top icon
Κόσμος

H Ferrari λέει «ναι» στα ηλεκτρικά και ετοιμάζει τους fake ήχους τους

Η Ferrari στοιχηματίζει ότι οι πελάτες των ηλεκτρικών της μοντέλων θα θέλουν να ακούν τα EV τους. Και για το λόγο αυτό προετοιμάζει από σήμερα τους κατάλληλους ήχους.

Οι λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, και δη οι ιδιοκτήτες μοντέλων της Ferrari, λατρεύουν το βρυχηθμό των V8 και V12 κινητήρων τους. Όμως, καθώς τα οχήματα που χρησιμοποιούν τους εν λόγω κινητήρες θα αρχίζουν να δίνουν τη θέση τους σε αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ferrari, στοιχηματίζουν ότι οι πελάτες θα συνεχίσουν να θέλουν να ακούνε ήχους κατά την κίνησή τους.

Την πεποίθηση αυτή έχει και η «συγγενική» Stellantis  η οποία παρουσίασε πέρσι τον Αύγουστο το Dodge Charger Daytona SRT Concept, το οποίο συνοδεύονταν από τον πρώτο στον κλάδο σύστημα αναπαραγωγής ήχου για EVs.

Dodge Charger Daytona SRT Concept

Η Ferrari, από τη μεριά της, ήδη εργάζεται προκειμένου να βρει τρόπους για να δημιουργεί διακριτικούς θορύβους που θα συνδέονται με την πραγματική απόδοση ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, επιτρέποντας στους οδηγούς όχι μόνο να αισθάνονται αλλά και να ακούν ένα ρεαλιστικό ηχητικό feedback από το όχημά τους.

Αναλυτές στην Oddo BHF επισήμαναν τον Ιανουάριο ότι η Ferrari είχε καταθέσει ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια «συσκευή αναπαραγωγής ήχου», η οποία κάλλιστα θα μπορούσε να δει τα φώτα της δημοσιότητας στο πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της που αναμένεται το 2025.

Μάλιστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, δήλωσε ότι πιστεύει ότι ο ήχος θα είναι απαραίτητος στις μελλοντικές δημιουργίες της εταιρείας. «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά μας συστήματα κίνησης θα προσφέρουν στους πελάτες τις ίδιες συγκινήσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Benedetto Vigna.

ferrari daytona sp3

Και προσέθεσε:

«Το θέμα είναι πώς να εξάγεις το καλύτερο συναίσθημα από τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, δίνοντας κάτι μοναδικό στους πελάτες».

Καθώς τα EVs μετά βίας ακούγονται όταν κινούνται αργά, οι ρυθμιστικές αρχές στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα υποχρεώνουν τους κατασκευαστές να εξοπλίζουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα με ένα ενσωματωμένο σύστημα ήχου που ειδοποιεί τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου για την κίνησή τους. Κάτι, ωστόσο, που ουδεμία σχέση έχει με τους fake ήχους που θα αναπαραγάγονται στο εγγύς μέλλον στο εσωτερικό των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων.

Διαβάστε επίσης: Στο φως τα σχέδια της Ferrari για το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο

Ferrari

Τι κάνουν οι άλλοι κατασκευαστές με τους ήχους των EV τους

Δεν είναι όμως μόνο οι κατασκευαστές υπερ-αυτοκινήτων που «ψάχνονται» προκειμένου να προσδώσουν την απαραίτητη ηχητική χροιά στα νέα τους EV. Κάποιοι  περισσότερο… mainstream κατασκευαστές έχουν ήδη μελετήσει το θέμα έχοντας μάλιστα στραφεί ακόμα και σε καταξιωμένους μουσικούς δημιουργούς προκειμένου οι τελευταίοι να «γράψουν» ήχους για τα ηλεκτρικά τους οχήματα.

Η Jaguar, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε τον μουσικό Richard Devine για να σχεδιάσει ήχους για την ηλεκτρική i-Pace. Από τη μεριά της, η VW προσέλαβε τη Leslie Mandoki, μια μουσική παραγωγό που έχει συνεργαστεί με τον Phil Collins και τον Chaka Khan, για το ID.3.

Η δε BMW συνεργάστηκε με τον βραβευμένο με Όσκαρ συνθέτη ταινιών Hans Zimmer  – γνωστό για τη μουσική του συμβολή στις ταινίες  Gladiator και The Lion King – για να δημιουργήσουν ιδιαίτερους θορύβους για τα ηλεκτρικά της, συμπεριλαμβανομένου ενός βόμβου που παραπέμπει σε… διαστημόπλοιο που εκπέμπεται κατά την ενεργοποίηση του συστήματος μετάδοσης κίνησης.

«Από τη βιομηχανική επανάσταση έχουμε κινητήρες εσωτερικής καύσης, και ο ήχος των πόλεων συνδέεται με αυτούς Τώρα, ξαφνικά, έχουμε την ευκαιρία να αλλάξουμε το ηχητικό τοπίο του πλανήτη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Hans Zimmer.

BMW-i7

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ