Πολλοί είναι αυτή τη στιγμή οι επίδοξοι… μνηστήρες που επιχειρούν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της Tesla και προσωπικά του Elon Musk προκειμένου να φιλοξενήσουν στα εδάφη τους το Gigafactory 2.

Κοινό μυστικό είναι πλέον πως η Tesla «γλυκοκοιτά» ανοιχτά τη γηραιά ήπειρο προκειμένου να «εδράσει» σε αυτή ένα ακόμα «γιγαντιαίο» εργοστάσιο. στο οποίο θα κατασκευάζονται σε βάθος χρόνου, όχι μόνοι οι συσσωρευτές ενέργειας που θα φιλοξενούνται στα οχήματα της, αλλά και… ολόκληρα τα μοντέλα της, σε αντίθεση με ό,τι μέχρι στιγμής προβλέπεται για το Gigafactory 1 που σύντομα, σε συνεργασία με την ιαπωνική Panasonic, θα τεθεί σε πλήρη κατασκευαστική ισχύ στη Νεβάδα των ΗΠΑ. Ο Elon Musk, ο άνθρωπος που χρόνια τώρα κρατά στα χέρια του τις τύχες της Tesla, είναι σαφής όσον αφορά στις ευρωπαϊκές βλέψεις της εταιρείας σε κατασκευαστικό επίπεδο. Και εξαιρετικά φιλόδοξος, είναι η αλήθεια:

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως μακροπρόθεσμα η Tesla θα έχει τουλάχιστον ένα –αν όχι δύο ή τρία- εργοστάσια κατασκευής μπαταριών και οχημάτων στην Ευρώπη», δήλωσε με έμφαση ο πιο πολυσυζητημένος σήμερα CEO του πλανήτη με αφορμή την πρόσφατη εξαγορά της γερμανικής εταιρείας Grohmann Engineering.

Αυτή τη στιγμή οι χώρες που… ερίζουν όσον αφορά στη φιλοξενία του νέου εργοστασίου της Tesla επί ευρωπαϊκού εδάφους, είναι αρκετές. Πρώτη και καλύτερη, όπως σας είχαμε αποκαλύψει πριν μερικές εβδομάδες με σχετική μας ανάρτηση (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ), η Γαλλία, η οποία, μέσω της Segolene Royal, της Υπουργού Ενέργειας και Οικολογίας της χώρας, έχει προτείνει από τις αρχές του περασμένου Απριλίου την… παραχώρηση των εγκαταστάσεων του μακροβιότερου πυρηνικού εργοστασίου της Γαλλίας που βρίσκεται στο Fessenheim, ακριβώς «πάνω» στα βορειοανατολικά σύνορά της με τη Γερμανία, το οποίο σύντομα θα τερματίσει και οριστικά τις δραστηριότητές του.

Από τη μεριά της, η Πορτογαλία φαίνεται να έχει επιλέξει έναν διαφορετικό τύπο προσέγγισης «ανεβάζοντας» σε γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης μια σελίδα με τίτλο «Bring Tesla Gigafactory to Portugal». Έχοντας συγκεντρώσει μέχρι και αυτή τη στιγμή πάνω από 43.000 ακόλουθους, στη σελίδα παρατίθενται, μεταξύ άλλων, μερικές πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις αναφορικά με τις βέλτιστες τοποθεσίες στις οποίες θα μπορούσε να εγκατασταθεί το νέο «γίγα-εργοστάσιο» της αμερικάνικης εταιρείας.

Στο χορό των διεκδικητών μπήκε πρόσφατα και η Ολλανδία, με τον Henk Kamp, τον Υπουργό Οικονομίας της χώρας, να ανακοινώνει στα μέλη του κοινοβουλίου πως η κυβέρνησή του «θα εμπλακεί ενεργά προκειμένου να πείσει την Tesla». Αξίζει να σημειωθεί πως η Ολλανδία έχει ήδη ένα μικρό προβάδισμα στην εν λόγω… κούρσα, μιας και στο Tilburg η Tesla έχει ήδη εγκαταστήσει μια διόλου ευκαταφρόνητη μονάδα συναρμογής για το Tesla S  με συνολική επιφάνεια 78.000 τ.μ. Επιπρόσθετα, ας μην ξεχνάμε, πως στην Ολλανδία και συγκεκριμένα στην πόλη του Άμστερνταμ έχει την έδρα του και το «διοικητικό επιτελείο» της αμερικάνικης εταιρείας επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Η Ισπανία, από τη μεριά της, δείχνει και αυτή αρκετά… ένθερμη προκειμένου να είναι εκείνη που θα κερδίσει τελικά την προσοχή του Elon Musk. Και συγκεκριμένα, ο δήμος της Paterna στην επαρχία της Βαλένθια, ο οποίος προωθεί μέσω διαδικτύου και με σλόγκαν τη φράση «Spain Love Tesla», την υποψηφιότητα της χώρας.

Ποιος τελικά θα επικρατήσει; Αυτό είναι κάτι που θα αποκαλυφθεί αμέσως μόλις οριστικοποιηθεί από τον Elon Musk και τους ανθρώπους της Tesla το ακριβές «κατασκευαστικό πλάνο» του πολυαναμενόμενου Model 3. Ζήτημα που, καλώς εχόντων των πραγμάτων, φαίνεται πως θα λήξει οριστικά περί τα τέλη της επόμενης χρονιάς._Χ.Α.