top icon
Επικαιρότητα

Υπερβάλλουν τα ΜΜΕ;

Σχόλιο του AutoMotoPress.biz για τις τηλεοπτικές εκπομπές που αναφέρονται στην κρίση της αγοράς αυτοκινήτου.

Λάβαμε από το Newsletter του AutoMotoPress.biz το ακόλουθο άρθρο-σχόλιο σχετικά με τις τηλεοπτικές εκπομπές που έχουν ως θέμα την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Θεωρούμε ότι αξίζει να διαβάσετε το περιεχόμενό του.
 
 
«Μ.Μ.Ε.: (Χωρίς) Αποδείξεις της καταστροφής…
 
Ντελίριο καταστροφολογίας (και) χθες το βράδυ στις τηλεοπτικές συχνότητες. Αυτή τη φορά ήταν (πάλι) η σειρά του Antenna και του “τραγωδού” Νίκου Ευαγγελάτου να παραπληροφορήσει, τρομάζοντας την, ήδη κατακεραυνωμένη, ελληνική αγορά αυτοκινήτων. Διαβάζοντας όσα ειπώθηκαν, άλλοι μπορεί να γελάσουν, άλλοι να κλάψουν, αλλά το σίγουρο είναι ότι αρκετές εισαγωγικές εταιρείες επιμένουν να είναι… χορηγοί της καταστροφής τους, αφού οι διαφημίσεις αυτοκινήτων στα διαφημιστικά διαλλείματα της εκπομπής δεν έλειψαν γι’ ακόμη μια φορά. Πόσα οχήματα λιγότερα θα κατασκευάσει η Mazda; Πόσα εργοστάσια θα κλείσει η GM; Πόσοι έμποροι έχουν αυτοκτονήσει; Πόσο πωλείται μια Xantia του ’94 κι ένα Mondeo του ’05;…

Αλλά η καταστροφή συνεχίζεται και από άλλα μέσα ενημέρωσης. Η Ημερησία επιμένει ότι η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε πτώση 70% το Φεβρουάριο. Αυτό ακριβώς επανέλαβε στη διάρκεια της εκπομπής της, την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου, η Πόπη Τσαπανίδου στη ΝΕΤ, με ύφος βαθύ γνώστη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτων. «Οι δικές μας πληροφορίες αναφέρουν ότι το Φεβρουάριο η αγορά βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, 70%!», ενώ φιλοξενούσε στο στούντιο τον… πρόεδρο των εισαγωγέων αυτοκινήτων, κ. Πετιμεζά. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό. Το είχε κάνει και το Alter…

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους. Σε ρεπορτάζ της εφημερίδας Ημερησία πριν από μια περίπου, εβδομάδα (φύλλο 18ης Φεβρουαρίου 2009), γραφόταν: “Μείωση κατά 70% στις πωλήσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων το Φεβρουάριο”. Στο ρεπορτάζ, το ποσοστό αποδεικνυόταν συγκρίνοντας το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου 2009, με ολόκληρο το μήνα του (δίσεκτου) 2008.

Λάθος. Και λάθη κάνουμε όλοι. Όταν όμως, το (διαπιστωμένο) λάθος επαναλαμβάνεται, τότε πως μπορεί να το πει κανείς; Ψέμα. Και το ψέμα εμπεριέχει δόλο. Διότι πριν από λίγες ημέρες σε άλλο ρεπορτάζ, αναφορικά με τις κατασχέσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων, επαναλαμβάνεται το ίδιο ποσοστό. «…Η καθίζηση στην αγορά αυτοκινήτου και η σημαντική υποχώρηση τιμών έφτασε τον Ιανουάριο το 40%, ενώ υπολογίζεται ότι το πρώτο 15ήμερο του Φεβρουαρίου η πτώση στις πωλήσεις αγγίζει ακόμα και το 70%», γράφει η εφημερίδα του ομίλου Μπόμπολα, που εισπράττει εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από την αγορά που χτυπά με ψεύδη. Κι αν αμφισβητήσει κανείς τα εκατομμύρια, ας αθροίσει πόσα δίνουν τα μέλη του ΣΕΑΑ στο Mega, το Πρώτο Θέμα, το Έθνος, το Car & Driver, την Ημερησία, το www.e-go.gr, το ΣΙΝΕΜΑ, το Sporty, τις Εικόνες και τα άλλα, πολλά και καλά Μέσα Ενημέρωσης ή Ψυχαγωγίας που διαθέτει ο όμιλος…

Ας πάμε στο άλλο μεγάλο κρούσμα της χθεσινής ημέρας, τώρα. Στην εκπομπή του ειδήμονα της αγοράς αυτοκινήτου, Νίκου Ευαγγελάτου, καλεσμένοι ήταν μεταξύ άλλων, ο γαμπρός του Μιλτιάδη Έβερτ, βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Πέτρος Δούκας, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Ανδρέας Ανδρικόπουλος και ο ιδιοκτήτης της Trident Cars, Γιώργος Λυμπεράκης.

Ο Πέτρος Δούκας ήταν μέχρι τον τελευταίο ανασχηματισμό της 7ης Ιανουαρίου 2009, υφυπουργός Οικονομικών. Σύμφωνα με το πολιτικό ρεπορτάζ άξιων συναδέλφων, αποφασίστηκε η μη αποπομπή του από το κυβερνητικό σχήμα, διότι ανήκει στην ομάδα των εμπλεκόμενων με το σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου, από το οποίο το ελληνικό κράτος ζημιώθηκε κατά πολλά εκατομμύρια ευρώ.

Από τον πρώην υφυπουργό λοιπόν, μάθαμε ότι «η GM ανακοίνωσε ότι κλείνει 14 εργοστάσια». Δεν ξέρω αν το γνώριζε κανείς άλλος από την αγορά αυτοκινήτου ή ο ίδιος ο κύριος Wagoner, εμείς πάντως το γνωρίζουμε πλέον…

Λίγο αργότερα, κάποιος άλλος προσκεκλημένος πληροφόρησε τον εμβρόντητο Νίκο Ευαγγελάτο, ότι «6 έμποροι έχουν αυτοκτονήσει». Δεν μας είπε από πότε μετράει ο χρόνος, βέβαια. Διότι, αν μετράει από καταβολής του ελληνικού κράτους, ο αριθμός πιθανόν να είναι μεγαλύτερος… Όπως και να έχει, το εντυπωσιακό είναι ότι ο παριστάμενος Γιώργος Λυμπεράκης, επιβεβαίωσε τον αριθμό αυτό… Αν μπορούσαν να μας πουν και τα ονόματα των 6 εμπόρων που έχουν αυτοκτονήσει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης (διότι, αυτό ήταν το θέμα συζήτησης), θα ήμασταν ευγνώμονες…

Στη συνέχεια παραδόθηκαν σεμινάρια στους ανθρώπους της Ford, από τον κ. Κόνσουλα και τον κ. Λιάπη. Ο πρώτος ήθελε να πωλήσει ένα Mondeo 8ετίας αντί 12.450 ευρώ και ο δεύτερος ένα άλλο Mondeo του ’05 (δηλαδή 4ετίας) αντί 14.500 ευρώ, αλλά δεν τα κατάφερε και μείωση τις απαιτήσεις του στα 12.000 ευρώ. Κατ’ αρχήν το σοκ είναι ότι το Mondeo είτε 4ετίας είτε 8ετίας, κοστίζει γύρω στα 12.000 ευρώ. Τόσο σταθερή αξία σε αυτοκίνητο είναι δύσκολο να βρει κανείς… Συνεπώς, η αγορά ενός Mondeo είναι επένδυση. Διότι, και τη δουλειά σου κάνεις και η αξία παραμένει ίδια επί 4 χρόνια.

Εκεί, ήρθε η αντίδραση του Ανδρέα Ανδρικόπουλου, ο οποίος αποστόμωσε τον κ. Λιάπη, ο οποίος επιπροσθέτως, σε ζωντανή σύνδεση από το Πικέρμι, είχε την απαίτηση να πωλήσει μια Citroen Xantia του ’95 αντί 4.000 ευρώ. Αλλά δεν τα κατάφερε. Έτσι, αντί να την πετάξει (14 ετών αυτοκίνητο…) έχει τώρα την απαίτηση να την πωλήσει 1.500 ευρώ.

Λίγο αργότερα, ο Νίκος Ευαγγελάτος και η δημοσιογραφική του ομάδα μας πληροφόρησε ότι η Mazda σε παγκόσμιο επίπεδο, θα περικόψει εντός της χρονιάς, την παραγωγή της κατά 2 εκατ. οχήματα. Βέβαια, η Mazda δεν πουλάει καν τόσες μονάδες κάθε χρόνο. Το συμπέρασμα λοιπόν, είναι πως η Mazda δεν πρόκειται να παράξει ούτε μια μονάδα τους επόμενους 18 μήνες. Να λοιπόν, η ευκαιρία του Μιχαήλ Κορτέση να δώσει άδεια άνευ αποδοχών σε όλο το προσωπικό της ΕΛΜΑ για τον επόμενο 1,5 χρόνο.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει και η παρέμβαση του Γιώργου Σουφλιά, ο οποίος έσπευσε να επαναφέρει την πιθανότητα απόσυρσης από το καλοκαίρι. Το μοναδικό που μπορεί να καταφέρει με αυτές τις δηλώσεις είναι να τελειώσει την πολύπαθη (αυτή την περίοδο) αγορά αυτοκινήτων στη χώρα. Κι αν συνεχίσει έτσι, μάλλον θα το καταφέρει».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ