Ο ιταλικός ταύρος των 640 ίππων που τρέλανε τα χρονόμετρα στην Πράσινη Κόλαση.

Μια μόλις εβδομάδα μετά την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην άτυπη κόντρα του ‘Ring στην κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής (δείτε το σχετικό βίντεο με τον εκπληκτικό γύρο που πραγματοποίησε ο Marco Mapelli, εδώ), η ιταλική εταιρεία αποκαλύπτει και επίσημα σήμερα στη Γενεύη την κορυφαία έκδοση Performante της «μικρής» Huracan, η οποία κινείται από τη δυνατότερη έκδοση του ατμοσφαιρικού V10 κινητήρα που κατασκεύασε ποτέ η Lamborghini.

Πιο συγκεκριμένα, το γνωστό διαμάντι των 5,2 λίτρων αποδίδει για την περίσταση 640 ίππους και 600 Nm ροπής, εκ των οποίων το 70% είναι διαθέσιμο από τις 1.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας χρόνο της τάξης των μόλις 2,9 δλ. για το τυπικό «0-100» και 8,9 δλ. για το «200αρι». Όσο για την τελική της ταχύτητα, οι Ιταλοί ανακοινώνουν πως ξεπερνά τα 325 χλμ./ώρα. Η αύξηση στην απόδοση σε σχέση με την LP610-4 πραγματοποιήθηκε χάρη στη βελτιστοποίηση του συστήματος εισαγωγής του V10, στη νέα πολλαπλή εξαγωγής και στις νέες βαλβίδες του συνόλου, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο.

Η Lamborghini προχώρησε σε αλλαγές και στο 7τάχυτο κιβώτιο της Performante, καθώς και στην ανάρτηση, η οποία διαθέτει πιο σφικτή ρύθμιση και ελαφρώς τροποποιημένη γεωμετρία. Επεμβάσεις έγιναν επίσης στη ρύθμιση του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού, στο σύστημα τετρακίνησης, καθώς και στην «ευαισθησία» του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος. Συν τοις άλλοις, χάρη στην προσεκτική… δίαιτα στην οποία υπεβλήθη, η Performante ζυγίζει 40 κιλά λιγότερο σε σχέση με τη LP610-4 με την τελική ένδειξη της ζυγαριάς με το αμάξωμα «στεγνό» να σταματά στην ένδειξη «1.382».

Το σημαντικότερο ωστόσο highlight του αυτοκινήτου θα είναι το νέο αεροδυναμικό «πακέτο» με το οποίο θα είναι προικισμένο. Το Aerodynamica Lamborghini Attiva, όπως επίσημα αποκαλείται το εν λόγω… κουστούμι, θα αποτελείται από ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, τα οποία ελέγχονται μέσω ηλεκτροκινητήρων και όχι υδραυλικά σε χρόνο απόκρισης κάτω των 0,2 δλ. Πιο συγκεκριμένα, η Performante διαθέτει, πέραν της σταθερής πίσω αεροτομής, ένα ζεύγος αεραγωγών, τις οποίες πλαισιώνουν δύο δίοδοι που θα μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν με την αρωγή πτερυγίων, κάτω ακριβώς από το κάλυμμα του κινητήρα. Ο πρώτος από αυτούς θα μπορεί να διοχετεύει αέρα προκειμένου να βελτιωθεί η ψύξη του συστήματος εξαγωγής του κινητήρα και ο άλλος να «οδηγεί» τον αέρα απευθείας στο χώρο κάτω από τα πίσω φτερά. Σύμφωνα με την Lamborghini, όταν οι αεραγωγοί αυτοί είναι ανοιχτοί, η αεροδυναμική πίεση θα μπορεί να μειώνεται, ενώ όταν θα είναι κλειστοί, να αυξάνεται. Κατ’ αναλογία, όταν το αυτοκίνητο θα στρίβει αριστερά ή δεξιά, το αντίστοιχο πτερύγιο θα είναι κλειστό, με το αντίθετο να παραμένει ανοιχτό αυξάνοντας έτσι την κάθετη παραγόμενη δύναμη στον εξωτερικό τροχό του αυτοκινήτου.