Δικαστήριο της Κίνας δικαίωσε με απόφασή του την Jaguar Land Rover η οποία μήνυσε την κινεζική Landwind κατηγορώντας την ότι με το X7 πρώτη γενιάς αντέγραψε το Range Rover Evoque.

Η Jaguar Land Rover κέρδισε μία σημαντική νομική νίκη στα δικαστήρια - συνοδεία της σχετικής χρηματικής αποζημίωσης ασφαλώς - μετά την απόφαση δικαστηρίου της Κίνας το οποίο απεφάνθη πως το Landwind X7 SUV της Jiangling Motor ήταν πολύ… όμοιο με το Range Rover Evoque.

Το Περιφερειακό Δικαστήριο της Chaoyang στο Πεκίνο συμφώνησε με την JLR ότι το Landwind Χ7 αντέγραψε «πέντε μοναδικά χαρακτηριστικά του Evoque  οδηγώντας σε σύγχυση το αγοραστικό κοινό». Αξίζει να σημειωθεί ότι η «τιμωρία» της κινέζικης εταιρείας εστιάζεται στο Landwind X7 πρώτης γενιάς (2014) και όχι στο μεταγενέστερο μοντέλο, το οποίο διαθέτει λιγότερες ομοιότητες με το SUV της JLR.

«Αυτή η απόφαση είναι ένα σαφές δείγμα ενός νόμου που εφαρμόζεται σωστά για την προστασία των καταναλωτών και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους ώστε να μην συγχέονται ή να παραπλανούνται, προστατεύοντας παράλληλα τις επιχειρηματικές επενδύσεις», δήλωσε ο Keith Benjamin, επικεφαλής του νομικού τμήματος της Jaguar Land Rover.

Παρά την εκτεταμένη  - και συχνά εξόφθαλμη - αντιγραφή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης γενικά δεν προβαίνουν σε νομικές ενέργειες εναντίων των κινεζικών καθώς εκτιμούν ότι οι πιθανότητες νίκης έναντι των τοπικών εταιρειών είναι περιορισμένες. Επίσης, μία δικαστική διαμάχη μπορεί να είναι κακή για τη φήμη και την εικόνα μιας ευρωπαϊκής, για παράδειγμα, αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς συχνά πυκνά  οι αγοραστές της Κίνας «βλέπουν» μια ξένη εταιρεία να εκφοβίζει τους εγχώριους ανταγωνιστές της.

Η απόφαση δικαίωσης της JLR απέναντι σε μία εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία είναι κάτι το σπάνιο στη χώρα. Στο παρελθόν, και συγκεκριμένα το 2008, η Fiat έχασε σε μία αντίστοιχη υπόθεση απέναντι στην Great Wall, αφού το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι το GW Peri δεν ήταν ένα αντίγραφο του Panda, παρά τις έντονες ομοιότητες._Χ.Α.