Η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε ότι θα παρουσιάσει στη Διεθνή Έκθεση του Τόκιο στα τέλη του επόμενου κιόλας μήνα ένα νέο μοντέλο που συνάμα θα αποτελέσει και το πρώτο της EV.

Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, ο CEO Mazda, Akira Marumoto, είχε δηλώσει σε εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου ότι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Mazda θα «φτάσει στην αγορά το επόμενο έτος». Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Mazda κάλεσε ορισμένους δημοσιογράφους στο Όσλο προκειμένου να μάθουν περισσότερα για τα ηλεκτρικά σχέδια της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και να πάρουν μία πρώτη γεύση του νέου συστήματος κίνησης e-TPV (electric-Technology Prove-out Vehicle), το οποίο πρόκειται να παρουσιάσει σε λίγες μέρες από σήμερα η ιαπωνική εταιρεία. Μάλιστα, για τις ανάγκες της προαναφερθείσας δοκιμής στην πρωτεύουσα της Νορβηγίας, αλλά και εκείνες που σχετίζονται με την εξέλιξη της νέας μονάδας κίνησης σε πραγματικές συνθήκες, η Mazda είχε τοποθετήσει την κινητήρια μονάδα e-TPV στο αμάξωμα του γνωστού και μη εξαιρετέου CX-30.

Mazda e-TPV

Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα και πηγές της Automotive News, η Mazda προτίθεται να παρουσιάσει το «πραγματικό» EV της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο τον επόμενο μήνα – πληροφορία που επιβεβαίωσε σύμφωνα με την ΑΝ εκπρόσωπος της Mazda. Όπως αναφέρει η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας, η Mazda ανέπτυξε μόνη της τη νέα μονάδα κίνησης, η οποία αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh που προσφέρει ενέργεια σε έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, που με τη σειρά του αποδίδει ισχύ 141 ίππων και ροπή κοντά στα 265 Nm. Η αυτονομία κίνησης με μία πλήρη φόρτιση των συσσωρευτών ενέργειας αναμένεται μόλις στα 200 ​​χιλιόμετρα εντός πόλης, επίδοση η οποία είναι πολύ πιθανό να αποδειχθεί κατά τι μεγαλύτερη σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.

Mazda e-TPV

Στο δημοσίευμά της η Automotive News αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Mazda σκοπεύει να προσφέρει από το 2020 και μετά το νέο της EV στην Ιαπωνία, την Κίνα και την Ευρώπη, όπου τα 200 χλμ. αυτονομίας αρκούν για τις καθημερινές μετακινήσεις όσων το επιλέξουν. Σύμφωνα με πληροφορίες, μία έκδοση του μη κατονομαζόμενου νέου μοντέλου εφοδιασμένη μ΄έναν μικρής απόδοσης περιστροφικό κινητήρα, ο οποίος θα εκτελεί χρέη range extender, θα είναι διαθέσιμη σε άλλες αγορές της υφηλίου.

Mazda e-TPV

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο που θα δούμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο δεν θα είναι η ηλεκτρική έκδοση του CX-30, αλλά ένα «ολοκαίνουργιο μοντέλο», πιθανότατα της κατηγορίας των crossover οχημάτων, που θα βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Τέλος, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η τεχνολογία που θα υιοθετεί το νέο αυτό EV δεν σχετίζεται με εκείνη που τα τελευταία χρόνια εξελίσσει από κοινού η εταιρεία από τη Χιροσίμα σε συνεργασία με την Toyota._Χ.Α.