top icon
Δοκιμές

Mercedes A180: Οδηγούμε στην Ελλάδα την έκδοση των 136 ίππων

Ο νέος 1300άρης κινητήρας εντυπωσιάζει και στη μικρότερη έκδοση του μικρομεσαίου χάτσμπακ της Mercedes.

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που έγιναν στην τελευταία γενιά της Mercedes A-Class είναι φυσικά ο 1.300άρης βενζινοκινητήρας, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault. Στην Α200 που έχουμε δοκιμάσει παλιότερα (διαβάστε περισσότερα εδώ), πραγματικά έκλεψε τις εντυπώσεις με την απόδοσή του, χάρη και στην καλή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων. Η μικρότερη Α180, όμως, μας έκανε να αναρωτιόμαστε εάν θα υπήρχαν επιπτώσεις από τη χαμηλότερη ιπποδύναμη (Α200 163 ίπποι, Α180 136 ίπποι) και τη μία λιγότερη σχέση του κιβωτίου.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσεις πίσω από το τιμόνι της Mercedes Α180, πάντως, διαλύονται οι όποιες αμφιβολίες. Ο κινητήρας αντιδρά πρόθυμα στις εντολές του δεξιού πεντάλ και είναι αρκετά ελαστικός, διατηρώντας την ικμάδα του στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας. Δε μας έλειψε η επιπλέον απόδοση των 27 ίππων και των 50 Nm της Α200, και δεν έχουμε αμφιβολίες ότι η Α180 μπορεί να εκπληρώσει τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή αναφορικά με τις επιδόσεις. Δεν παρατηρήσαμε ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στην κατανάλωση σε σχέση με την Α200, με τη μέση τιμή κατά την περίοδο της δοκιμής να διαμορφώνεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Ο παραγόμενος ήχος, αν και γίνεται πιο αντιληπτός από ό,τι θα περίμενε κανείς σε ένα τέτοιο όχημα, εντούτοις ποτέ δε γίνεται ενοχλητικός.

Σε αυτά συνέβαλε και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας δεν ήταν εξοπλισμένο με το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων της Α200, αλλά με ένα κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Παρ’ όλα αυτά, αυτήν τη συμβατικότερη λύση τη βολευτήκαμε μια χαρά, μιας και μπορεί το αριστερό πόδι να κουράστηκε παραπάνω (αν και το πεντάλ του συμπλέκτη είναι εύχρηστο), αλλά είχαμε πάντα τον απόλυτο έλεγχο, και δε χρειάστηκε να προσαρμοστούμε στις μικροπαραξενιές του αυτόματου κιβωτίου. Ο επιλογέας είναι αρκετά ακριβής, χωρίς μεγάλες διαδρομές, όπου αλήθεια είναι ότι σχεδόν είχαμε ξεχάσει πια πως είναι μια Mercedes με χειροκίνητο κιβώτιο. Βλέπετε, σε αυτήν την εταιρεία αυτό δεν έχει επιπτώσεις μόνο στην καθημερινή χρήση, αλλά και στη χωροταξική διαρρύθμιση του κόκπιτ. Στις αυτόματες εκδόσεις ο επιλογέας μετακομίζει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα. Εδώ όμως η θύρα του χειροκίνητου κιβωτίου στριμώχνει κάπως τις ποτηροθήκες, αλλά και το πολυλειτουργικό χειριστήριο με το χαρακτηριστικό touchpad.

Βέβαια, όλα αυτά περνούν σε δεύτερο πλάνο εμπρός σε ένα τόσο ξεχωριστό ταμπλό. Ακόμα και με το στάνταρ εξοπλισμό, δεν μπορεί κανείς να τη χαρακτηρίσει βασική έκδοση. Οι δύο ψηφιακές οθόνες του επίπεδου πίνακα οργάνων έχουν μικρότερη διάσταση σε σχέση με τις μεγαλύτερες των 10 ιντσών, που εξοπλίζουν τις πλούσιες εκδόσεις, αλλά κάτι τέτοιο δε μειώνει καθόλου τη λειτουργικότητά τους. Η αριστερή απεικονίζει ένα κυκλικό όργανο, τις ενδείξεις του οποίου μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Η δεξιά οθόνη είναι αφής και αποτελεί τη βασική δίοδο επικοινωνίας με το σύστημα πολυμέσων MBUX.

Σε ό,τι αφορά τις χωροταξικές δυνατότητες της καμπίνας, η Α-Class τα καταφέρνει πολύ καλά ως προς τους χώρους επιβατών και το πορτ μπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα κυμαίνεται από 370 έως 1.210 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι επίσης πολύ καλή, όπου, αν και στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρχαν τα εντυπωσιακά έξτρα καθίσματα με τα μονοκόμματα προσκέφαλα, η στήριξη που προσφέρει το στάνταρντ κάθισμα είναι καλή, ειδικά για τον κορμό, ενώ ιδιαίτερα βολική είναι και η έδρα με τη διπλή ρύθμιση καθ’ ύψος και το ρυθμιζόμενο μήκος.

Η οδική συμπεριφορά είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον οι διαφορές σε σχέση με την ισχυρότερη βενζινοκίνητη παραλλαγή που δοκιμάσαμε στο παρελθόν είναι πρακτικά αμελητέες. Η ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα προσπαθεί να διατηρήσει μια ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Με τους 17άρηδες τροχούς και τις σχετικά μαλακές ρυθμίσεις, η απόσβεση είναι καλή, αν και οι εγκάρσιες ανωμαλίες θα γίνουν αντιληπτές. Το κράτημα εμπνέει εμπιστοσύνη, χωρίς όμως κάποια σπορτίφ χροιά. Οι κλίσεις είναι λογικές, το τιμόνι σχετικά ελαφρύ αλλά και ακριβές, ενώ σίγουρα θα θέλαμε κάποια στιγμή να δοκιμάσουμε ένα δείγμα του έξτρα πακέτου, που αποτελείται από μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επέμβει στην απόκριση του γκαζιού και την αίσθηση του τιμονιού, μέσα από τα διαθέσιμα προγράμματα του dymanic select.

Φτάνοντας στο ταμείο, η διαφορά στην τιμή μεταξύ των 27.680 ευρώ της Α180 και των 32.605 ευρώ της Α200 δεν είναι αμελητέα. Δε νιώσαμε ότι συμβιβαζόμαστε με την Α180, οπότε ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορούσε να επενδύσει αυτό το ποσό σε κάποιο άλλο στοιχείο αυτής της μακροσκελέστατης λίστας επιπλέον εξοπλισμού, που παραδοσιακά συνοδεύει τα μοντέλα της Mercedes.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/1.460 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ:Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.419×1.796×1.440 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 370-1.210 λτ.

ΒΑΡΟΣ*: 1.350 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,2 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 215 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 129 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 27.860 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ