top icon
Κόσμος

To Ford Bronco έρχεται στην Ευρώπη

Η νεότερη γενιά του θρυλικού Ford Bronco πατά τους τροχούς για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Σε δύο εκδόσεις και με προηγμένη τετρακίνηση, σε συνδυασμό με 6κύλινδρο κινητήρα της οικογένειας EcoBoost.

Με το νέο «ευρωπαϊκό» Bronco η Ford επιχειρεί να προσδώσει στην γκάμα των επιβατικών μοντέλων της που προορίζονται και πωλούνται στη γηραιά ήπειρο μια αμερικανική και σαφώς πιο περιπετειώδη αύρα. Και όλα αυτά σε ένα «πακέτο» με ξεχωριστό στιλ, ιδιαίτερες λύσεις σε ότι αφορά το αμάξωμα και μοναδικές, όπως επικαλούνται οι δημιουργοί του, δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Χωρίς να δίνει σαφείς πληροφορίες, η Ford αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το νέο Bronco 4×4 θα εισαχθεί στην Ευρώπη σε περιορισμένες… ποσότητες και σε επιλεγμένες αγορές μέσα στο τρέχον έτος.

FORD BRONCO

Εμπνευσμένη από τις κορυφαίες ικανότητες, το διασκεδαστικό χαρακτήρα στην οδήγηση και την αίσθηση ελευθερίας του αρχικού Bronco, η ομάδα σχεδιασμού του νέου μοντέλου πραγματοποίησε μία ψηφιακή σάρωση πλήρους μεγέθους του θρυλικού off-roader πρώτης γενιάς προκειμένου να διασφαλίζει ότι οι αναλογίες του αμαξώματος και το άμεσα αναγνωρίσιμο σχήμα του θα παρέμεναν βασικά στοιχεία και στη σύγχρονη εκδοχή του. Έτσι, οι κοντοί πρόβολοι και οι τετραγωνισμένες γραμμές το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο, συμβάλλοντας συγχρόνως στις εξαιρετικές off-road επιδόσεις του.

Το νέο Bronco διακρίνεται από την πλήρους πλάτους μάσκα και τους εμβληματικούς στρογγυλούς προβολείς που συνδυάζονται με τις επίπεδες επιφάνειες του αμαξώματος, οι οποίες καθιστούν πιο ευδιάκριτες τις εξωτερικές γωνίες του οχήματος για ευκολότερους ελιγμούς και έλεγχο σε απαιτητικές, εκτός δρόμου συνθήκες. Τα μπροστινά φτερά διαθέτουν επίσης τα αποκαλούμενα trail sights – που δεν είναι τίποτα περισσότερο από υπερυψωμένα τμήματα που βοηθούν το οδηγό να εντοπίζει τις γωνίες του οχήματος, ενώ μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως σημεία πρόσδεσης προκειμένου να υποστηρίξουν βάρος που φτάνει τα 68 κιλά για τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων όπως σανίδες του σερφ ή κανό.

FORD BRONCO

Η στάνταρ, αφαιρούμενη σκληρή οροφή διαθέτει επένδυση που αποσβένει τους ήχους που φτάνουν στο εσωτερικό και χωρίζεται σε τέσσερα πάνελ με ειδικές ενσωματωμένες τσάντες αποθήκευσης για τα δύο μπροστινά τμήματα. Και οι τέσσερις πόρτες μπορούν επίσης να αφαιρεθούν πλήρως χρησιμοποιώντας ένα μόνο εργαλείο μέσα σε χρόνο μόλις 8 λεπτών, προσφέροντας έτσι την απόλυτη ελευθερία και ακόμα καλύτερη ορατότητα σε απαιτητικά εκτός δρόμου περιβάλλοντα.

Τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο μειώνουν το συνολικό βάρος των θυρών, με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ελαφριές για να αφαιρούνται από τους ιδιοκτήτες ανεξαρτήτως σωματότυπου. Οι ειδικές τσάντες αποθήκευσης που διατίθενται για το Bronco Badlands επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά των θυρών μέσα στο αυτοκίνητο, ώστε να είναι έτοιμες για επανατοποθέτηση μέσα σε λίγα λεπτά.

FORD BRONCO

Το Bronco διαθέτει πολλά ακόμα στοιχεία που μπορούν να αφαιρεθούν επιτρέποντας τόσο την εξατομίκευση όσο και τη βελτιωμένη απόδοση εκτός δρόμου. Μεταξύ αυτών είναι η μάσκα και ο εμπρός προφυλακτήρας που μπορούν να αφαιρεθούν και εν συνεχεία να αντικατασταθούν με εναλλακτικές εκδόσεις τους. Τα πλαστικά πρόσθετα που εφαρμόζονται στα τόξα των θόλων των τροχών είναι σχεδιασμένα σε περίπτωση μιας πρόσκρουσης σε off-road συνθήκες να αντικαθίστανται εύκολα και γρήγορα.

Γύρω από το Bronco υπάρχουν πολλά «easter eggs» – με άλλα λόγια, αρκετές κρυμμένες λεπτομέρειες – που τιμούν την κληρονομιά του μοντέλου και ανακαλύπτονται από τον ιδιοκτήτη καθώς χρησιμοποιεί το όχημά του. Τέτοια παραδείγματα είναι τα λογότυπα με το άλογο Bronco, ένα γραφικό που παραπέμπει στο αυθεντικό μοντέλο του 1966, ένα ανοιχτήρι μπουκαλιών ενσωματωμένο στο εσωτερικό και οι «κρυμμένες» συντεταγμένες GPS που αφορούν τοποθεσίες που χρησιμοποιήθηκαν για δοκιμές κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του μοντέλου.

FORD BRONCO

To Bronco… πάει παντού

Το πρώτο Bronco απέσπασε το παρατσούκλι G.O.A.T. (Goes Over Any Type of Terrain), χάρη στην αξιοσημείωτη ικανότητά του να χαράζει νέα off-road μονοπάτια. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σήμερα και με τη νέα γενιά. Ο twin-turbo βενζινοκινητήρας EcoBoost V6 άμεσου και έμμεσου ψεκασμού των 2,7 λίτρων της Ford με τον οποίο θα διατίθεται στην Ευρώπη αποδίδει μέγιστη ισχύ 335 ίππων και ροπή 563 Nm. Εν προκειμένω, ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από γραφίτη-σίδηρο αυξάνει την αντοχή και την ακαμψία του συνόλου σε σχέση με τις παραδοσιακές λύσεις από χυτοσίδηρο χωρίς αύξηση του βάρους, ενώ χαρακτηριστικά όπως η ηλεκτρονική wastegate και το σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων υψηλής πίεσης αυξάνουν την ισχύ και την αποδοτικότητα καυσίμου.

FORD BRONCO

Ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων είναι στάνταρ. Μία μέγιστη σχέση «έρπειν» (crawl) έως και 64,33:1 στη λειτουργία low range δίνει στο Bronco τη δυνατότητα να κινείται με ταχύτητα 6 χλμ./ώρα με τον κινητήρα να περιστρέφεται στις 2.400 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας ακριβή έλεγχο και μειώνοντας την πιθανότητα ακινητοποίησης σε δύσκολο έδαφος.

Το Bronco Outer Banks είναι εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων που επιτρέπει την εναλλαγή εν κινήσει με το πάτημα του κουμπιού μεταξύ μακριών και κοντών σχέσεων. Η δεύτερη έκδοση, το Bronco Badlands, προσθέτει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον εμπρός άξονα, καθώς και ένα σύστημα αποσύνδεσης της εμπρός αντιστρεπτικής δοκού, εξασφαλίζοντας μέγιστη άρθρωση στην ανάρτηση σε απαιτητικές συνθήκες. Επιπλέον, ένα ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο μεταφοράς δύο ταχυτήτων με αυτόματη λειτουργία επιτρέπει την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ 2WD και 4WD, ανάλογα με τις συνθήκες, αφήνοντας τον οδηγό απερίσπαστο προκειμένου να συγκεντρωθεί στο δρόμο.

FORD BRONCO

Για να μπορεί να αντιμετωπίζει τις πιο απαιτητικές οδηγικές προκλήσεις, το νέο Bronco είναι δομημένο πάνω σε ένα υψηλής αντοχής ατσάλινο πλαίσιο τύπου σκάλας με επτά εγκάρσια στοιχεία. Η λύση αυτή επιτρέπει την υιοθέτηση μιας ανάρτησης με διαδρομή 259 χλστ, για ακόμα πιο εντυπωσιακές off-road ικανότητες. Εδώ, η ανάρτηση High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) αποτελείται από ανεξάρτητα ψαλίδα εμπρός σε συνδυασμό με μεγάλης διαδρομής coil-over ελατήρια, επιλογή που μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος έως και 20% συγκριτικά με τις εκδόσεις με άκαμπτο άξονα, ενώ προσφέρει ανώτερη ποιότητα κύλισης και αδιάλειπτη επαφή των τροχών με την επιφάνεια του εδάφους. Πίσω, ένας συμπαγής άξονας πέντε συνδέσμων με ελατήρια μεγάλης διαδρομής και μεταβλητό συντελεστή σκληρότητας προσφέρονται στάνταρ, σε συνδυασμό με ιδιαίτερα ανθεκτικά στη σκληρή χρήση αμορτισέρ.

Το Bronco Badlands ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη στο συγκεκριμένο τομέα, διαθέτοντας στάνταρ αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης υψηλών προδιαγραφών της Bilstein με εξωτερικά δοχεία. Η πρόσθετη χωρητικότητα υγρού παρέχει επιπλέον ψύξη σε δύσκολες συνθήκες, ενώ η δύναμη απόσβεσης αυξάνεται αυτόματα στο τέλος της διαδρομής της ανάρτησης, παρέχοντας ακριβή έλεγχο εκτός δρόμου και ομαλή κύλιση σε συνθήκες κανονικής οδήγησης.

FORD BRONCO

Όσοιαναζητούν το υψηλότερο επίπεδο off-road απόδοσης μπορούν να εξασφαλίσουν την προστασία των κρίσιμων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου με μία προαιρετική προστατευτική ποδιά που παρέχει πλήρη θωράκιση για τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το κιβώτιο μεταφοράς και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Οι διαθέσιμες πλαϊνές ράγες είναι αρκετά ισχυρές για να υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος σε ακραίες συνθήκες αναρρίχησης σε βραχώδεις επιφάνειες, οι εκτεθειμένοι γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός και πίσω είναι στάνταρ, ενώ μία εσωτερική μπάρα οροφής από ατσάλι βορίου υψηλής αντοχής είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένους πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, οι οποίοι εξασφαλίζουν απόλυτη αυτοπεποίθηση σε extreme συνθήκες σε συνδυασμό με τους πλευρικούς αερόσακους των καθισμάτων και τους εμπρόσθιους μετωπικούς.

FORD BRONCO

Ford Bronco και τεχνολογίες αιχμής

Η ικανότητα του Bronco να πηγαίνει οπουδήποτε απορρέει από το Terrain Management System μέσω του οποίου οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν το κατάλληλο για τις συνθήκες προφίλ οδήγησης. Εκτός από τα Normal, Eco, Sport και Slippery που αφορούν την οδήγηση εντός δρόμου, τα ειδικά για off-road διαδρομές drive modes περιλαμβάνουν τα Mud/Ruts, Sand, συν το Rock Crowl, καθώς και το εμπνευσμένο από τους αγώνες προφίλ οδήγησης Baja για το Bronco Badlands. Κάθε προφίλ επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την απόκριση στο γκάζι, τα σημεία αλλαγής των σχέσεων του κιβωτίου και την αίσθηση του τιμονιού, σε συνάρτηση με τις εκάστοτε συνθήκες.

FORD BRONCO

Το Bronco προσφέρει επίσης το Trail Toolbox, μία σουίτα προηγμένων off-road τεχνολογιών που υποστηρίζουν τους οδηγούς επιτρέποντάς τους να εξερευνούν τις ικανότητες του οχήματος με αυτοπεποίθηση. Το Trail Control λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με το cruise control: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία ταχύτητα έως 31 χλμ./ώρα, με το όχημα να διαχειρίζεται αυτόματα την επιτάχυνση και το φρενάρισμα προκειμένου να διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα ενώ ο οδηγός επικεντρώνεται στο τιμόνι όταν διασχίζει δύσκολα εδάφη.

Το Trail Turn Assist χρησιμοποιεί ένα σύστημα torque vectoring με βάση τα φρένα για μείωση της ακτίνας στροφής μέχρι 40% σε συνθήκες εκτός δρόμου οδήγησης σε περιορισμένους χώρους. Από την άλλη, το Trail One-Pedal Drive επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να φρενάρει χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού, διευκολύνοντας τον έλεγχο της ταχύτητας κίνησης του οχήματος κατά την οδήγηση σε δύσκολες συνθήκες. Οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν το AdvanceTrac με Roll Stability Control και το Trailer Sway Control για περισσότερη αυτοπεποίθηση κατά τη διαδικασία της ρυμούλκησης.

FORD BRONCO

Ford Bronco: Με σκληροτράχηλο εσωτερικό

Σε πλήρη αρμονία με το σκληροτράχηλο και δυναμικό εξωτερικό, η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Bronco είναι λειτουργική με πληθώρα τεχνολογιών – και την ίδια στιγμή στιβαρή, έτοιμη για σκληρή χρήση σε απαιτητικά περιβάλλοντα. Η σχεδίαση του πίνακα οργάνων είναι επηρεασμένη από το Bronco πρώτης γενιάς, με χρώματα εμπνευσμένα από τη φύση. Τα δε υλικά είναι επιλεγμένα με γνώμονα την αντοχή.

Οι χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα για την άνεση των επιβατών σε όλες τις συνθήκες. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης που είναι σχεδιασμένη για να διατηρεί ένα κινητό τηλέφωνο στη θέση του ακόμα και σε ακραίες γωνίες κλίσης. Οι επιφάνειες του ταμπλό πλένονται και οι φυσικοί διακόπτες στην καμπίνα είναι στεγανοποιημένοι με σιλικόνη και διαθέτουν σημεία επαφής από καουτσούκ για να προστατεύονται από τη φθορά και να διασφαλίζεται ότι θα καθαρίζονται εύκολα.

FORD BRONCO

Παρά το γεγονός ότι το Bronco είναι κατασκευασμένο για τις πιο σκληρές συνθήκες, δεν συμβιβάζεται σε θέματα άνεσης ή ευκολίας. Μια TFT οθόνη 8 ιντσών στον πίνακα οργάνων συνδυάζεται με μία κεντρική οθόνη αφής LCD 12 ιντσών που διαθέτει την τελευταία γενιά του συστήματος επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 4 το οποίο επωφελείται από τις ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού Ford Power-Up για βελτιωμένη λειτουργικότητα με την πάροδο του χρόνου.

Το Bronco προσφέρει επίσης ειδικά σημεία για τη στερέωση στο πάνω μέρος του πίνακα οργάνων μιας βάσης, επιτρέποντας στους πελάτες να συνδέουν συσκευές, όπως κάμερες ή κινητά τηλέφωνα, μέσω συνδέσεων τροφοδοσίας των 12-volt και θυρών USB. Η συμβατότητα των Apple CarPlay και Android Auto είναι στάνταρ μαζί με ένα ηχοσύστημα B&O Premium Sound System με 10 ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer. Η διαθέσιμη εφαρμογή FordPass προσφέρει ισχυρή συνδεσιμότητα και απρόσκοπτη ενσωμάτωση με το σύστημα SYNC 4.

Τέλος, ένα στάνταρ σύστημα κάμερας 360 μοιρών ενεργοποιείται αυτόματα όταν επιλέγονται τα εκτός δρόμου drive modes παρέχοντας μία εικόνα των τροχών και επιτρέποντας στον οδηγό να δει τη θέση τους από την άνεση του καθίσματός του. Αυτή η δυνατότητα αυξάνει την ορατότητα κατά τη διάρκεια οδηγικών προκλήσεων, όπως η αναρρίχηση σε βραχώδεις επιφάνειες.

FORD BRONCO

Ford Bronco: Με βαριά φανέλα

Το πρώτο Bronco παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ το 1966 και γεννήθηκε από τα σκληροτράχηλα στρατιωτικά οχήματα που κατασκεύαζε η Ford και το πνεύμα υψηλής απόδοσης της Mustang με στόχο να προσφέρει τα καλύτερα δύο κόσμων – ένα στιβαρό 4×4 με διασκεδαστική, σπορ συμπεριφορά που βοήθησε να ξεκινήσει μια εντελώς νέα κατηγορία οχημάτων περιπέτειας εκτός δρόμου.

Η πρώτη γενιά Bronco απέδειξε τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα και την ευελιξία της κερδίζοντας τον αγώνα εκτός δρόμου Baja 1000 του 1969, ένα επίτευγμα που δεν καταρρίφθηκε από κανένα άλλο όχημα 4×4 μαζικής παραγωγής για περισσότερα από 50 χρόνια. Πάνω από 200.000 αντίτυπα του Bronco πρώτης γενιάς πουλήθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ περισσότερα από 1 εκατομμύριο Bronco κατασκευάστηκαν συνολικά σε πέντε γενιές από το 1966 έως και το 1996.

FORD BRONCO

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • FORD BRONCO
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ