04 Οκτ 2017

Fiat 127, το πρώτο επιτυχημένο supermini...

Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1972» ήταν το πρώτο επιτυχημένο supermini στη νεότερη ιστορία της ιταλικής εταιρείας, ενώ τη στήριξε εμπορικά στα χρόνια της πρώτης ενεργειακής κρίσης.

Το Fiat 127 άφησε τα δικά του ίχνη στη σύγχρονη Αυτοκίνηση ως το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο supermini. Αντικαθιστώντας τον Απρίλιο του 1971 το «850» λίγο πριν ξεσπάσει η πρώτη ενεργειακή κρίση, το ιταλικό «μικρό» έμεινε στη γραμμή παραγωγής περισσότερα από 12 χρόνια, ξεπερνώντας σε πωλήσεις τον αριθμό των τριών εκατομμυρίων μονάδων. Σε πρώτη φάση, το 127 παρουσιάστηκε με δίθυρο αμάξωμα, φιλοξενώντας κάτω από το εμπρός καπό του τον «πολύπειρο» κινητήρα των 903 κ.εκ. του εργοστασίου, ενώ, ένα χρόνο αργότερα, την εμφάνισή της έκανε και μια τρίθυρη έκδοση με διαφορετική αισθητική στο πίσω μέρος. Το 1977 η εταιρεία παρουσίασε το ανανεωμένο 127 και με την ευκαιρία μια έκδοσή του με κινητήρα 1.049 κ.εκ. Έως τη λήξη της εμπορικής σταδιοδρομίας του η Fiat παρουσίασε μια πλειάδα διαφορετικών εκδόσεων του 127, με κινητήρες 903, 1.049 και 1.301 κ.εκ.

Τα προτερήματα...

Κύριο στοιχείο του 127 ήταν η ευρηματικότητα των σχεδιαστών του σε χωροταξικό επίπεδο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις μεγάλες για την εποχή εξωτερικές διαστάσεις, εξασφάλιζαν απόλυτη επάρκεια χώρων στο εσωτερικό, που ήταν αρκετά λιτό σε αισθητική, πλην όμως απόλυτα λειτουργικό στην καθημερινή συμβίωση. Στα μηχανικά μέρη, όλες σχεδόν οι λύσεις προήλθαν από τα προγενέστερα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, οι μηχανικοί υιοθέτησαν το γνωστό και αξιόπιστο από μηχανολογική σκοπιά «900άρη» του Fiat 850, ο οποίος διέθετε έναν εκκεντροφόρο τοποθετημένο στο πλάι και απέδιδε 47 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. Το έργο του τελευταίου, παρά την όχι και τόσο υψηλή ισχύ του, ήταν ιδιαίτερα εύκολο, καθώς το συνολικό βάρος του αμαξώματος δεν ήταν μεγάλο (ξεπερνούσε οριακά τα 700 κιλά). Σύμμαχος στην επίτευξη ανταγωνιστικών για την εποχή επιδόσεων ήταν και η κλιμάκωση του κιβωτίου, το οποίο διέθετε τέσσερις «συγχρονισμένες» σχέσεις. Παράλληλα με αυτά, ιδιαίτερη φροντίδα δόθηκε και στο σχεδιασμό των αναρτήσεων, οι οποίες ήταν ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς, και παρείχαν ασφαλή οδική συμπεριφορά για τα μέτρα και σταθμά της δεκαετίας του ’70. Συνεχίζοντας τον «πολυεθνικό» χαρακτήρα του 124, το 127 κατασκευάστηκε κατόπιν αδείας στην Ισπανία από τη Seat και στη Βραζιλία ως Fiat «147», κυρίως με κινητήρες diesel. Έως τον Φεβρουάριο του 1981 είχαν κατασκευαστεί 3.037.850 Fiat 127 στην Ιταλία, 1.226.306 στην Ισπανία με το εμπορικό σήμα της Seat και 492.600 στη Βραζιλία. Στην –τότε- Γιουγκοσλαβία, η Zastava το χρησιμοποίησε σαν βάση για την παραγωγή του γνωστού μας Yugo.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


FIAT 127 (1971)

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 903 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 65 mm x 68 mm Σχέση συμπίεσης: 9:1 Ισχύς: 47 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ. Ροπή: 6,5 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 130 χλμ/ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 21 δλ. Μέση κατανάλωση: 6,9 λτ./100 χλμ. Μήκος: 3.595 χλστ. Πλάτος: 1.527 χλστ. Ύψος: 1.325 χλστ. Μεταξόνιο: 2.225 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.280 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.295 χλστ. Βάρος: 705 κιλά


FIAT 127 CL 1050 (1977)

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 1.049 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 76 mm x 57.8 mm Σχέση συμπίεσης: 9.3:1 Καρμπιρατέρ: Weber 32 ICEV 16/150 Ισχύς: 50 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. Ροπή: 7,9 χλγμ. στις 3.000 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 140 χλμ/ώρα Μέση κατανάλωση: 7,8 λτ./100 χλμ. Μήκος: 3.645 χλστ. Πλάτος: 1.527 χλστ. Ύψος: 1.358 χλστ. Μεταξόνιο: 2.225 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.280 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.295 χλστ. Βάρος: 730 κιλά


OI EKΔΟΣΕΙΣ


127 (1971-1977): 903 κ.εκ.-47 ίπποι

127 Special (1974-1977): 903 κ.εκ.-45 ίπποι

127 CL 1050 (1977-1981): 1.049 κ.εκ.-50 ίπποι

127 Sport (1978-1981): 1.049 κ.εκ.-70 ίπποι

127 Τοp (1979-1981): 1.049 κ.εκ.-50 ίπποι

127 Rustica (1979-1981): 1.049 κ.εκ.-55 ίπποι

127 C 5d (1980-1981): 903 κ.εκ.-45 ίπποι

127 Panorama (1980-1983): 1.049 κ.εκ.-50 ίπποι

127 Diesel (1981-1983): 1.301 κ.εκ.-45 ίπποι

127 Special (1981-1982): 903 κ.εκ.-45 ίπποι

127 Super (1981-1982): 903 κ.εκ.-45 ίπποι

127 Sport (1981-1982): 1.049 κ.εκ.-70 ίπποι

127 3 Series Special (1981-1983): 903 κ.εκ.-45 ίπποι

127 3 Series Super (1981-1983): 1.049 κ.εκ.-50 ίπποι

127 3 Series Sport (1981-1983): 1.049 κ.εκ.-55 ίπποι


Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: