Επικαιρότητα Κόσμος

Τα SUV αποτελούν τροχοπέδη για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ΕΕ

Η αυξανόμενη ζήτηση των SUV στην Ευρώπη διευρύνει το χάσμα μεταξύ των μέσων εκπομπών που επιτυγχάνονται στην πράξη και των στόχων που έχει θέσει η ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, πολλοί κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πλέον ένα μεγάλο δίλημμα: να θυσιάζουν τις πωλήσεις των SUV μοντέλων τους ή να βρεθούν αντιμέτωποι με υψηλά πρόστιμα.

Καθώς τα SUV αποτελούν βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, η αρνητική συμβολή τους στις εκπομπές CO2 είναι – θέλοντας και μη – ιδιαίτερα αυξημένη. Το 2019, τα οχήματα του συγκεκριμένου είδους αντιπροσώπευαν το 38% των νέων ταξινομήσεων, αποτελώντας παράλληλα τον τέταρτο μεγαλύτερο «δότη» σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων ανάμεσα στα οχήματα δέκα διαφορετικών κατηγοριών. Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι μέσες εκπομπές CO2 που παρήχθησαν από τα SUV οχήματα το 2019 κυμάνθηκαν στα 131,5 gr CO2 ανά χλμ., όντας χαμηλότερες από των μ.ο. των οχημάτων των κατηγοριών Sport, Luxury Sedan και Van, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 4,5% των συνολικών ταξινομήσεων νέων οχημάτων στην Ευρώπη.

Jato

Είναι τα μικρότερα SUV η λύση;

Δυνητικά, μια πιθανή λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι κατασκευαστές είναι η στροφή» στα μικρότερα οχήματα του είδους, που κατά τεκμήριο είναι ελαφρύτερα, πιο οικονομικά σε κατανάλωση, ενώ στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν διαθέτουν σύστημα τετρακίνησης που περιπλέκει τα πράγματα ακόμη περισσότερο σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Jato, τα μικρά SUV μοντέλα κατέγραψαν μέσες εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα το 2019 που άγγιξε τα 122,7 gr ανά km.

Jato

Ωστόσο, η παραπάνω τιμή απέχει αρκετά από τα 95 gr/km που έχει θέσει ως στόχο η ΕΕ, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην έλλειψη ηλεκτροκίνητων επιλογών. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι το 2019 στους σχετικούς καταλόγου των αυτοκινητοβιομηχανιών το «παρών» έδιναν μόνο τέσσερα μοντέλα των οποίων η γκάμα διέθετε και ηλεκτρικές εκδόσεις. Ακόμα χειρότερα, τα ZEV αυτά μοντέλα αντιπροσώπευαν μόλις το 2% του συνολικού όγκου πωλήσεων της κατηγορίας, γεγονός που άφησε τις πετρελαιοκίνητες και βενζινοκίνητες εκδόσεις τους να… αλωνίζουν στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου