top icon
Επικαιρότητα

Porsche Cayenne Hybrid

Βασισμένα στο Cayenne με τον κινητήρα V6, πρωτότυπα του Υβριδικού Cayenne κυκλοφορούν ήδη στο δρόμο. Το επαναστατικό αυτό νέο μοντέλο θα συνδυάζει τον πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (DFI) των 3,6 λίτρων της Porsche με έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας έτσι στο αυτοκίνητο μεικτή κατανάλωση της τάξης των 9,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα στο νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης (NEDC). Και προχωρώντας σε ακόμα μεγαλύτερες βελτιώσεις, η Porsche επιδιώκει να πετύχει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μόλις στα 8,9 λίτρα/100 χλμ. έως την εποχή που το Υβριδικό Cayenne θα παρουσιαστεί στην αγορά.
 
Παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα
Παρουσιάζοντας την υβριδική της τεχνολογία, η Porsche υιοθετεί μια νέα προσέγγιση, όπου αξιοποιείται ένα παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα αντί για τη λύση της διαχωρισμένης υβριδικής ισχύος. Πράγματι, το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα υπερτερεί σε πολλά σημεία:
1.       Εξασφαλίζεται μεγάλος βαθμός συμβατότητας μεταξύ των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος και της υπάρχουσας πλατφόρμας του Cayenne. Ο κίνδυνος υποχρεωτικών περιορισμών που επηρεάζουν το μέγεθος του χώρου αποσκευών ή την τετρακίνηση, για παράδειγμα, με το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα ελαχιστοποιείται.
2.       Υπάρχει μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου κατά την κίνηση σε επαρχιακούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο. Σε αντίθεση με τις άλλες υβριδικές τεχνολογίες που πλεονεκτούν κυρίως κατά την κίνηση μέσα στην πόλη, το σύστημα που έχει επιλέξει η Porsche προσφέρει την επιλογή λειτουργίας του αυτοκινήτου χωρίς τον βενζινοκινητήρα με ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα.
3.       Με το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα βελτιώνεται τόσο η επιτάχυνση από στάση όσο και οι ρεπρίζ, με αποτέλεσμα να εκφράζεται πλήρως η φιλοσοφία της Porsche που τονίζει το συνδυασμό εξαιρετικών επιδόσεων και μέγιστης αποτελεσματικότητας.
 
Σύστημα με τρία βασικά τμήματα
Το παράλληλο πλήρες υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα, τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία. Τα τμήματα αυτά συντονίζονται και ελέγχονται από το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης που λαμβάνει όλες τις πληροφορίες οδήγησης και ενέργειας και ελέγχει τον ηλεκτροκινητήρα, καθώς και τον βενζινοκινητήρα, προκειμένου να εξασφαλίζεται πάντοτε η βέλτιστη οικονομία καυσίμου σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.
 
Το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης απαιτεί τον καθορισμό κάπου 20.000 διαφορετικών παραμέτρων δεδομένων. Συγκριτικά, ένα συμβατικό σύστημα διαχείρισης κινητήρα απαιτεί μόλις 6.000 παραμέτρους.
 
Η μπαταρία του συστήματος φιλοξενείται στην κοιλότητα κάτω από το χώρο αποσκευών όπου κανονικά υπάρχει η ρεζέρβα του Cayenne. Αποτελείται από 240 κυψέλες που παράγουν συνολικά 288 V. Η μπαταρία λειτουργεί με ισχύ 38 kW και αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται κατά την οδήγηση από τα "αναπαραγωγικά" φρένα και την καθυστέρηση του σημείου όπου ο βενζινοκινητήρας τίθεται υπό φορτίο, έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η οικονομία καυσίμου. Η ενέργεια που ανακτάται με τον τρόπο αυτόν μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να κινηθεί το αυτοκίνητο χωρίς τον βενζινοκινητήρα, αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρική ισχύ, ή για να υποστηρίζεται ο βενζινοκινητήρας όταν χρησιμοποιείται.
 
Χρήση για πρώτη φορά ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος διεύθυνσης
Η υβριδική τεχνολογία απαιτεί λύσεις και σε άλλα ζητήματα. Σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο, για παράδειγμα, για να λειτουργεί το υδραυλικό τιμόνι και η υποβοήθηση των φρένων πρέπει πάντα να λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας. Στην περίπτωση της υβριδικής κίνησης, αντιθέτως, το σύστημα διεύθυνσης και η αντλία υποπίεσης για το σερβομηχανισμό των φρένων λειτουργούν ηλεκτρικά, ενώ τη θέση της μηχανικής αντλίας λαδιού στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει πάρει μια ηλεκτρική αντλία λαδιού. Ένα σημαντικό πρωτοποριακό επίτευγμα της Porsche στον τομέα αυτόν είναι η χρήση ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος διεύθυνσης, το οποίο προσφέρει τον έλεγχο και την ακρίβεια που χαρακτηρίζουν την Porsche και όλα της τα μοντέλα.
 
Τεχνολογία με μακρά ιστορία
Ήδη από το 1900, ο Καθηγητής Ferdinand Porsche, ιδρυτής της Εταιρείας, είχε αναπτύξει το σύστημα Lohner-Porsche Mixte που περιελάμβανε όχι μόνο έναν βενζινοκινητήρα, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα μαζί με τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρία. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διέθετε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα συνδεδεμένο απευθείας σε ένα δυναμό 80 V. Το δυναμό αυτό παρείχε την ηλεκτρική ισχύ για τους ηλεκτροκινητήρες που ήταν τοποθετημένοι στα μουαγιέ των μπροστινών τροχών. Έτσι, μπορεί κανείς  δικαιολογημένα να πει ότι αυτό ήταν το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. 
 
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ