Η Audi προσθέτει στο Α4 τις απαραίτητες πινελιές ανανέωσης προκειμένου να ενισχύσει την διεθνή παρουσία του μοντέλου απέναντι στον ολοένα και πιο ισχυρό γερμανικό ανταγωνισμό.

Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα όχι και τόσο εκτεταμένο facelift που συνοδεύεται από μια σειρά αλλαγών και προθηκών στον τομέα της τεχνολογίας και των κινητήριων μονάδων του premium μοντέλου των Γερμανών, που ήδη μετρά τέσσερα χρόνια παρουσίας στις κατά τόπους αγορές στην τρέχουσα γενιά του. Σχεδιαστικά, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων δεν έφερε τα πάνω κάτω, μιας και η συνολική σιλουέτα των 4θυρων και Avant εκδόσεων συνοδεύεται από ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες, πιο αιχμηρούς «ώμους» στο πλάι και πλέον μία πιο επίπεδη και πλατιά μάσκα στο εμπρός μέρος.

Στο εσωτερικό όλων των εκδόσεων την καρδιά των αλλαγών συνθέτει το ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων, ψυχαγωγίας και διασύνδεσης ΜΜΙ, από το οποίο απουσιάζει πλέον το χαρακτηριστικό περιστροφικό χειριστήριο ελέγχου. Αντ’ αυτού, το όλο σύστημα ελέγχεται με τον… πατροπαράδοτο τρόπο αφής, καθώς και με φωνητικές εντολές και χειρονομίες, υποστηριζόμενο από μια μεγάλη οθόνη αφής 10,1 ιντσών στο μέσον του ταμπλό. Προαιρετικά, υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης του γνωστού virtual cockpit της Audi με την αρωγή μιας πολύ-οθόνης με διαγώνιο 12,3 ίντσες – οι βασικές εκδόσεις του μοντέλου συνοδεύονται από πίνακα οργάνων με αναλογικές ενδείξεις. Τέλος, στον τομέα των συστημάτων ασφάλειας, η Audi προσφέρει τρία διαφορετικά και προαιρετικά πακέτα, τα Tour, City και Park.

Στον τομέα των μηχανικών μερών, και δη των κινητήριων μονάδων του ανανεωμένου Α4 Sedan, A4 Avant, Α4 Allroad και S4, η Audi προσφέρει για τους αγοραστές της Ευρώπης έξι στο σύνολο επιλογές που έχουν ως αφετηρία στην έκδοση 35 TFSI και κατάληξη την αποκλειστικά πετρελαιοκίνητη S4 TDI. Η ισχύς των εν λόγω μονάδων, οι οποίοι πληρούν την περιβαλλοντική νόρμα Euro 6d=Temp, κυμαίνεται από 150 έως και τους 347 ίππους. Οι τρεις από τους έξι αυτούς κινητήρες συνοδεύονται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα των 12 V που έρχεται να μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου έως και 0,3 λίτρα ανά 100 χλμ. κίνησης. Η έκδοση S4 τροφοδοτείται από έναν 3λιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα διαθέτοντας ένα mild-hybrid σύστημα των 48 V με τη συνοδεία μιας μπαταρίας 0,5 kWh αποδίδοντας 347 ίππους και 700 Nm ροπής.

Σε ότι αφορά στη μετάδοση, η Audi προσφέρει χειροκίνητες εκδόσεις με έξι σχέσεις και αυτόματες με 7 ή 8 (S tronic και Tiptronic, αντίστοιχα), με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερεις τροχούς. Στην ανάρτηση οι επιλογές είναι δύο - στάνταρ και σπορ - ενώ δύο είναι και εκείνες που διαθέτουν ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η πρώτη συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα damper control και έχει προσανατολισμό στην άνεση εξασφαλίζοντας χαμηλότερο κατά 10 χλστ. ύψος και η δεύτερη - με ή χωρίς ρυθμιζόμενα αμορτισέρ - στον σπορ χαρακτήρα ξεχωρίζοντας με τη σειρά της για το μικρότερο κατά 23 χλστ. ύψος της.

Για το λανσάρισμα του μοντέλου, η Audi θα προσφέρει τους τύπους αμαξώματος Sedan και Avant στην έκδοση edition one, η οποία θα εφοδιάζεται με τον 2λιτρο TFSI και βενζινοκινητήρα του γερμανικού ομίλου, ο οποίος αποδίδει 245 ίππους, τον 2λιτρο TDI πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων καθώς και τον 3λιτρο TDI των 231 ίππων. Οι παραγγελίες για τις εκδόσεις αυτές ξεκινούν μέσα στο μήνα που διανύουμε, αν και οι πρώτες παραδόσεις δεν αναμένεται να πραγματοποιηθούν πριν τις αρχές του προσεχούς φθινοπώρου. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως εκτός Ευρώπης τα S4/S4 Avant θα είναι διαθέσιμα με έναν 3λιτρο κινητήρα βενζίνης της γενιάς TFSI ο οποίος θα αποδίδει 354 ίππους και ροπή 500 Nm. Χάρη στα χαρακτηριστικά αυτά, το «0-100» ολοκληρώνεται σε 4,7 και 4,9 δλ. με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα._Χ.Α.