Επικαιρότητα Κόσμος

Aston Martin Valkyrie: Το βρετανικό κόσμημα των 1.160 ίππων

Η Aston Martin αποκαλύπτει την απόδοση του υβριδικού συστήματος κίνησης της Valkyrie δίνοντας στη δημοσιότητα περισσότερες τεχνικές πληροφορίες για το κορυφαίο (ίσως) hypercar της εποχής μας.

Όπως είχαμε αποκαλύψει με παλαιότερη ανάρτησή μας, η νέα Aston Martin Valkyrie τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που έχει ως σημείο αναφοράς ένα θερμικό V12 κινητήρα της Cosworth, με χωρητικότητα 6,5 λίτρων, περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών και φυσική αναπνοή, ο οποίος αποδίδει 1.000 ίππους στις 10.500 σ.α.λ – το όριο περιστροφής του είναι οι 11.100 σ.α.λ. Η δε μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 740 Nm, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους στις 7.000 σ.α.λ.

Αποτελώντας ένα βασικό δομικό τμήμα της όλης κατασκευής, ο βρετανικός V12 πληροί τα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα ζυγίζοντας μόλις 206 κιλά. Και για να έχει κανείς ένα απτό μέτρο σύγκρισης στο συγκεκριμένο τομέα, αξίζει να αναφερθεί πως ο 3λιτρος V10 κινητήρας της Cosworth που χρησιμοποιούσαν στην F1 τα μονοθέσια της Minardi έως το 2005, ζύγισε 97 κιλά Minardi - με τη θεωρητική του αναγωγή στα 6,5 λίτρα, το βάρος του συγκεκριμένου συνόλου θα έφτανε στα 210 κιλά.

Η Aston Martin δηλώνει πως οι μπιέλες του κινητήρα είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο με τα πιστόνια να αντλούν την «έμπνευσή» τους από εκείνα που χρησιμοποιούνται στην F1. Ιδιαίτερη ασφαλώς είναι και η κατεργασία των εκκεντροφόρων, με κάθε έναν να έχει μήκος 775 χλστ. και διάμετρο 170 χλστ. Το δε βάρος τους είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με τους αντίστοιχους που χρησιμοποιεί ο V12 κινητήρας της Aston Martin One-77, τον οποίο είχε επίσης επιμεληθεί η Cosworth.

Σύμφωνα με όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί, ο βρετανικός κινητήρας θα συνεργάζεται μ’ ένα κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, το οποίο θα κατασκευάσει ειδικά για την περίσταση η γνωστή στο είδος εταιρεία, Ricardo. Με άλλα λόγια, η εταιρεία που κατασκευάζει τους κινητήρες της McLaren, καθώς και το σύστημα μετάδοσης της Bugatti Chiron. Σε ότι αφορά στους υπόλοιπους προμηθευτές του όλου εγχειρήματος, στη σχετική λίστα περιλαμβάνεται και η Bosch, η οποία θα είναι υπεύθυνη για την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και τη μονάδα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος.

Στο… πλευρό του 12κύλινδρου διαμαντιού θα βρίσκονται μπαταρίες, σε συνδυασμό με σύστημα ανάκτησης της ενέργειας και ηλεκτροκινητήρα. Τον τελευταίο έχει εξελίξει η εταιρεία Integral Powertrain Ltd, και τους συσσωρευτές ενέργειας η κροατική Rimac Automobili. Ποια είναι, τελικά, απόδοση του τελικού «πακέτου»; Όπως ανακοίνωσε σήμερα η βρετανική εταιρεία, η συνδυαστική ισχύς των κινητήριων μονάδων της υβριδικής Valkyrie ανέρχεται στου 1.160 ίππους, με τον ηλεκτροκινητήρα να αθροίζει για την περίσταση επιπλέον 160 ίππους αλλά και 280 Nm ροπής – συνδυαστικά η μέγιστη τιμή της τελευταίας φτάνει τα 900 Nm στις 6.000 σ.α.λ.

Κύριο σχεδιαστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου είναι οι άφθονοι αεροδυναμικοί διαχύτες, οι οποίοι δημιουργούν το τόσο απαραίτητο φαινόμενο του ground effect, αλλά και οι έντονες καμπύλες της «οροφής» και των τόξων που καλύπτουν τους τροχούς. Σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις, η κάθετα παραγόμενη δύναμη που θα αναπτύσσεται όταν το αυτοκίνητο θα κινείται κοντά στην τελική του ταχύτητα θα ανέρχεται στα 1.816 κιλά.

Από εκεί και πέρα, η θέση οδήγησης της Valkyrie είναι αμιγώς αγωνιστική, με τον… πιλότο να κάθεται «χωστά» και χαμηλά, με τα πόδια ψηλά, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους οδηγούς των μονοθεσίων της F1. Το τιμόνι είναι αποσπώμενο, προκειμένου να διευκολυνθεί η είσοδος του «χειριστή» στο κόκπιτ, ενώ οι πόρτες-φτερά γλάρου είναι ένα ακόμα σχεδιαστικό αριστούργημα της νέας Valkyrie.

Σε ότι αφορά στις διαστάσεις, η Aston Martin αναφέρει πως το πλάτος θα φτάνει τα 1,9 μ. και το μέγιστο ύψος μόλις το 1 μ. Η Valkyrie θα έχει αναλογία απόδοσης/βάρους της τάξης του 1:1, ενώ από το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου θα απουσιάζει η παραδοσιακή… όπισθεν, μιας και η κίνηση προς τα πίσω θα πραγματοποιείται με την αρωγή του ERS. Όσο για το βάρος της, ο Andrian Newey είναι αισιόδοξος πως τελική ένδειξη της ζυγαριάς για τα… μετρημένα αντίτυπα δρόμου που θα παραχθούν δεν θα ξεπερνά τα μόλις 1.030 κιλά._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου