top icon
Κόσμος

To Alieno Unum από τη Βουλγαρία τα βάζει με το απόλυτο Chaos – και το κερδίζει

Στην αρχή ήταν το Chaos και τώρα ειναι το Unum, το δεύτερο hypercar της βουλγαρικής Alieno, το οποίο υπόσχεται στα χαρτιά εξωγήινες επιδόσεις και ισχύ έως και 5.221 ίππους.

Κάτι περίεργο πρέπει να συμβαίνει εδώ στα Βαλκάνια. Πως αλλιώς μπορεί να εξηγήσει κανείς τις τόσο συχνές πλέον απόπειρες εντυπωσιασμού, αρχικά από την ελληνική Spyros Panopoulos με το «εξωφρενικό» Chaos και τώρα από την βουλγαρική Αlieno που σήμερα αποκάλυψε το «εξωγήινο» Unum. Όχι φυσικά παρουσιάζοντας ένα απτό πρωτότυπο, αλλά ένα θεωρητικό αυτοκίνητο μέσω των οθονών του υπολογιστή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τι εστί Alieno Unum; Από πού να αρχίσει κανείς. Ας ξεκινήσουμε από τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του, τις THF και TRS, με την πρώτη «να ελέγχεται με ηλεκτρισμό» και τη δεύτερη «με ηλεκτρισμό και αέρα», ξεπερνώντας στη δεύτερη εκδοχή την τελική ταχύτητα των 528 χλμ./ώρα. Και αν αυτό σας φαντάζει παράλογο, που να διαβάσετε παρακάτω.

Alieno Unum

Σύμφωνα με τους εμπνευστές του Unum, τα αρχικά THF σημαίνουν «The Heavenly Founder», ήτοι «Ο Ουράνιος Ιδρυτής», ενώ πίσω από το TRS κρύβεται η ονομασία «The Rocket Successor», που σε ελληνική μετάφραση σημαίνει «Ο Διάδοχος Πυραύλων»

Αν όλα αυτά σας φαντάζουν κάπως περίεργα, διαβάστε στις επόμενες γραμμές και τις δηλώσεις του ιδρυτή και CEO της Alieno, Ahmed Merchev, ο οποίος σχολιάζει τις σχεδιαστικές ομοιότητες του Alieno Unum με γνωστά μοντέλα της Lamborghini:

«Όχι τυχαία, εξετάζουμε εδώ και αρκετό καιρό το ενδεχόμενο (υποθετικό σε αυτή τη φάση), κάποια στιγμή στο μέλλον, η Alieno να αποκτήσει ή να συνεργαστεί με τη Lamborghini. Πιστεύω ότι όσον αφορά τις τεχνολογίες, η Alieno μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη του πνεύματος της Lamborghini στο μέλλον».

Alieno Unum

Οι εκπλήξεις, ή πιο σωστά οι υπερβολές, συνεχίζονται και στις τεχνικές περγαμηνές του Unum. H έκδοση THF είναι διαθέσιμη σε 4 παρακαλώ παραλλαγές: στην RP5, η ισχύς φτάνει στους 5.221 ίππους (ναι, πέντε χιλιάδες διακόσιοι είκοσι ένα!), ενώ για τους λιγότερο απαιτητικούς η Alieno προσφέρει το Unum THF στις παραλλαγές RP4, RP3 και RP2, που αποδίδουν αντίστοιχα μόνο 4.351, 3.481 και 2.610 ίππους. Και η ροπή; Σημειώστε ότι η πιο αδύναμη από αυτές παράγει 4.440 Nm, η RP3 κάτι παραπάνω, φτάνοντας τα 5.920 Nm και οι δύο κορυφαίες, 7.400 Nm και 8.880 Nm. Ψίχουλα, δηλαδή.

Αν οι υπο-παραλλαγές αυτές δεν σας καλύπτουν πλήρως με τις ως άνω περγαμηνές τους, η Alieno προσφέρει για κάθε μια από αυτές τρεις βασικές διαμορφώσεις: τις STR (Street), TRC (Track) και RCE (Race). Το τι διαφορετικό κάνει η καθεμιά, είναι μια άλλη συζήτηση.

Την κίνηση πάντως στο Unum THF παρέχουν από 3 έως και 6 ηλεκτροκινητήρες. Όχι συνολικά, αλλά σε κάθε τροχό. Πράγμα που σημαίνει ότι η παραλλαγή RP2 διαθέτει 12 στο σύνολο ηλεκτροκινητήρες και η RP5, ούτε λίγο ούτε πολύ, 24 ηλεκτροκινητήρες.

Alieno Unum

Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια αντλείται από κυψέλες γραφενίου LiPo και υπερπυκνωτές, μας πληροφορεί η βουλγαρική εταιρεία, με τρεις διαθέσιμες επιλογές ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας: 180 kWh για την έκδοση Street Battery Pack, 120 kWh για την Track Battery Pack και 60 kWh για την Race Battery Pack. Σε ταχυφορτιστή δε των 350 kW, η πρώτη μπορεί να φορτιστεί από το 0 στο 100% της μέγιστης χωρητικότητάς της σε 30 λεπτά. Για τις δύο μικρότερες φυσικά, η πλήρωση είναι παιχνίδι, διαρκώντας μόλις 20 και 10 λεπτά.

Ας δούμε όμως και τις παρακάτω δυνατότητες των διαθέσιμων μπαταριών του Unum:

«Η μπαταρία έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε με έναν ειδικό σταθμό φόρτισης Alieno DC (900 kW DC για την μπαταρία RBP, 1.800 kW DC για την μπαταρία TBP και 2.700 kW DC για την SBP), σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την Alienο κατόπιν παραγγελίας), να μπορεί να φορτιστεί από 0 έως 100% σε 4 λεπτά και από 0 έως 80% σε 3,2 λεπτά». Σίγουρα, αυτοί οι χρόνοι ειναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει σοβαρά κατασκευαστές όπως η LG, η Samsung, η CATL και η Panasonic…

Alieno Unum

Η έκδοση TRS – μέχρι τώρα όλα τα παραπάνω αφορούσαν την ταπεινή THF – κινείται όχι μόνο με ρεύμα αλλά και με… αέρα, με ένα σύστημα που φέρει την ονομασία Alieno octopus synergistic system. Τώρα τι σημαίνει αυτό, μην μας ρωτήσετε. Σύμφωνα πάντως με την Alieno «η κίνηση και ο έλεγχος με αέρα πραγματοποιείται από ένα καινοτόμο σύστημα που ονομάζεται Alieno cold air thruster system, που υλοποιείται με έως και 24 τεμάχια αεροσυμπιεστών ψυχρού αέρα, που αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος του πακέτου TRS, το οποίο μέσω του Alieno octopus synergistic system είναι ενσωματωμένο σε όλα τα βασικά συστήματα του hypercar και στην πράξη διαφέρει δραστικά από οτιδήποτε παρόμοιο γνωστό μέχρι τώρα». Σε αυτό το τελευταίο δεν θα διαφωνήσουμε…

Θέλοντας να εξηγήσει(!) περισσότερα, η Alieno μας πληροφορεί ότι οι προωθητήρες του Unum είναι κατασκευασμένοι από τιτάνιο, χάλυβα και Inconel «με ρομποτικές πολυαξονικές μηχανές φρεζαρίσματος μετάλλων αλλά και μέσω 3D εκτυπωτών». Ο δε πεπιεσμένος αέρας αποθηκεύεται υπό πίεση έως και 700 bar σε έναν ειδικό κύλινδρο από συνθετικά υλικά, που βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα και πάνω από την μπαταρία.

Η φαντασία των δημιουργών του συστήματος Alieno cold air thruster system δεν γνωρίζει όρια. Όπως μας ενημερώνουν οι δημιουργοί του «σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης των ελαστικών στο δρόμο (που οδηγεί σε μερική ή πλήρη απώλεια ελέγχου), η οποία δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από την ενεργή αεροδυναμική του αυτοκινήτου, μέσω των προωθητικών μηχανών, παρέχεται ώθηση προς τις αντίστοιχες κατευθύνσεις για αποκατάσταση της πρόσφυσης, ενώ σε μια κατάσταση επικείμενης σύγκρουσης ή πρόσκρουσης μέσω των προωθητηρίων, διορθώνεται η τροχιά κίνησης του υπεραυτοκίνητου για να την αποτρέψει».  Δεν είναι και τόσο δύσκολο, αρκεί κανείς να το φανταστεί.

Alieno Unum

Αυτοί οι προωθητήρες έχουν και άλλα πλεονεκτήματα, σύμφωνα με τη Alieno. Ας δούμε μερικά, όπως ακριβώς τα περιγράφει η ίδια:

«Σε μια κατάσταση αναπόφευκτης σύγκρουσης, μέσω των προωθητικών μηχανών, παρέχεται ώση προς την αντίθετη κατεύθυνση από την εκείνη της σύγκρουσης για να περιορίσει τις συνέπειές της, επεκτείνοντας έτσι πρακτικά τις δομές πρόσκρουσης του υπεραυτοκίνητου. Όταν οδηγείτε για παράδειγμα σε άμμο ή χαλίκι, όταν είναι απαραίτητο, ένας ισχυρός πίδακας αέρα απελευθερώνεται μπροστά από τα ελαστικά του υπεραυτοκίνητου, ο οποίος απομακρύνει τα στοιχεία αυτά από το οδόστρωμα μπροστά από το ελαστικό και αποτρέπει την ολίσθηση, την απώλεια ελέγχου, τη ζημιά ή το σκάσιμο ενός ελαστικού. Όταν οδηγείτε σε βροχερό καιρό με βρεγμένο οδόστρωμα, όταν είναι απαραίτητο, ένας ισχυρός πίδακας αέρα απελευθερώνεται μπροστά από τα ελαστικά του hypercar, ο οποίος σπρώχνει το νερό της βροχής στην άκρη, στεγνώνει την επιφάνεια του δρόμου μπροστά από το ελαστικό και αποτρέπει την υδρολίσθηση. Όταν οδηγείτε σε χειμερινές συνθήκες με χιονισμένο ή/και παγωμένο οδόστρωμα, όταν είναι απαραίτητο, ένας ισχυρός πίδακας θερμού αέρα απελευθερώνεται μπροστά από τα ελαστικά του hypercar, ο οποίος λιώνει το χιόνι/πάγο, το απομακρύνει από την επιφάνεια του δρόμου μπροστά του ελαστικού και αποτρέπει την ολίσθηση και την απώλεια ελέγχου. Όταν το ελαστικό σκάσει, ο πεπιεσμένος αέρας αποκαθιστά την πίεση σε αυτό όσο το δυνατόν περισσότερο εν κινήσει, προκειμένου να διατηρήσει τη σωστή τροχιά κίνησης του υπεραυτοκίνητου μέχρι να σταματήσει με ασφάλεια.»

Alieno Unum

Αν αυτά δεν σε έχουν ακόμα πείσει να παραγγείλετε ένα Alieno Unum, στην καλή και ακόμα πιο ψαγμένη έκδοση TRS, διαβάστε και αυτό:

 «Σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος που προκάλεσε πτώση του υπεραυτοκίνητου σε λίμνη νερού με κίνδυνο βύθισής του, μέσω του πεπιεσμένου αέρα, δημιουργείται πρόσθετη πίεση στην καμπίνα για να περιοριστεί η πλήρωσή της με νερό, ώστε να αυξηθεί η κρίσιμος χρόνος για αντίδραση και διάσωση των επιβατών. Με τον τρόπο αυτό το πλαίσιο διατηρείται όσο το δυνατόν περισσότερο πάνω από την επιφάνεια».

Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας στην τετράτροχη ψηφιακή παρωδία που ακούει στο όνομα Alieno Unum να προσθέσουμε και τις απαιτήσεις της βουλγαρικής εταιρείας όσον αφορά το κόστος του. Το οποίο φτάνει τα 1,8 εκατ. ευρώ για την Unum THF στην έκδοση RP2, τα 2,1 εκατ. ευρώ για την RP3, τα 2,4 εκατ. ευρώ για την RP4 και τα 2,7 εκατ. ευρώ για την RP5. Για την Unum TRS η Alieno ζητά από τους πελάτες από 3 έως και 4,5 εκατ. ευρώ, ανάλογα με την έκδοση.

Ιδού και οι υπερσύγχρνες εγκαταστάσεις τις Alieno στην πόλη Tuhovistha της Βουλαρίας, στην οποία θα κατασκευάζεται το Unum – η φωτογραφία αυτή είναι τουλάχιστον αληθινή, όχι όμως και η επιγραφή στις εξωτερικές επιφάνειες του κεντρικού κτηρίου:

Aliono Unum Factory

Ιδού και ο περιβάλλον χώρος γύρω από το κεντρικό κτήριο της μονάδας.

Aliono Unum Factory

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Alieno Unum
  • Alieno Unum
  • Alieno Unum
  • Alieno Unum
  • Alieno Unum
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ