H Audi αποκάλυψε σήμερα στο Λ . Άντζελες την έκδοση Sportback του ηλεκτρικού e-tron.

Η Audi, όπως και το σύνολο των μελών που συνθέτουν σήμερα το VW Group, θεωρούν ότι «το μέλλον είναι ηλεκτρικό». Παραμένοντας πιστή σε αυτή τη στρατηγική, η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων, με αφορμή την παρουσία της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Λ. Άντζελες, παρουσιάζει σήμερα το δεύτερο μοντέλο στην 1οο% ηλεκτρική οικογένεια e-tron γκάμα της.

Audi e-tron Sportback

Σχεδιαστικά, οι προβολείς τεχνολογίας digital matrix LED του νέου e-tron Sportback είναι ένα νέο στοιχείο που για πρώτη φορά διατίθεται σε μοντέλο μαζικής παραγωγής, με το φως τους να διαχωρίζεται σε μικροσκοπικά εικονοστοιχεία με αποτέλεσμα να μπορεί να ελεγχθεί με εξαιρετική ακρίβεια – κάτι που διευκολύνει στην ευθυγράμμιση της δέσμης σε στενά τμήματα του δρόμου.

Audi e-tron Sportback

Το Audi e-tron Sportback έχει μήκος 4.901 χλστ., πλάτος 1.935 χλστ. και ύψος 1.616 χλστ. Η δε οροφή του χαμηλώνει απότομα προς τα πίσω, διαμορφώνοντας μέχρι τις τελευταίες κολόνες ένα προφίλ που παραπέμπει σε κουπέ μοντέλο. Το κάτω άκρο του τρίτου πλευρικού παράθυρου είναι ανασηκωμένο, αποτελώντας ένα τυπικό χαρακτηριστικό των μοντέλων Sportback της Audi. Χάρη στην οκταγωνική μάσκα Singleframe, τα έντονα τόξα πάνω από τους θόλους των τροχών και το ανάγλυφο πίσω μέρος, το Audi e-tron Sportback είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με τη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.

Audi e-tron Sportback

Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που σηματοδοτούν ότι αυτό το κουπέ SUV είναι πλήρως ηλεκτρικό. Η μεγάλη, κλειστή μάσκα Singleframe με τα κάθετα στοιχεία έχει μια απόχρωση platinum grey - ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό αναγνώρισης των e-tron μοντέλων. Στην κάτω περιοχή των προβολέων LED matrix, τέσσερα οριζόντια μέρη δημιουργούν στα φώτα ημέρας την ειδική υπογραφή e-tron. Τα μαύρα στοιχεία στο πλάι τονίζουν το σημείο όπου βρίσκεται η μπαταρία και επομένως η πηγή ενέργειας του Audi e-tron Sportback. Οι σχεδιαστές επίσης διαφοροποίησαν την υπογραφή στο μεγάλο διαχύτη, δίνοντας οπτική έμφαση στην απουσία εξατμίσεων, ενώ μια φωτεινή λωρίδα συνδέει τα LED φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Αξίζει να σημειωθεί πως το Audi  e-tron Sportback, σε συνδυασμό με τους εξωτερικούς εικονικούς καθρέφτες και το πακέτο S line, επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του μόλις 0,25 – επίδοση που είναι καλύτερη ακόμη και από αυτή του e-tron.

Audi e-tron Sportback

Το Audi e-tron Sportback στην έκδοση 55 quattro κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα. Με ισχύ 360 ίππων και ροπή 561 Nm, το γερμανικό EV είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,6 δλ., με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.  Την ίδια ώρα, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία boost. Σε αυτή την περίπτωση, η ισχύς αυξάνεται στους 408 ίππους και η ροπή στα 664 Nm για διάστημα 8 δευτερολέπτων – σε αυτή την περίπτωση, το «0-100» ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα.  

Audi e-tron Sportback

Η μπαταρία του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα) και λειτουργεί σε ονομαστική τάση 396 V. Είναι τοποθετημένη σε ένα ευρύ επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα των επιβατών, με 35 σημεία πρόσδεσης. Το όλο σύστημα είναι εξαιρετικά άκαμπτο και ανθεκτικό στη σύγκρουση, χάρη σε ένα συμπαγές προστατευτικό πλαίσιο και αλουμίνιο πολλαπλών στρώσεων. Τα στοιχεία της μπαταρίας είναι διατεταγμένα σε δύο επίπεδα, με το κάτω να είναι πιο μεγάλο και στη βάση του να φέρει το σύστημα ψύξης.

Audi e-tron Sportback

Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g - η οποία ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση - η μπαταρία υψηλής τάσης επαναφορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον πίσω, καθώς και οι δύο λειτουργούν σε αυτές τις περιπτώσεις ως γεννήτριες. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας διαθέτει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων, τόσο σε συνθήκες ελεύθερου τροχασμού (όταν ο οδηγός απλά δεν πιέζει το πεντάλ γκαζιού) όσο και κατά το φρενάρισμα. Ο βαθμός ανάκτησης κατά το ρολάρισμα μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία στάδια από τους διακόπτες στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονος από ό,τι στο e-tron. Σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα, το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το «αδελφό» μοντέλο, η ισχύς αυτή αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 70% της ονομαστικής ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το νέο e-tron Sportback καταφέρνει με αυτό τον τρόπο να ανακτά το 30% της αυτονομίας του.

Audi e-tron Spotback

Το Audi e-tron Sportback 55 quattro – όπως και το e-tron – και συγκεκριμένα η μπαταρία του μπορεί να φορτίζεται με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς ταχείας φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία πληρώνεται έως και στο 80% της μέγιστης χωρητικότητάς της - μία τιμή επαρκής για την συνέχιση μιας μεγάλης διαδρομής.

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron Sportback 50 quattro

Η Audi θα προσφέρει το ηλεκτρικό κουπέ SUV της και σε μια δεύτερη έκδοση. Το e-tron Sportback 50 quattro έχει ισχύ 313 ίππων και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία των 71 kWh (64,7 kWh ωφέλιμη ικανότητα αποθήκευσης) εκτείνεται σε ένα μόνο επίπεδο και ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο από την μπαταρία του Sportback 55 quattro. Η αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει έως και τα 347 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP) με μία πλήρη φόρτιση, ενώ μπορεί να φορτιστεί σε δίκτυο έως και 120 kW. Η δε επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ.ώρα ολοκληρώνεται στην περίπτωση του «μικρού» e-tron quattro σε 6,8 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 190 χλμ./ώρα.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά