Επικαιρότητα Κόσμος

Έκθεση Γενεύης: Audi Q4 e-tron Concept

Η Audi επιλέγει το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης για να παρουσιάσει το Q4 e-tron Concept. Ή αλλιώς, την πρόγευση ενός ακόμα ηλεκτρικού μοντέλου της.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του Audi Q4 e-tron concept εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ 306 ίππων, με κάθε έναν να παρέχει κίνηση ξεχωριστά σε κάθε άξονα προσδίδοντας χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Ούτως ή άλλως, η «ευέλικτη» πλατφόρμα MEB του VW Group, στο οποίο και βασίζεται το Q4 e-tron concept, παρέχει τη δυνατότητα πολλών επιλογών σε ότι αφορά τη μετάδοση και τα επίπεδα ισχύος. Το Audi Q4 e-tron concept  διαθέτει  για την περίσταση την έκδοση Performance του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος, στην οποία και οι δύο άξονες κινούνται από έναν ξεχωριστό ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει την κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς. Μεταξύ των δύο αξόνων δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση, ενώ ο ηλεκτρονικός έλεγχος εξασφαλίζει πως η κατανομή της ροπής είναι ιδανική, ανά πάσα στιγμή.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Audi Q4 e-tron concept χρησιμοποιεί κυρίως τον πίσω ηλεκτροκινητήρα του, προκειμένου να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση. Αν ο οδηγός απαιτήσει μεγαλύτερη ισχύ από αυτήν που έχει τη δυνατότητα να παρέχει ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, τότε το σύστημα χρησιμοποιεί και τον εμπρός ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα προκειμένου να στείλει, όπως απαιτείται, ροπή και στον εμπρός άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα έχει απόδοση 204 ίππους και 310 Nm, ενώ o εμπρός αντίστοιχα αποδίδει 102 ίππους και 150 Nm.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το Q4 e-tron concept επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,3 δλ. με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Μία μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh καταλαμβάνει σχεδόν όλο το χώρο που υπάρχει στο δάπεδο μεταξύ των δύο αξόνων. Η αυτονομία δε που εξασφαλίζει είναι της τάξης των 450 χλμ., τιμή-εναρμονισμένη με τα πρότυπα του πρωτοκόλλου WLTP. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με ισχύ έως και 125 kW, με αποτέλεσμα το «φουλάρισμά» της έως το 80% της χωρητικότητάς της να επιτυγχάνεται μέσα σε μόλις 30 λεπτά.

Φυσικά, η επίτευξη αυτής μιας τόσο υψηλής αυτονομίας χρειάζεται πολλά περισσότερα από μόνο μια μπαταρία με μεγάλη χωρητικότητα. Όπως και το πρώτο μέλος της οικογένειας, το Audi e-tron, το Audi Q4 e-tron concept διαθέτει πολλές τεχνολογίες εξοικονόμησης της ενέργειας. Ξεκινώντας από το χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας του αμαξώματος, που είναι μόλις 0,28 και συνεχίζοντας στις προηγμένες δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας, το compact SUV εξαντλεί κάθε δυνατότητα που αυξάνει την αυτονομία του. Η σύνθετη διαχείριση θερμότητας του συστήματος κίνησης και της μπαταρίας - σε αυτά περιλαμβάνεται και μια αντλία θερμότητας CO2 - συμβάλλει με τη σειρά της σε αυτό. 

Το πρωτότυπο έχει μήκος 4,59 μ., πλάτος 1,90 μ. και ύψος 1,61 μ. Σε ότι αφορά το εσωτερικό του, το μεταξόνιό των 2,77 μ. και η απουσία κεντρικού τούνελ μετάδοσης εξασφαλίζουν κορυφαία για την κατηγορία χαρακτηριστικά ευρυχωρίας και άνεσης, ειδικά σε ότι αφορά το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τόσο εμπρός όσο και πίσω. 

Αξίζει να σημειωθεί πως οι πωλήσεις του Audi e-tron, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου στη γκάμα της εταιρειας, έχουν ξεκινήσει πριν καιρό και τα πρώτα αυτοκίνητα παραδίδονται σύντομα στους ιδιοκτήτες τους. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα παρουσιαστεί και το Audi e-tron Sportback, ενώ θα ξεκινήσει η παραγωγή του Audi Q2L e-tron, ειδικά για την κινεζική αγορά. Ακολουθεί η  παρουσίαση του 5θυρου κουπέ υψηλών επιδόσεων Audi e-tron GT, το οποίο εξελίσσεται από την Audi Sport GmbH (δεύτερο μισό του 2020). Την ίδια περίοδο θα κάνει την εμφάνισή του και το μοντέλο παραγωγής του Audi Q4 e-tron concept. Με αυτήν τη γκάμα η Audi θα καλύπτει με τα πλήρως ηλεκτρικά της μοντέλα όλες τις σημαντικές κατηγορίες της αγοράς, από την compact κατηγορία μέχρι και την πιο μεγάλη και αυτό μόλις δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου