Επικαιρότητα Κόσμος

H κινεζική Dongfeng σκέφτεται να μειώσει το μερίδιο της στο Groupe PSA

Πρόκειται για μία ώριμη πλέον σκέψη που υπαγορεύεται από την επικείμενη επικύρωση της συγχώνευσης των FCA και Groupe PSA και τις εμπορικές εντάσεις ανάμεσα σε Πεκίνο και Ουάσινγκτον.

Αυτή τη στιγμή η κινεζική Dongfeng κατέχει μερίδιο της τάξης του 12,2% στο Groupe PSA και με την επικείμενη επικύρωση της συγχώνευσης του γαλλικού ομίλου με την FCA, το ποσοστό της μοιραία θα μειωθεί στο μισό. Όμως, αυτό δεν φαντάζει να είναι ικανό ώστε ο «γάμος» ανάμεσα στις δύο πλευρές να πάρει την απαραίτητη έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ - πολλώ δε μάλλον μετά και το βαρύ κλίμα που έχει διαμορφωθεί την τελευταία περίοδο ανάμεσα σε Πεκίνο και Ουάσινγκτον.

Προκειμένου να παρακαμφθεί ο εν λόγω ύφαλος, οι ιθύνοντες της Dongfeng διερευνούν τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσουν να μειώσουν όσο το δυνατόν πιο «αναίμακτα» τη συμμετοχή τους στο γαλλικό όμιλο ώστε το ποσοστό συμμετοχής της κινεζικής εταιρείας σε αυτόν να μην σταθεί εμπόδιο στη συγχώνευση του Groupe PSA με την FCA.

Συν τοις άλλοις, αν Dongfeng διατηρήσει μερίδιο άνω του 5% στο ενοποιημένο εταιρικό σχήμα των Groupe PSA και FCA, αυτό θα δώσει αυτομάτως το πράσινο φως ώστε η κινεζική εταιρεία να διεκδικήσει μια θέση στο 10μελές, όπως όλα δείχνουν, διοικητικό συμβούλιο του ενιαίου ομίλου – και αυτό είναι κάτι που σίγουρα δεν θα χαροποιήσει τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠA και ενδεχομένως τα υψηλόβαθμα στελέχη των Groupe PSA και FCA.

Αξίζει να σημειωθεί πως μετά την παρέμβαση της Dongfeng για τη διάσωση του Groupe PSA το 2014, η κινεζική εταιρεία κατέχει όχι μόνο το 12,2% των μετοχών του γαλλικού ομίλου, αλλά και ποσοστό 19,5% επί των δικαιωμάτων ψήφου στο διοικητικό της συμβούλιο. Επίσης, οι Dοngfeng και Groupe PSA διατηρούν αυτή τη στιγμή στην Κίνα μία κοινή εταιρεία με όχι και τόσο υψηλή απόδοση σε επίπεδο πωλήσεων στην τοπική αγορά (μόλις 100.000 πωλήσεις στο πρώτο 10μηνο του 2019, επίδοση μειωμένη κατά 55% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή)._Χ.Α.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου