top icon
Κόσμος

20 χρόνια για το εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία

Το εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία γιορτάζει την 20η του επέτειο. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Cayenne.

Πριν από είκοσι χρόνια, στις 20 Αυγούστου του 2002, άνοιξε και επίσημα το νέο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία. Την ίδια μέρα, η πρώτη Cayenne βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της μονάδας σηματοδοτώντας την αρχή μιας μεγάλης επιτυχίας τόσο για το ίδιο το μοντέλο, όσο και για την εν λόγω μονάδα.

Αρχικά, η γερμανική εταιρεία είχε άλλα… κατασκευαστικά σχέδια για την Cayenne. Το 1998, όταν η Porsche έθεσε τα θεμέλια για τη «γέννηση» της, η μελλοντική τοποθεσία παραγωγής για το πρώτο SUV μοντέλο του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων φαινόταν προφανής. Η VW, που προχωρούσε την εξέλιξη του Touareg καθώς και εκείνη της κοινής πλατφόρμας των δύο μοντέλων, ήταν υπεύθυνη για την παραγωγή τους, και στο πλαίσιο αυτό είχε αποφασίσει να δημιουργήσει στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας ένα νέο εργοστάσιο. Και τα δύο SUV επρόκειτο να βγουν ταυτόχρονα από την ίδια γραμμή παραγωγής του σλοβακικού εργοστασίου.

Porsche Leipzig - Λειψία

Ωστόσο, ο Wendelin Wiedeking, Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche εκείνη την εποχή, ήθελε η νέα Cayenne να είναι «Made in Germany». Έτσι, ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας ανέθεσε στους υφισταμένους του στις σχετικές μελέτες, οι οποίες τελικά έδειξαν ότι, ειδικά στη Βόρεια Αμερική (την κύρια αγορά για την Porsche εκείνη την εποχή), μία Cayenne που θα κατασκευαζόταν στη Γερμανία θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερη επιτυχία – ακόμη και αν το κόστος παραγωγής ήταν υψηλότερο.

;Έτσι, η Porsche άρχισε να αναζητά μια πιθανή τοποθεσία για ένα δεύτερο εργοστάσιο. εκτός από εκείνο που είχε ήδη στη Στουτγάρδη. Η εταιρεία τελικά βρήκε αυτό που… έψαχνε βόρεια της πόλης της Λειψίας. Τελικά, η οριστική απόφαση της Porsche ανακοινώθηκε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 1999, με την ίδια την εταιρεία, την πόλη της Λειψίας και το κρατίδιο της Σαξονίας να συνεργάζονται για να ανταποκριθούν στο φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα.

Έως το 2002, χτίστηκε μια μεγάλη εγκατάσταση με συνολική επιφάνεια 15.000 τετραγωνικών μέτρων, όπου παραδίδονταν τα βαμμένα αμαξώματα της Cayenne που προετοιμάζονταν στη Μπρατισλάβα. Οι κινητήρες προέρχονταν από το Zuffenhausen, με το «πάντρεμα» πλαισίου, κιβωτίου ταχυτήτων, κινητήρα και αμαξώματος να γίνεται στη Λειψία, όπως και η τελική παραγωγή, πράγμα που σήμαινε ότι η Cayenne ήταν ένα αυτοκίνητο «Made in Germany» και από νομική άποψη.

Porsche Leipzig - Λειψία

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η μονάδα της Λειψίας έχει εξελιχθεί και από ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης έχει μετατραπεί σε μια πλήρως προηγμένη εγκατάταση παραγωγής και ένα σημείο συνάντησης για τους λάτρεις των αυτοκινήτων. Στο Porsche Experience Center Leipzig, οι πελάτες μπορούν να παραλάβουν το όχημά τους, να επισκεφθούν μια έκθεση ιστορικών οχημάτων και να οδηγήσουν διάφορα μοντέλα της Porsche σε μια μοναδική πίστα και σε μια off road διαδρομή με επιφάνεια 132 εκτάρια.

Porsche Leipzig - Λειψία

Το 2009, προστέθηκε στη μονάδα της Λειψίας η παραγωγή της Panamera. Το δεύτερο SUV μοντέλο της Porsche, η Macan, παράγεται επίσης εκεί από το 2013.

Μέσα σε 20 χρόνια, περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα του Γερμανού κατασκευαστή έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής της μονάδας της Porsche στη Σαξονία. Επί του παρόντος, η παραγωγή κυμαίνεται σε ημερήσια βάση σε 550 Macan και Panamera.

Η Cayenne εγκατέλειψε το… σπίτι της στη Λειψία με τη μετάβαση από τη δεύτερη στην τρίτη της γενιά, το 2017. Αφού κατασκευάστηκαν 738.503 αντίτυπά της στη Λειψία, η σύγχρονη Cayenne παράγεται πλέον εξ ολοκλήρου στη Μπρατισλάβα.

Διαβάστε επίσης: Πως η Cayenne έσωσε την Porsche

Porsche Leipzig - Λειψία

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Porsche Leipzig - Λειψία
  • Porsche Leipzig - Λειψία
  • Porsche Leipzig - Λειψία
  • Porsche Leipzig - Λειψία
  • Porsche Leipzig - Λειψία
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ