Επικαιρότητα Κόσμος

Δύσκολοι καιροί για την Aston Martin

Η Aston Martin αντιμετωπίζει ακόμα περισσότερες δυσκολίες σχετικά με το μέλλον της μετά από ακόμα μία δύσκολη εβδομάδα κατά την οποία η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψη των πωλήσεών της ανακοινώνοντας συγχρόνως αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Από τότε που μπήκε στις διεθνείς αγορές τον περασμένο Οκτώβριο, ο Βρετανός κατασκευαστής δυσκολεύτηκε αρκετά ώστε να βρει τη θέση και τον βηματισμό του ως μία δημόσια – πλέον - εισηγμένη εταιρεία. Έτσι, ύστερα από εννέα και πλέον μήνες, οι μετοχές της Aston Martin αξίζουν σήμερα λιγότερο από το ένα τέταρτο σε σχέση με την τιμή που είχαν στις αρχές του περασμένου φθινοπώρου. Μόνο σήμερα Τετάρτη, η τιμή της μετοχής της Aston Martin υποχώρησε κατά 22%, κι αυτό λίγες μόλις ώρες μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, κατά το οποίο η βρετανική εταιρεία εμφάνισε ζημιές. Σύμφωνα με τον δείκτη FTSE 250, αυτή τη στιγμή η μετοχή της Aston Martin εμφανίζει την τρίτη χειρότερη επίδοση-πορεία στο σύνολο των εταιρειών από το Ην. Βασίλειο.

«Ήταν μια δύσκολη περίοδος για όλους μας, αλλά εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι αυτό που κάναμε είναι το σωστό για την Aston Martin», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Andy Palmer, σε τηλεφωνική συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.

Την περασμένη εβδομάδα, η Aston Martin μείωσε τις προοπτικές της σε σχέση με τις πωλήσεις της κατά περισσότερο από 10%, ωθώντας τις μετοχές σε μία ακόμα απότομη πτώση. Επίσης, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του έτους ζημιές ύψους 35,2 εκ. λιρών, έναντι κέρδους 64,4 εκ. λιρών την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Όλες οι παραπάνω εξελίξεις έχουν φέρει την αποτίμηση της Aston Martin στην αγορά στο 1 δις λίρες με το χρέος της να ανέρχεται στα 723 εκ. λίρες. Όπως επισημαίνουν έγκυροι οικονομικοί αναλυτές, η επάνοδος στην… κανονικότητα θα πρέπει να επιτευχθεί μέσα από την περικοπή των μεσοπρόθεσμων προοπτικών της ή με την αύξηση της χρηματοδότησής της κατά 500 εκ. λίρες. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Aston Martin ενδέχεται στο εγγύς μέλλον να την αναγκάσουν να αναζητήσει έναν στρατηγικό επενδυτή – όπως είναι για παράδειγμα η InvestIndustrial και η Daimler.

«Αν χρειαστούμε κάποια πρόσθετη χρηματοδότηση από γνωστές πηγές για να διατηρήσουμε τη θέση μας, τότε αυτό θα κάνουμε», δήλωσε ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της Aston Martin, Mark Wilson.

Τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους δεν αποτελούν παρά ένα ακόμα πλήγμα στον αγώνα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να πείσει τους επενδυτές ότι μπορεί να κάνει την αλλαγή και από εξειδικευμένος κατασκευαστής να καταφέρει να μετατραπεί σε βασικός ανταγωνστής, σε όλα τα επίπεδα, της Ferrari.

Αν μη τι άλλο, το μέλλον της Aston Martin θα εξαρτηθεί κατά πολύ από την επιτυχημένη ή μη εμπορική πορεία του νέου της SUV, που θα δούμε να αποκαλύπτεται πλήρως του χρόνου. Η νέα DBX, η οποία θα κατασκευαστεί σε νέο εργοστάσιο στο St. Athan της Ουαλίας, θα αποτελέσει το βασικό άρμα για την επίτευξη του στόχου της εταιρείας ώστε οι πωλήσεις της το 2023 να ανέλθουν στις 14000 μονάδες - πέρυσι, οι τελευταίες δεν ξεπέρασαν τις 6.500._X.A.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου