Ο Νοέμβριος ήταν ο τρίτος διαδοχικός μήνας κατά τον οποίο οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέγραψαν πτωτική τροχιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τον περασμένο μήνα οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων έφτασαν τις 1,16 εκ. μονάδες στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, επίδοση μειωμένη κατά 8,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2017. Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του ACEA, βασικό αίτιο της πτώσης για τρίτο διαδοχικό μήνα είναι οι σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων που οφείλονται στη θέσπιση του νέου πρωτοκόλλου υπολογισμού των εκπομπών ρύπων στη γηραιά ήπειρο. Κάτι που, ως γνωστόν, ανάγκασε τους περισσότερους κατασκευαστές να πιστοποιήσουν εκ νέου τα μοντέλα τους σύμφωνα με τη νέα νόρμα.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις τον περασμένο Νοέμβριο για το VW Group μειώθηκαν κατά 11%, με την Porsche να χάνει 62%, την Audi 41% και τη «μαμά» VW σχεδόν 4%. Αντίθετα, οι Skoda και Seat είδαν τις ταξινομήσεις τους να αυξάνονται κατά περίπου 0,5%. Το PSA Group κατέγραψε πτώση της τάξης του 6,1%, με τις Citroen, Peugeot και Opel να «πέφτουν» ποσοστιαία σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017 κατά 1,6%, 6,4% και 8,1%. Αρνητικό ήταν το πρόσημο για τις Renault και Dacia (-28% και -14% αντίστοιχα). Την ίδια στιγμή, κατά 8% μειώθηκαν οι πωλήσεις της FCA, με την Fiat να χάνει 11 ποσοστιαίες μονάδες, την Jeep 29 και την Alfa Roneo 47. Από τη μεριά της, η πτώση για τη Ford περιορίστηκε στο 8,4%.

Οι ασιάτες κατασκευαστές, με εξαίρεση την Toyota (+3,5%), είχαν έναν επίσης κακό μήνα. Τη μεγαλύτερη πτώση είχε η Nissan (-28%), ενώ πτωτικά κινήθηκαν και οι Honda (-28%), Hyundai (-5,3%) και Kia (-1%). Πληγές σε εμπορικό επίπεδο ανάμεσα στους preimium κατασκευαστές κατέγραψαν οι BMW (2,6%) και Land Rover (-9,4%) , σε αντίθεση με τις Jaguar, Volvo και Mercedes, οι οποίες είδαν τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 46%, 12% και 4,2%._Χ.Α.