top icon
Αγώνες

WRC: Pit stop στο προσκήνιο!

Νέα πρόταση έχει πέσει στο τραπέζι της FIA, η οποία θα επιτρέπει στο εκάστοτε πλήρωμα να πραγματοποιεί αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια μίας ειδικής διαδρομής!

Η πρώτη ιδέα, περί shootout, έχει πέσει εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα στο τραπέζι και η “φαεινή” ιδέα του Jost Capito συζητείται πλέον πολύ σοβαρά. Το κύμα αλλαγών, όμως, που σχεδιάζεται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ δεν σταματάει εδώ. Στο φως της δημοσιότητας ήρθε μία νέα ιδέα που βρίσκεται υπό συζήτηση, η οποία θέλει τα αυτοκίνητα να μπορούν να πραγματοποιήσουν pit stop και αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια μίας ειδικής διαδρομής. Αυτό είναι κάτι που παλιότερα είχαμε δει να κάνει η Lancia στους αγώνες, και συγκεκριμένα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, προσπαθώντας να αλλάξουν τις ισορροπίες σε μικτές συνθήκες, αλλά και να δοκιμάσουν διάφορες επιλογές ελαστικών. Και μάλιστα όχι για μία χρονιά, αλλά από το 1983 μέχρι και το 1987! Η Michele Mouton, η οποία έχει τη θέση του manager στο WRC, υποστήριξε σε δηλώσεις της ότι γνωρίζει τα σχέδια και την πρόταση για το συγκεκριμένο εγχείρημα, αλλά ακόμα είναι νωρίς να πει κάτι με σιγουριά, αφού θέλει να το συζητήσει περαιτέρω.

Για να γίνει αυτό, βέβαια, οι ειδικές θα πρέπει να έχουν μήκος μεγαλύτερο των 50 ή 60 χιλιόμετρων, έτσι ώστε να έχει ουσία και η αλλαγή των ελαστικών. Μάλιστα, δύο αγώνες που βρίσκονται ήδη στο καλαντάρι του θεσμού, σκέφτονται να υλοποιήσουν αυτή την ιδέα.Αυτή ακούστηκε για πρώτη φορά πέρσι”, είπε η Mouton και συνέχισε: “Δεν είμαι ενάντια σε αυτή! Αυτό που πρέπει να σκεφτούμε τώρα είναι τι ακριβώς θέλουμε από τους αγώνες Ράλλυ. Πρέπει να δούμε μία ουσιαστική πρόταση για αυτή την ιδέα και να τη σκεφτούμε. Αν δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας, θα μπορούσε να είναι συναρπαστικό και να προσθέσει μία νέα διάσταση στους αγώνες Ράλλυ.”

Η λογική θέλει σε μία μεγάλη ειδική με μήκος μεγαλύτερο των 60 χιλιομέτρων, σε κάποιο σημείο στη μέση της ειδικής, να υπάρχουν δύο ή τέσσερις μηχανικοί, οι οποίοι θα πραγματοποιούν την αλλαγή των ελαστικών, στα πρότυπα της F1. Ο χρόνος φυσικά θα περιλαμβάνεται σε αυτόν την ειδικής διαδρομής και δεν θα αφαιρείται, αποτελώντας μέρος της προσπάθειας του πληρώματος. Αναμφίβολα, η ιδέα είναι ενδιαφέρουσα, αφού αν λάμβανε χώρα η διαδικασία μέσα σε ένα χωριό (ένα από τα πολλά μέσα από τα οποία περνούν τα αγωνιστικά) θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης για τους θεατές, ενώ θα προσφέρει τη δυνατότητα για καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερο ανταγωνισμό, καθιστώντας μάλιστα και την επιλογή των ελαστικών όχι μόνο πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της ειδικής σημαντική._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ