρά από παρεμβάσεις, όπως αυτές με τα γερανοφόρα σε συγκεκριμένα σημεία, για να μειώσουμε τους χρόνους απόκρισης και με μοτοσικλετιστές που ανεβοκατεβαίνουν τα ρεύματα για άμεσες παρεμβάσεις και έγκαιρη ενημέρωση. Χρειάζεται εντονότερη παρουσία τροχονόμων, σε περισσότερα σημεία, γιατί, όσο περισσότεροι υπάρχουν, μπορούν να τραβήξουν την κίνηση, να διευκολύνουν και να κάνουν μικρές παρεμβάσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις κάνουν μεγάλες διαφορές.

Ενισχύσαμε την Τροχαία Αττικής με 50 άτομα και προσθέτουμε άλλα 15-18 το επόμενο διάστημα. Για αυτό και παρατηρεί ο κόσμος πιο πολλούς τροχονόμους σε πιο πολλά σημεία και του κέντρου, όχι μόνο στον Κηφισό. Από εκεί και πέρα έχουμε ξεκινήσει ένα σχέδιο παρεμβάσεων με σκοπό να αντιμετωπίσουμε βασικές αιτίες που δημιουργούν μποτιλιάρισμα και αυξάνουν την ταλαιπωρία.

Το παράνομο παρκάρισμα και το διπλοπαρκάρισμα είναι δύο από τα πιο χαρακτηριστικά προς την κατεύθυνση αυτή. Θέλω να σας πω πως η επίδοση/καταγραφή παραβάσεων, στην Αττική, από την ώρα που ξεδιπλώσαμε αυτό το σχέδιο (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2023) και μετά, έχει αυξηθεί κατά περίπου 69%. Για να εμπεδώσουμε αυτή την αντίληψη, ότι δεν μπορεί ο καθένας, όσο κι αν διευκολύνεται και βολεύεται, να ανάβει τα αλάρμ, να παρατά το αυτοκίνητό του για να κάνει τη δουλειά του 5-10 λεπτά, να πάρει τον καφέ του, και πίσω οι ουρές να φτάνουν χιλιόμετρα στον δρόμο και οι δρόμοι δύο και τριών λωρίδων να καταντούν να είναι μισή λωρίδα το κάθε ρεύμα. Συνεχίζουμε επίμονα προς την κατεύθυνση αυτή, κάθε μέρα, στους δρόμους της Αθήνας και σε άλλους Δήμους της Αττικής και θα συνεχίσουμε μέχρι να εμπεδωθεί αυτό το αίσθημα.

Τις αμέσως επόμενες μέρες, μετά την ολοκλήρωση των αυτοδιοικητικών εκλογών, επιστρέφει και ο Δακτύλιος. Τα μέτρα πρέπει να επιτηρούνται. Ακριβώς αυτός είναι ο σχεδιασμός που είπαμε και προηγουμένως της αύξησης της δύναμης της Τροχαίας και γενικότερα της Διεύθυνσης εδώ στην Αττική, ανάμεσα στα υπόλοιπα να υποστηρίξει και αυτή τη δραστηριότητα, όσον αφορά στον έλεγχο και στον Δακτύλιο. Υπάρχουν βέβαια πάντοτε εξαιρέσεις, όπως αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας που δεν εμπεριέχονται στους περιορισμούς του Δακτυλίου, και αυτό ίσως κάποια στιγμή πρέπει να το δούμε.

Ο Δακτύλιος όταν εισήχθη, δεν έγινε για την κίνηση, αλλά για το νέφος. Έγινε κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους και φτάσαμε στους λόγους της κυκλοφορίας. Συνεπώς, ίσως και εκεί πρέπει κάποια στιγμή να το δούμε αναλόγως. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε επεξεργαστεί σχέδιο για άλλου είδους Δακτύλιο και εφόσον δεν το έχουμε επεξεργαστεί, δεν μπορούμε να το συζητάμε. Για να μειωθεί η κίνηση στην Αθήνα και το Λεκανοπέδιο, χρειάζονται πολλαπλές παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα, χρειάζεται καλύτερη συγκοινωνία, μία αλλαγή κουλτούρας, όπως το να παίρνουμε όσο το δυνατόν λιγότερο το αυτοκίνητό μας.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ