Επικαιρότητα Κόσμος

H McLaren παραμένει πιστή στο δόγμα «light is right»

Η McLaren επαναεπιβεβαιώνει την αφοσίωση της στη στρατηγική μείωσης του βάρους που έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των αυτοκινήτων της.

Η μείωση του βάρους ήταν και θα παραμένει με ακόμα μεγαλύτερη ένταση στο εγγύς μέλλον στο επίκεντρο της στρατηγικής της McLaren για τις επόμενες γενιές των αυτοκινήτων της, όπως επανεπιβεβαίωσε πρόσφατα η CEO της McLaren Automotive, Mike Flewitt, με πρόσφατες δηλώσεις του. Πολλώ δε μάλλον με δεδομένες τις ανάγκες που πρόκειται να παρουσιαστούν στον εν λόγω τομέα μετά την απαραίτητη «υβριδοποίηση» των μελλοντικών τετράτροχων προϊόντων της βρετανικής φίρμας που μοιραία θα προσθέσει επιπλέον κιλά στα επερχόμενα, έως το 2025, προϊόντα της.

McLaren 765LT

«Η μάζα του οχήματος είναι ο εχθρός της απόδοσης, είτε ένα αυτοκίνητο διαθέτει συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε πλήρως ηλεκτρικό. Επομένως, η επικράτηση στον αγώνα ενάντια στο βάρος είναι απόλυτη προτεραιότητα για εμάς - και συνάμα ένας από τους λόγους για τους οποίους η McLaren Automotive έχει επενδύσει πολύ στην McLaren Composites Center, τη δική μας εταιρεία εξέλιξης και παραγωγής συνθετικών υλικών στο Ηνωμένο Βασίλειο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Mike Flewitt.

McLaren 765 LT

Η δέσμευση της McLaren να συνεχίσει να ελαχιστοποιείται το βάρος των αυτοκινήτων της εκφράζεται σήμερα με τον καλύτερο τρόπο «μέσα» από την πιο πρόσφατη δημιουργία της βρετανικής φίρμας: την 765LT, ένα αυτοκίνητο με βάρος μόλις 1.229 κιλά, επίδοση μειωμένη κατά 80 κιλά σε σχέση με εκείνη που έχει να επιδείξει η κορυφαία στο είδος 720S. Αν μη τι άλλο, το εν λόγω επίτευγμα στη νέα 765LT δεν αποτελεί παρά το αποτέλεσμα ενός σχολαστικού προγράμματος εξέλιξης που έχει ως σημείο αναφοράς την εκτεταμένη χρήση carbon στα εξωτερικά πάνελ του αμαξώματος καθώς και σε μέρη μέσα στο αυτοκίνητο, όπως είναι τα καθίσματα και το κεντρικό τούνελ.

McLaren 765LT

Από εκεί και πέρα, η McLaren υιοθέτησε κι άλλες… ελαφριές λύσεις, όπως εκείνες στα πλαϊνά παράθυρα, στο πολυανθρακικού τύπου πίσω τζάμι, αλλά και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, το σύστημα εξαγωγής του V8 κινητήρα - το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο - προσφέρει μία σημαντική εξοικονόμηση βάρους της τάξης του 40% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο ατσάλινο. Επίσης, η ανάρτηση της 765LT έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη μείωση του βάρους, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τους τροχούς της. Εδώ, τα ειδικά ελαστικά Pirelli P-Zero Trofeo R και τα μπουλόνια τιτανίου εξασφαλίζουν σε συνδυασμό μία εξοικονόμηση στη μη αναρτώμενη μάζα της τάξης των 22 κιλών. Συν τοις άλλοις, οι επίδοξοι αγοραστές του βρετανικού μοντέλου (μόλις 765 στον αριθμό) μπορούν να αφήσουν… εκτός περιττά αξεσουάρ, όπως ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου