Με μία εμπνευσμένη στρατηγική από τη Mercedes, ο Lewis Hamilton κατάφερε να πάρει την όγδοη νίκη του φέτος στην Ουγγαρία, με τον Max Verstappen να τα δίνει όλα και να χάνει στο τέλος.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen διατηρήθηκε μπροστά, Hamilton και Bottas έδωσαν μία εξαιρετική μάχη στην πρώτες τρεις στροφές, που βρήκε τον Φινλανδό χαμένο και πίσω στην 4η θέση, με τον Leclerc πλέον στην 3η.

Με ζημιά στην εμπρός πτέρυγα από την επόμενη μάχη με τον Leclerc, ο Bottas έχανε χρόνο και ο Vettel τον πέρασε στον 2ο γύρο.

Πίσω από τον Φινλανδό, οι δύο McLaren και ο Raikkonen καραδοκούσαν να τον περάσουν, και η Mercedes δεν τον έβαζε στα pits για νέα αεροτομή. Αυτό έγινε στον 6ο γύρο, και επέστρεψε στην πίστα τελευταίος, έχοντας όμως τη σκληρή γόμα.

Πολύ γρήγορα η κατάσταση είχε σταθεροποιηθεί. Ο Verstappen είχε μία διαφορά στα 2.3 δλ. από τον Hamilton, ενώ οι δύο Ferrari ήταν 8 δευτερόλεπτα πίσω, αλλά πολύ κοντά μεταξύ τους.

Η Scuderia, όμως, έχανε συνεχώς χρόνο, κινούμενη κοντά στο 1 δευτερόλεπτο πιο αργά από τους πρωτοπόρους. Πλέον, η στρατηγική των δύο αλλαγών έμοιαζε εξαιρετικά πιθανή.

Ο Bottas, την ίδια ώρα, ανέβαινε θέσεις, και σύμφωνα με τον μηχανικό του, στόχος ήταν η 6η θέση.

Στον 20ο γύρο, ο Hamilton είχε καταφέρει να κλείσει τη διαφορά από τον Verstappen στο 1,5 δευτερόλεπτο. Ο Ολλανδός παραπονιόταν για απώλεια πρόσφυσης από τη μέση γόμα.

Γύρο με τον γύρο, τα πράγματα γίνονταν οριακά, και ο Hamilton ήταν πλέον στο DRS του αντιπάλου του. Στον 25ο γύρο, ο πρωτοπόρος μπήκε για τη δική του αλλαγή, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Κρίσιμο για τον ίδιο ήταν ότι μπόρεσε να βγει μπροστά από τις Ferrari.

Τότε ήταν που ο Hamilton άρχισε να πιέζει, για να κάνει το overcut στον Ολλανδό. 

Πίσω τους, ο Leclerc έκανε την αλλαγή του σε σκληρή γόμα στον 28ο γύρο. 

Έξι γύρους μετά τον Verstappen, ο Hamilton έβαλε κι εκείνος με τη σειρά του τη σκληρή γόμα, και επέστρεψε στην πίστα 2ος, με διαφορά 6 δευτερολέπτων.

Ο Hamilton «πετούσε» με αυτό το σετ, και μείωσε στο ήμισυ τη διαφορά μέσα σε περίπου δύο γύρους. 

Στον 36ο γύρο, ο Βρετανός είχε φτάσει τον Verstappen, και ξεκίνησε η μάχη τους. Τρεις γύρους μετά, ο Hamilton έκανε την πρώτη του επίθεση, και οι δυο τους δώσανε μία εξαιρετική μονομαχία μέχρι την Κ4, όπου ο οδηγός της Mercedes έχασε λίγο χρόνο, μένοντας πίσω. 

Παράλληλα, ο Vettel μπήκε για τα μαλακά ελαστικά και βγήκε 4ος, αν κι έχασε αρκετό χρόνο.

Στον 49ο γύρο, η Mercedes πήρε μία τολμηρή απόφαση: έβαλε τον Hamilton ξανά στα pits για ένα σετ μέσης γόμας, και πλέον είχε 20 γύρους να ρίξει τη διαφορά ξανά και να τον περάσει. Όταν βγήκε, το gap τους ήταν στα 20 δευτερόλεπτα.

Μέχρι τον 63ο γύρο, ο Verstappen είχε πλέον ελάχιστη πρόσφυση από τα ελαστικά του, και το ανέφερε και στο team radio. Ο Hamilton τον έφτανε, μαζεύοντάς του 1,5 δευτερόλεπτο ανά γύρο.

Δύο γύρους μετά, ο Hamilton έκανε αυτό που έπρεπε, πέρασε καθαρά, και άφησε τον Ολλανδό δεύτερο. Μάλιστα, ο ίδιος μπήκε στα pits για να μπορέσει να τερματίσει, βάζοντας τη μαλακή γόμα.

Πίσω, ο Vettel πέρασε τον Leclerc για την τελευταία θέση του βάθρου, όντας σε διαφορετική στρατηγική από τον teammate του.

Μπροστά, όμως, ο Hamilton έπαιρνε την καρώ σημαία πρώτος, και αύξανε έτι περαιτέρω το βαθμολογικό του προβάδισμα.

Πίσω από το βάθρο και τις Ferrari, ο Sainz έκανε εξαιρετικό αγώνα όντας 5ος, ο Gasly πήρε την 6η θέση, ο Raikkonen κράτησε πίσω του τον Bottas στο τέλος για την 7η θέση, και τη δεκάδα έκλεισαν οι Norris και Albon.

Τώρα, η F1 μπαίνει σε θερινή περίοδο ραστώνης, μέχρι το τριήμερο 30 Αυγούστου-1 Σεπτεμβρίου για το Βελγικό Grand Prix._Δ.Μ.

Η βαθμολογία των οδηγών:

1. L. Hamilton 250 2. V. Bottas 188 3. M. Verstappen 179 4. S. Vettel 156 5. C. Leclerc 132 6. P. Gasly 63 7. C. Sainz 58 8. K. Raikkonen 31 9. D. Kvyat 27 10. L. Norris 24 11. D. Ricciardo 22 12. L. Stroll 18 13. K. Magnussen 18 14. N. Hulkenberg 17 15. A. Albon 16 16. S. Perez 13 17. R. Grosjean 8 18. R. Kubica 1 19. A. Giovinazzi 1 20. G. Russell 0


Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

Mercedes 438 Ferrari 288 Red Bull 242 McLaren 82 Toro Rosso 43 Renault 39 Alfa Romeo 32 Racing Point 31 Haas 26 Williams 1