top icon
Κόσμος

Η Ford και η SK On «ρίχνουν πόρτα» στην Τουρκία;

Η εξαγγελθείσα κοινοπραξία των Ford και SK On για τη δημιουργία μιας μονάδας κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Τουρκία δεν φαίνεται ότι θα καρποφορήσει. Ιδού το γιατί.

Η κορεατική κατασκευάστρια εταιρεία μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων SK On δήλωσε σήμερα ότι δεν έχει αποφασίσει εάν τελικά θα συνεχίσει την υλοποίηση κατασκευής ενός νέου εργοστασίου παραγωγής συσσωρευτών ενέργειας στην Τουρκία σε συνεργασία με την Ford και την τοπική Koc Holding μετά την υπογραφή του σχετικού μνημονίου συμφωνίας τον Μάρτιο (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ).

Η εφημερίδα Dong-A Ilbo ανέφερε επικαλούμενη άγνωστη πηγή, ότι η SK On σχεδιάζει να εγκαταλείψει πλήρως τα σχέδια της στη γείτονα χώρα εξαιτίας του ασθενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος.

SK On

Σύμφωνα μάλιστα με την Korea Economic Daily, βασικά αίτια της διαφαινόμενης ακύρωσης της συμμετοχής της SK On στο όλο project είναι τα ολοένα και πιο υψηλά επιτόκια σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και η ασθενέστερη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

«Μετά την υπογραφή του μνημονίου συμφωνίας τον Μάρτιο του 2022, συζητούσαμε την κοινή επιχείρηση στην Τουρκία, αλλά οι συζητήσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί. Η τελική απόφαση για τη διακοπή ή όχι των διαπραγματεύσεων σχετικά με την κοινή επιχείρηση δεν έχει ληφθεί ακόμη», αναφέρει χαρακτηριστικά η SK On σε σχετική της δήλωση.

Σύμφωνα με τις προγενέστερες ανακοινώσεις των Ford και SK, η νέα μονάδα στην Τουρκία θα ξεκινούσε την παραγωγή της το 2025 με ετήσια δυναμική 30 έως και 45 GWh ανά έτος. Το εργοστάσιο επρόκειτο να κατασκευάσει κυψέλες NMC υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο και θα είχε ως έδρα του μια μη κατονομαζόμενη περιοχή κοντά στην τουρκική πρωτεύουσα.

Η SK On, η οποία ανήκει πλήρως στην SK Innovation διατηρώντας μονάδες παραγωγής μπαταριών για EV σε Κίνα, Κορέα, Ουγγαρία και ΗΠΑ, αποτελεί βασικό πελάτη του Hyundai Motor Group, της VW καθώς και της Ford.

Νεότερες πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ford θα συνεργαστεί τελικά με την LG Energy Solution, και όχι με την SK On, για την κατασκευή του εν λόγω εργοστασίου στην Τουρκία, χωρίς ωστόσο η είδηση αυτή να έχει επιβεβαιωθεί.

ford formula 1 cover

H Ford και η SK Innovation στις ΗΠΑ

Η Ford και η SK Innovation – η μητρική εταιρεία της SK On – έχουν ιδρύσει μία κοινή επιχείρηση νωρίτερα μέσα στο 2022 στις ΗΠΑ, η οποία φέρει την ονομασία BlueOval SK. Τον Σεπτέμβριο, η Ford ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη επένδυση όλων των εποχών σε ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ από οποιονδήποτε κατασκευαστή αυτοκινήτων και, μαζί με τον συνεργάτη της, την SK Innovation, σκοπεύει να επενδύσει 11,4 δισεκατομμύρια δολάρια και να δημιουργήσει 11.000 νέες θέσεις εργασίας σε δύο μεγάλες εγκαταστάσεις στο Τενεσί και το Κεντάκι.

Η τοποθεσία του Τενεσί, που ονομάζεται BlueOval City, θα είναι το μεγαλύτερο, πιο προηγμένο, πιο αποδοτικό συγκρότημα παραγωγής αυτοκινήτων της Ford στην 118χρονη ιστορία της, ενώ το νέο BlueOval SK Battery Park στο Κεντάκι θα αποτελείται από δύο εργοστάσια κατασκευής μπαταριών που θα τροφοδοτούν μια νέα γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Τα παγκόσμια σχέδια της Ford στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας απαιτούν την παραγωγή ή/και προμήθεια μπαταριών με χωρητικότητα τουλάχιστον 240 GWh έως το 2030. Περίπου 140 GWh θα απαιτηθούν στη Βόρεια Αμερική, με το υπόλοιπο να αφορά σε άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και της Κίνας.

SK On - Τουρκία

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ