top icon
Επικαιρότητα

Kατασχέσεις αυτοκινήτων: η ιστορία επαναλαμβάνεται…

Πάντα υπάρχει η προηγούμενη φορά, σε ο,τιδήποτε ακραίο συμβαίνει: θυμηθείτε, κάποτε ο Πέρσης βασιλιάς Ξέρξης μαστίγωσε τη θάλασσα, επειδή είχε τρικυμία…

Για δεύτερη φορά μέσα σε επτά χρόνια ο εισαγγελέας Πατρών Αναστάσιος Κανελλόπουλος αποφασίζει να «βάλει τάξη» στους δρόμους που πιστεύει πως είναι της δικαιοδοσίας του (οδικό δίκτυο δυτικής Ελλάδας & Ιονίων νήσων): από τις 27 Δεκεμβρίου, κατόπιν εντολής του στις αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας, όποιος συλληφθεί να οδηγεί έχοντας καταναλώσει αλκοόλ πάνω από τα επιτρεπτά όρια ή έχοντας ξεπεράσει σε ταχύτητα τα 140 χιλιόμετρα την ώρα, στερείται του αυτοκινήτου διά του μέτρου της προσωρινής κατάσχεσης.

Το 1997, όταν ο εισαγγελέας επιχείρησε να «βάλει τάξη» δια της μεθόδου αυτής για πρώτη φορά, οι Έλληνες πολίτες μάθαιναν αρκετά γι αυτόν, μέσω των πολλών συνεντεύξεων που τότε έδωσε: απέχει από την παρακολούθηση των θεατρικών δρώμενων εξαιτίας της αντίθεσής του στις βωμολοχίες, του αρέσει το ποδόσφαιρο, θα ήθελε να ασχοληθεί με την πολιτική στο μέλλον, δεν θα εναντιωνόταν σε τυχόν επαναφορά της θανατικής ποινής.

Την πρώτη εκείνη φορά, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν και πολύ απλά για εκείνον: η μέθοδος Κανελλοπούλου καταδικάστηκε από τον ΣΥΝ (ως υπερβολική & ευκαιριακή), από το ΚΚΕ (ως αυταρχική) και από δικηγορικούς συλλόγους (ως καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα). Πράγματι, για τα 367 οχήματα που επεστράφησαν στους ιδιοκτήτες τους (κατασχεμένα από Αύγουστο 1997 ως Απρίλιο 1999) απαιτήθηκαν υψηλά χρηματικά ποσά, που αντιστοιχούσαν στα έξοδα μεταφοράς των αυτοκινήτων ως τον ΟΔΔΥ και στις ημέρες φύλαξής τους στις εγκαταστάσεις του. Για τους δικαστικούς που δεν συναινούσαν στις κατασχέσεις και «απελευθέρωναν» τα οχήματα ο εισαγγελέας Πατρών είχε βρεί λύση: ασκούσε έφεση στις αποφάσεις τους και τα αυτοκίνητα παρέμεναν δεσμευμένα για μήνες, μέχρι το δευτεροβάθμιο δικαστήριο.

Αν τελικά «έβαλε τάξη» στο οδικό δίκτυο; Όχι, δεν… έβαλε.

Η ακραία εφαρμογή του άρθρου 76 του Ποινικού Κώδικα συναντά φυσικά σοβαρές αντιδράσεις και στις ημέρες μας, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η επαναφορά του «μέτρου των άκρων» από τον κ. Κανελλόπουλο. Να βλέπει άραγε ο εισαγγελέας, στην τακτική αυτή, κάτι που ουδείς άλλος μπορεί να διακρίνει; Το πρώτο… θύμα πάντως είναι το ημιφορτηγό ενός Αθίγγανου «φτωχοδιάβολου» με οχτώ παιδιά, που «συνελήφθη» οδηγούμενο από τον ανάπηρο πατέρα του ιδιοκτήτη του, ο οποίος ήταν υπό την επίδραση αλκοόλ και δεν διέθετε άδεια οδήγησης. Σε κάθε περίπτωση η παράβαση είναι ομολογουμένως εξοργιστική, όμως από αυτό το ημιφορτηγό ζεί η συγκεκριμένη πολυμελής οικογένεια, λέει η υπεράσπιση του κατηγορουμένου (δεν μάθαμε τι είπε το… ημιφορτηγό στην απολογία του).

Τις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε αν τη δεύτερη φορά (2005) τα «επί των οδών δεδομένα» είναι βελτιωμένα σε σύγκριση με την πρώτη περίοδο των κατασχέσεων (1997), παρά το ότι δεν βλέπουμε να έχει κάτι αλλάξει σε σχέση με την παραβατική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών. Από ό,τι φαίνεται, η οδική ασφάλεια μάλλον δεν περνά από τους δρόμους που την αναμένει –με τα κατασχετήρια ανά χείρας- ο εισαγγελεύς των Πατρών…

Σπύρος Χατήρας
[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ