Tεχνολογία Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Hyundai και Kia παρουσιάζουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που προβλέπει τις αλλαγές

Μία νέα τεχνολογία στον τομέα των συστημάτων μετάδοσης από τις Hyundai και Kia, η οποία συνδυάζεται με τεχνητή νοημοσύνη και προηγμένους αλγόριθμους.

Πρόκειται για ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με την ονομασία Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System, το οποίο ενσωματώνει πάνω από 40 ευρεσιτεχνίες επιτρέποντας στο όχημα να αλλάζει σχέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν μπροστά. Σύμφωνα με τις Hyundai και Kia, το εν λόγω κιβώτιο δεν αποτελεί απλώς μια τεχνολογική σπουδή, αλλά για μία λύση που πολύ σύντομα θα δούμε να υιοθετείται σε μελλοντικά οχήματα των δύο εταιρειών.

Πρακτικά, το σύστημα χρησιμοποιεί ένα έξυπνο λογισμικό στη μονάδα ελέγχου του συστήματος μετάδοσης, το οποίο συλλέγει και «ερμηνεύει» στοιχεία σε πραγματικό χρόνο από το σύστημα πλοήγησης, τις κάμερες, τα ραντάρ και το cruise control του οχήματος. Στα δεδομένα που λαμβάνονται από το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης περιλαμβάνονται παράμετροι, όπως η κλίση και η καμπυλότητα του δρόμου, καθώς και οι τρέχουσες συνθήκες κυκλοφορίας. Το ραντάρ, με τη σειρά του, ανιχνεύει την ταχύτητα και την απόσταση μεταξύ του οχήματος και των προπορευόμενων αυτοκινήτων, την ώρα που η εμπρόσθια κάμερα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τις λωρίδες κυκλοφορίας.

Με όλα αυτά τα δεδομένα, το κιβώτιο προβλέπει το εκάστοτε σενάριο για βέλτιστη αλλαγή των σχέσεων σε πραγματικό χρόνο μέσω της χρήσης ενός αλγόριθμου, αλλά και τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης. Για παράδειγμα, όταν το σύστημα προβλέψει κάποια επιβράδυνση του οχήματος, ο συμπλέκτης δίνει εντολή ώστε το κιβώτιο να μεταβεί στο «νεκρό» με στόχο τη βελτίωση της κατανάλωσης. Σύμφωνα με τις Hyundai και Kia, σε δρόμους με διαδοχικές στροφές η συχνότητα των αλλαγών μπορεί να περιοριστεί έως και 43% σε σχέση με οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που δεν διαθέτουν την τεχνολογία ICT, ενώ μειωμένη κατά έως και 11% είναι η χρήση του συστήματος πέδησης.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιθύνοντες των δύο εταιρειών, το εν λόγω κιβώτιο μπορεί να συνεργαστεί με συστήματα αυτόνομης οδήγησης με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης, την ομαλότητα στη «ροή» κυκλοφορίας και την καλύτερη δυνατή προσαρμογή του οχήματος στις εκάστοτε οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες. Επίσης, οι Hyundai και Kia δεσμεύονται ότι στο εγγύς μέλλον το κιβώτιο θα μπορεί να επικοινωνεί μέσω 5G τόσο με τους σηματοδότες, όσο και με τους οδηγούς άλλων οχημάτων «διαβάζοντας» τις συνήθειές τους κατά την οδήγηση.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου