top icon
Κόσμος

Πρεμιέρα για το νέο Ford GT 64 Heritage Edition

Το Ford GT τιμά τις ρίζες του με την περιορισμένης παραγωγής έκδοση Heritage Edition που παραπέμπει στα πρωτότυπα του 1964.

Ως φόρο τιμής στο Ford GT, το πρωτότυπο όχημα που έδωσε ζωή στο πρόγραμμα εξέλιξης του μοντέλου πριν από μισό και πλέον αιώνα, η Ford παρουσίασε το Ford GT 64 Prototype Heritage Edition. Το όχημα περιορισμένης παραγωγής είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έκανε το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης στις 3 Απριλίου του 1964, και έγινε το μοναδικό αμερικάνικο supercar που κέρδισε στο Le Mans.

Το Ford GT 64 Prototype Heritage Edition μοιράστηκε τα φώτα της δημοσιότητας στο Monterey Car Week, μαζί με το μοναδικό πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έχει διασωθεί, το οποίο έχει αριθμό πλαισίου GT/105 και εξακολουθεί να διαθέτει το αρχικό εξωτερικό του livery. Το Ford GT 64 Prototype Heritage Edition κοσμείται εξωτερικά από τον χρωματισμό Wimbledon White και γραφικά Antimatter Blue, καθώς και από μία τριπλή, αγωνιστικού τύπου λωρίδα που διατρέχει την οροφή του αυτοκινήτου.

Τα εκτεθειμένα εξαρτήματα από ανθρακονήματα είναι κάτι παραπάνω από αντιληπτά, συμπεριλαμβανομένων των carbon τροχών, οι οποίοι αποτελούν μία μοναδική πινελιά για το Ford GT διαθέτοντας διάμετρο 20 ιντσών και μπλε βαφή. Από ανθρακονήματα είναι κατασκευασμένα επίσης το εμπρός splitter, τα πλαϊνά μαρσπιέ, το εξωτερικό τμήμα των καθρεπτών, οι περσίδες του καλύμματος του κινητήρα και ο πίσω διαχύτης, ο οποίος διαθέτει γυαλιστερή επίστρωση. Οι δαγκάνες των φρένων της Brembo είναι λακαρισμένες σε ασημί χρώμα με μαύρα γραφικά, ενώ αισθητή είναι η παρουσία των μαύρων μπουλονιών των τροχών που εκσυγχρονίζουν περαιτέρω την αισθητική.

Το carbon συναντάται ως υλικό και στην καμπίνα του αυτοκινήτου – και συγκεκριμένα στα πλευρικά μαρπιέ, χαμηλά στην κολώνα Α, στην κεντρική κονσόλα, καθώς και στο σχετικό ταμπελάκι. Τα καθίσματα από ανθρακονήματα κοσμούνται με το υλικό Lightspeed Blue Alcantara και ασημί ραφές, ενώ οι επιφάνειες τους καθώς και τα προσκέφαλα διαθέτουν ανάγλυφο το λογότυπο GT. Ο πίνακας οργάνων περιβάλλεται από δέρμα Ebony και Lightspeed Blue Alcantara, ενώ οι κολώνες και το εσωτερικό τμήμα της οροφής από Ebony Alcantara. Τα διακοσμητικά Antimatter Blue στον πίνακα οργάνων, οι χειρολαβές των θυρών και το κάθισμα X-brace ταιριάζουν αισθητικά με τον σχεδιασμό των μοναδικών τροχών του αυτοκινήτου. Το τιμόνι διαθέτει επένδυση από Ebony Alcantara και μαύρες ραφές, ενώ τα paddles του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη είναι για την περίσταση γυαλισμένα.

Με στόχο να νικήσει τη Ferrari και να κερδίσει στο Le Mans, η Ford ξεκίνησε την εξέλιξη του δικού της αγωνιστικού αυτοκινήτου το 1963. Μετά από λιγότερο από ένα χρόνο, το πρωτότυπο Ford GT (με αριθμό πλαισίου GT/101) αποκαλύφθηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, το 1964. Κατασκευάστηκαν μόλις πέντε πρωτότυπα του μοντέλου GT, πρόκειται για τα πρώτα οχήματα της Ford που χρησιμοποίησαν την μέθοδο της αεροδυναμικής ανάλυσης προκειμένου να βελτιστοποιηθούν οι επιδόσεις στις υψηλές ταχύτητες.

Τα πέντε αυτά πρωτότυπα αποτέλεσαν μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που παρήγαγε ποτέ η Ford και συγχρόνως τον θεμέλιο λίθο για το πρόγραμμα GT που κορυφώθηκε με το «1-2-3» της εταιρείας στο Le Mans το 1966. Τα αυτοκίνητα αυτά συμβολίζουν την πρωτοποριακή μηχανική εξέλιξη που συνεχίζεται σήμερα στους κόλπους της Ford με το 2022 Ford GT Heritage Edition. Από τα πέντε πρωτότυπα Ford GT που κατασκευάστηκαν, αυτό με τον αριθμό πλαισίου GT / 105 είναι το μόνο που «επέζησε» στο πέρασμα του χρόνου διαθέτοντας μάλιστα το σωστό για την εποχή του εξωτερικό livery.

Τα πρωτότυπα με αριθμό πλαισίου GT / 101 και GT / 102 αποσύρθηκαν μετά τις δοκιμές πρόσκρουσης σε Le Mans και Monza – ωστόσο αυτή η δοκιμή ήταν κρίσιμη για τη σημαντική βελτίωση των πρωτοτύπων με αριθμό πλαισίου GT/ 103, GT / 104 και GT / 105. Σημειώνοντας την πρώτη νίκη στην κατηγορία GT, το πρωτότυπο GT / 103 κέρδισε στην Daytona το 1965 με τους Ken Miles και Lloyd Ruby πίσω από το τιμόνι, ενώ το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου GT / 104 κατέλαβε την τρίτη θέση με τους Bob Bondurant και Ritchie Ginther. Τόσο το πρωτότυπο με αριθμό πλαισίου GT / 103 όσο και το αντίστοιχο GT / 104, έχουν ξαναβαφτεί και εκτίθενται σήμερα στο Shelby Museum στο Boulder του Κολοράντο.

Η σειρά Ford GT Heritage Edition έχει γιορτάσει πολλές σημαντικές στιγμές – και φυσικά αρκετούς τίτλους στο Le Mans. Μέχρι και σήμερα, το νέο Ford GT ’64 Heritage Edition του 2022 αποτελεί την έβδομη πρόταση στη σειρά περιορισμένης παραγωγής του μοντέλου, που περιλαμβάνει:

2021 Ford GT ’66 Daytona Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT MK II No. 98
Σε παραγωγή
2020 Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK I No. 6 που κέρδισε το 1969 στο Le Mans
Κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα
2019 Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK I No. 9 που κέρδισε το 1968 στο Le Mans
Κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα
2018 Ford GT ’67 Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK IV No. 1 που κέρδισε το 1967 στο Le Mans
Κατασκευάστηκαν μόλις 39 αντίτυπα
2017 Ford GT ’66 Heritage Edition
Τιμώντας το Ford GT40 MK II No. 2 το οποίο οδήγησαν οι Bruce McLaren και Chris Amon στο Le Mans το 1966
Κατασκευάστηκαν μόλις 27 αντίτυπα
2006 Ford GT Gulf Livery Heritage Edition
Προς τιμή των διαδοχικούς τίτλους του GT40 στις 24 Ώρες του Le Mans το 1968 και το 1969
Κατασκευάστηκαν μόλις 343 αντίτυπα

Preproduction 2022 Ford GT Heritage Edition shown. 1964 Ford GT Prototype shown. Closed course..

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ