top icon
Επικαιρότητα

Προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη

Οι δήμοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική, οπότε τίθεται ως προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό προς αυτές τις περιοχές και, στη συνέχεια, η ανάγκη κάλυψης των περιοχών Χαριλάου και Τούμπας.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 191.000 επιβάτες, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο. Με τη γραμμή του να περιλαμβάνει 13 σταθμούς, 5 εκ των οποίων είναι σταθμοί – μουσεία, έναν αρχαιολογικό χώρο στην Αγία Σοφία, αλλά και τον μεγαλύτερο – παγκοσμίως – αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε τεχνικό έργο, στον σταθμό Βενιζέλου. Συγχρόνως, ολοκληρώνεται το έργο της επέκτασης προς την Καλαμαριά, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το 2ο εξάμηνο του 2025, με 5 επιπλέον σταθμούς, εξυπηρετώντας επιπρόσθετους 95.000 επιβάτες.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η πρώτη περίοδος λειτουργίας του Μετρό, μαζί με την κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, είναι δυνατόν να διαμορφώσουν νέες συγκοινωνιακές συνθήκες και, υπό προϋποθέσεις, να οδηγήσουν σε άλμα του ποσοστού της Δημόσιας Συγκοινωνίας, από το 15% που είναι σήμερα, σε πάνω από 50%.

Είναι σημαντική η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), η οποία εκπονήθηκε από την Ελληνικό Μετρό και αποτελεί τη Γενική Συγκοινωνιακή Μελέτη του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την 1η– τέτοιου είδους – μελέτη τα τελευταία 25 χρόνια. Στόχος είναι η διαμόρφωση του Βέλτιστου Σχεδίου Μεταφορικής Υποδομής, με ορίζοντα το 2040.
Η περιοχή μελέτης περιλαμβάνει το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την περιαστική ζώνη της, με συνολικό πληθυσμό περίπου 1.000.000 κατοίκων, που αντιστοιχεί στο 90% της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Από τη μελέτη προκύπτει ότι οι δήμοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης έχουν τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική, οπότε τίθεται ως προτεραιότητα η επέκταση προς αυτές τις περιοχές, και, στη συνέχεια, η ανάγκη κάλυψης των περιοχών Χαριλάου και Τούμπας.

Έτσι, στη μελέτη περιγράφονται
• Η βόρεια επέκταση της κύριας γραμμής προς Σταυρούπολη.
• Το τμήμα Άνω Εύοσμος – Αγία Κυριακή, που διατρέχει τις περιοχές Χαριλάου και Τούμπα.
• Η νότιο-ανατολική επέκταση της κύριας γραμμής προς το Αεροδρόμιο.
• Το τμήμα προς Κορδελιό.

Συνεπώς, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου Μετρό, με δύο γραμμές, συνολικού μήκους μαζί με τις υπό ολοκλήρωση υποδομές περίπου 48 χλμ., που περιλαμβάνει συνολικά 44 σταθμούς, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί καθημερινά 678.000 επιβάτες, 286.000 στα υπό κατασκευή έργα και 392.000 στις προτεινόμενες προεκτάσεις.

Τα προαναφερόμενα τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε στο «Καραπάντσειο» Πολιτιστικό Κέντρο Αμπελοκήπων, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά, της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιας για τις Μεταφορές Χριστίνας Αλεξοπούλου, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου και του Διευθύνοντα Συμβούλου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ Νίκου Κουρέτα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ