Το καταβληθέν στη General Motors αντίτιμο για την πώληση της Opel στο γκρουπ PSA υπολείπεται αρκετά των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει, με βάση την ανακοινωθείσα συμφωνία, ο αμερικανικός κολοσσός…

Σήμερα το πρωί, τόσο η Opel όσο το γκρουπ PSA, γύρισαν μια σημαντική σελίδα στη νεότερη ιστορία τους, με τη γερμανική εταιρεία να «αλλάζει χέρια» ύστερα από 88 χρόνια περνώντας στον πλήρη έλεγχο των Γάλλων. Όπως επίσημα ανακοινώθηκε νωρίς σήμερα το πρωί, η General Motors θα εισπράξει από την PSA 1,3 δις ευρώ για την πλήρη μεταβίβαση στον όμιλο εταιρειών στον οποίο ανήκουν σήμερα οι Citroen, Peugeot και DS, έξι μονάδων παραγωγής οχημάτων και τεσσάρων εργοστασίων κατασκευής εξαρτημάτων των Opel/Vauxhall, καθώς και του κέντρου έρευνας και εξέλιξης των Γερμανών που βρίσκεται στο Rüsselsheim. Επιπρόσθετα, η αμερικάνικη εταιρεία θα δει στα ταμεία της επιπλέον 0,9 εκ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στην πώληση στην PSA και στον τραπεζικό όμιλο BNP Paribas του τμήματος οικονομικών υπηρεσιών της Opel. Ήτοι, 2,2 δις ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Οι χρονολογίες-ορόσημο στη σχέση GM και Opel

Την ίδια όμως στιγμή, η General Motors αναλαμβάνει να πληρώσει(!) την PSA προκειμένου η τελευταία να αναλάβει το μεγαλύτερο τμήμα των οικονομικών υποχρεώσεων που αφορούν στα χρηματοδοτούμενη ή μη συνταξιοδοτικά προγράμματα των εργαζομένων της Opel/Vauxhal. Πιο συγκεκριμένα, η αμερικάνικη εταιρεία υποχρεούται, σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, να καταβάλλει στους Γάλλους, ούτε λίγο ούτε πολύ, 3 δις ευρώ για την πλήρη διευθέτηση των μεταφερόμενων υποχρεώσεων του γερμανικού προγράμματος συνταξιοδοτήσεων German Actives Plan. Οι υποχρεώσεις των προγραμμάτων που έχουν να κάνουν με τους εργαζομένους της Vauxhall στη Μ. Βρετανία, αλλά και εκείνων της Opel στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, θα συνεχίσουν να βαραίνουν την αμερικάνικη εταιρεία.

Με πιο απλά λόγια, προκειμένου να σταματήσουν οριστικά την οικονομική «αιμορραγία» που τους προκαλούσε η Opel, οι ιθύνοντες της General Motors και πρωτίστως οι επενδυτές της, δέχτηκαν να είναι αυτοί που θα (ακριβο)πληρώσουν το σύνολο των προγραμμάτων συνταξιοδότησης των Γερμανών εργαζομένων καταβάλλοντας ποσά μεγαλύτερα ακόμα και από εκείνα που θα εισπράξουν τελικά από τους Γάλλους του γκρουπ PSA για τη μεταβίβαση σε αυτούς του συνόλου των εν Ευρώπη δραστηριοτήτων τους.

Αξίζει να προσθέσουμε πως η Opel απασχολεί αυτή τη στιγμή περί τους 35.000 υπαλλήλους σε όλη την Ευρώπη, από τους οποίους οι 16.000 εργάζονται εντός της γερμανικής επικράτειας. Από τη μεριά της, η θυγατρική Vauxhall έχει εντάξει στις τάξεις της στη Μ. Βρετανία πάνω από 4.000 υπαλλήλους._Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά