Επικαιρότητα Κόσμος

Η αυτόνομη οδήγηση θα μειώσει την κίνηση στους δρόμους έως και 33%

Πόσο χρόνο θα εξοικονομήσουμε σε μία σύγχρονη πόλη με αυτόνομα αυτοκίνητα, με κοινή χρήση οχημάτων, αλλά και με έξυπνη διαχείριση της κυκλοφορίας;

Τις όχι και τόσο… εύκολες απαντήσεις στο παραπάνω ερώτημα επιχειρεί να δώσει μία εκτενής μελέτη που διεξήγαγε η Audi. Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της πόλης της Καρλσρούης (KIT) και το συμβουλευτικό γραφείο MobilityPartners του Μονάχου, η έρευνα 25th HourFlow προσομοιάζει το μέλλον της κινητικότητας με σημείο αναφοράς την πόλη του Ingolstadt. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής, εφικτό είναι να επιτευχθεί μία μείωση σε μόνιμη μάλιστα βάση του χρόνου οδήγησης σε μια πλήρως αυτοματοποιημένη πραγματικότητα κατά ένα τρίτο, παρόλο που πάνω από 10% περισσότεροι άνθρωποι θα βρίσκονται στο δρόμο εντός των αυτοκινήτων τους.

Το πρώτο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι στόλοι αυτοκινούμενων οχημάτων θα βοηθήσουν μακροπρόθεσμα στην επίλυση των ουκ ολίγων προβλημάτων κυκλοφορίας στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Αυτά τα οφέλη γίνονται ακόμα πιο εμφανή όταν συνδυάζονται με μία πιο έξυπνη διαχείριση της κυκλοφορίας και υψηλότερο ποσοστό πληρότητας, δηλαδή με αύξηση του μέσου αριθμού ατόμων ανά αυτοκίνητο. Εάν ο αριθμός αυτός αυξηθεί από 1,1 άτομα που είναι σήμερα σε 1,3, επειδή περισσότεροι άνθρωποι θα μοιράζονται ένα αυτοκίνητο, δεν θα υπάρχει πλέον συμφόρηση κατά τις ώρες αιχμής. Σ’ ένα πλήρως αυτοματοποιημένο, δικτυωμένο σύστημα κυκλοφορίας, περισσότεροι άνθρωποι (+12%) θα μπορούν να μεταφερθούν πολύ πιο γρήγορα (-33%) σε «δύσκολες» αστικές συνθήκες.

Τα συνδεδεμένα και πλήρως αυτόνομα οχήματα –πολλώ δε μάλλον υπό «καθεστώς» car-sharing- παρέχουν επίσης στις πόλεις νέες ευκαιρίες να χρησιμοποιούν και να ανακατανέμουν χώρο για τη βελτίωση της αστικής ποιότητας ζωής. Για παράδειγμα, η μελέτη διαπίστωσε ότι η ενσωμάτωση πλήρως αυτόνομων οχημάτων θα μπορούσε να αφιερώσει στους πεζούς ή στα ποδήλατα μία λωρίδα κυκλοφορίας σ’ ένα δίκτυο τεσσάρων λωρίδων. Η μελέτη λαμβάνει υπόψη ότι, με αυξανόμενο αριθμό αυτόνομων αυτοκινήτων, περισσότεροι ηλικιωμένοι πολίτες και παιδιά χωρίς άδεια ικανότητας οδήγησης θα έχουν πρόσβαση στην κινητικότητα με τα robo-taxis να αποτελούν για την περίσταση το αντίπαλο δέος απέναντι στις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες.

Η μελέτη  25th HourFlow εξέτασε επίσης ακόμα πιο… ακραία σενάρια. Για παράδειγμα, τι συμβαίνει εάν σημειωθεί απότομη αύξηση του αριθμού των ατόμων που χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα πόδια ή ακόμα και ένα ποδήλατο; Ποιος είναι ο αντίκτυπος των υψηλών επιπέδων κυκλοφορίας ως αποτέλεσμα των online αγορών; Και τι συμβαίνει εάν οι πόλεις δεν επιτρέπουν την κίνηση των αυτόνομων αυτοκινήτων ή είναι αργές ή απρόθυμες να ψηφιοποιήσουν τις υποδομές τους;

Στο μοντέλο κυκλοφορίας που χρησιμοποιήθηκε με σημείο αναφοράς την πόλη του Ingolstadt, οι ερευνητές μελέτησαν μόνο μία παράμετρο, χωρίς να λάβουν υπόψη τις αλλαγές στη συμπεριφορά των χρηστών ή την αυξημένη ζήτηση. Το ερώτημα εν προκειμένω ήταν απλό: πόσες αυτόνομα αυτοκίνητα θα χρειαζόταν σήμερα η συγκεκριμένη πόλη για να καταστήσουν αισθητά καλύτερη την κυκλοφοριακή ροή; Τουλάχιστον 40%. Χάρη στα προηγμένα ραντάρ, τα αυτοκίνητα θα διατηρούν την απαραίτητη απόσταση από τα υπόλοιπα, δεν θα «καθοδηγούν» τα οχήματα με υψηλές ταχύτητες και θα τηρούν τις «εντολές» όλων των σημάτων κυκλοφορίας. Ωστόσο, σύμφωνα με τη μελέτη, σε μία κατάσταση «μικτής κυκλοφορίας», με αυτόνομα και μη οχήματα επί του δρόου, τα οφέλη σε ότι αφορά στη μείωση της φόρτου κυκλοφορίας, θα είναι κατά πολύ μικρότερα._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου