top icon
Επικαιρότητα

Ο νέος 1.200άρης κινητήρας turbo του Toyota Auris!

Δείτε αναλυτικά το τεχνολογικό προφίλ του ολοκαίνουργιου κινητήρα turbo της ιαπωνικής εταιρείας.

Δείτε αναλυτικά το τεχνολογικό προφίλ του ολοκαίνουργιου κινητήρα turbo της ιαπωνικής εταιρείας.

Downsizing. Μια έννοια άμεσα συνδεδεμένη με τη σύγχρονη αυτοκινητική… πρακτική, όσον αφορά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μικρότερος κυλινδρισμός, περισσότερη ισχύς, αλλά συνάμα και λιγότεροι ρύποι και κατανάλωση, είναι μόνο μερικά από τα απτά πλεονεκτήματα των σύγχρονων κινητήρων turbo, που τείνουν πλέον να αποτελέσουν… καθεστώς στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι.  Τον… δρόμο αυτό ακολουθεί πλέον και η Toyota, που μέχρι σήμερα αποτελούσε έναν από τους τελευταίους υπέρμαχους της «φυσικής αναπνοής», παρουσιάζοντας στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης της Γενεύης έναν ολοκαίνουργιο 1,2 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, που θα δούμε, όπως κατ΄ αποκλειστικότητα σας είχαμε αναφέρει με πρόσφατη ανάρτησή μας, κάτω από το καπό του νέου Auris. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και, το σημαντικότερο όλων, αποτελεί τον δεύτερο από τους δεκατέσσερις(!) νέους κινητήρες που θα κατασκευάσει η Toyota έως και τα τέλη του 2015 (σημ.: ο πρώτος είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης των Augo και Yaris). Με άλλα λόγια, ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι σήμερα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που στο εξής θα «φορούν» τα μοντέλα της πολυσυλλεκτικής γκάμας του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ., ο 4κύλινδρος αυτός κινητήρας έχει την ιδιότητα-ιδιαιτερότητα να μπορεί να λειτουργήσει με βάση τους κύκλους καύσης Otto και Atkinson, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις και ανάγκες. Διαθέτοντας μια νέα γενιά συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων του (VVT-iW, δηλαδή Variable Valve Timing –intelligent Wide) και σχέση συμπίεσης με λόγο 10:1, αποδίδει 116 ίππους από τις 5.200 έως και τις 5.600 σ.α.λ. και 184 Nm ροπής σταθερά από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. καταναλώνοντας μόλις 4,7 λιτ./100 χλμ. κίνησης. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δε, περιορίζονται στα μόλις 109 gr/χλμ. στη χειροκίνητη έκδοση και στα 106 gr σε εκείνη που εφοδιάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, ο νέος 1,2Τ κινητήρας, ο οποίος και πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, εξασφαλίζει στο νέο Auris επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 10,1 δλ. και τελική ταχύτητα της τάξης των 200 χλμ./ώρα.

Στις καινοτομίες του εν λόγω συνόλου συγκαταλέγεται, όπως προαναφέραμε, η δυνατότητα «εναλλαγής» του τρόπου λειτουργίας ανάμεσα στους κύκλους Otto και Atkinson, χάρη στο προηγμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων με το οποίο ο τελευταίος εξοπλίζεται. Ο κύκλος Atkinson χρησιμοποιείται σε συνθήκες πολύ χαμηλού φορτίου για τον κινητήρα, με τις βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν ανοιχτές για κλάσματα του δευτερολέπτου επιτρέποντας, μετά τη διαδικασία της συμπίεσης, μέρος του μείγματος αέρα/καυσίμου να επιστρέψει στην εισαγωγή. Τέλος, σε ότι αφορά στην απαγωγή θερμότητας, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι το κάτω μέρος των πιστονιών ψύχεται με ψεκασμό λαδιού, ενώ η ψύξη της κεφαλής πραγματοποιείται ανεξάρτητα από εκείνη του μπλοκ του κινητήρα._Χ.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ