Επικαιρότητα Κόσμος

ΕΕ – νέοι κανόνες από σήμερα για τα ρυπογόνα μοντέλα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορεί πλέον να ανακαλεί μοντέλα, ενδεχομένως και τις εγκρίσεις τύπου τους, αν ξεπερνούν τα όρια εκπομπών ρύπων που έχει θέσει.

Οι νέοι κανόνες που ισχύουν από την 1η Σεπτεμβρίου 2020 δίνουν την απαραίτητη ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ελέγχει την υπακοή των παραγόμενων αυτοκινήτων σε αυτούς, να ανακαλεί παραγγελίες και στα 27 κράτη-μέλη της, αλλά και να κόβει πρόστιμα ως 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, σε κατασκευαστές των οποίων τα προϊόντα παραβιάζουν τη νομοθεσία της για τις εκπομπές ρύπων ή τις προδιαγραφές ασφαλείας. Στο προηγούμενο νομικό καθεστώς, οι ανακλήσεις και τα πρόστιμα που επιβάλλονταν μπορούσαν να εκδοθούν μόνο από την εθνική αρχή που ενέκρινε το όχημα. Όμως, αυτή η μέθοδος δεν επέτρεψε τελικά τον γρήγορο έλεγχο και την προσαρμογή των ρυπογόνων αυτοκινήτων σε αρκετά μεγάλη κλίμακα.

Οι νέοι κανόνες θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να επιτρέψουν στην Επιτροπή να ανακαλέσει τις πιστοποιήσεις τεχνικού ελέγχου, προφανώς και να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αξιώσεις αποζημίωσης από ευρωπαίους κατόχους, αν αποκτήσουν μοντέλα τα οποία αργότερα θα εξαιρεθούν από την κυκλοφορία, εξαιτίας των παραβιάσεων της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Συνήθως, αφήνεται στην κρίση της κάθε χώρας της ΕΕ να πάρει μέτρα κατά κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας που δεν ακολουθεί τους κανονισμούς. Πλέον, αν η Επιτροπή θεωρήσει αυτές τις ενέργειες μη επαρκείς, είναι σε θέση να προτείνει παραπάνω διορθωτικά μέτρα, περιλαμβανομένης της ανάκλησης της έγκρισης τύπου του οχήματος. Η Επιτροπή θα ξεκινήσει επίσης να διενεργεί ελέγχους οχημάτων και ανέφερε ότι έχει επενδύσει γι αυτό το σκοπό συνολικά επτά εκατομμύρια ευρώ σε δύο εργαστήρια δοκιμών.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου