top icon
Αγώνες

1o Golden Rally Show

Στην καρδιά της Αθήνας, με 116 συμμετοχές και πολλούς θεατές να δηλώνουν το «παρών», το Golden Rally Show έγραψε στο ΟΑΚΑ τη δική του ιστορία, που επιβάλλεται να έχει και συνέχεια…

Something special!

ΣΤΟ άκουσμα των μεγαλεπήβολων σχεδίων της ΑΣΦΑ (Πρόεδρος ο APR Jr, Βασίλης Αναγνωστόπουλους) για το Golden Rally Show, οι περισσότεροι σταθήκαμε επιφυλακτικοί. Όχι αναφορικά με την ιδέα, που ήταν εξαιρετική, αλλά με το κατά πόσον ήταν εφικτή η υλοποίησή της. Λίγους μήνες αργότερα και αφού για τρεις ημέρες ζήσαμε την ατμόσφαιρα της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Αμαρουσίου, οφείλουμε να συγχαρούμε την Oργάνωση για το θάρρος και την υλοποίηση αυτής της διαφορετικής ιδέας.

Το Golden Rally Show, όμως, εκτός από παρόν και -φυσικά- μέλλον, έχει και παρελθόν. Οι ρίζες του βρίσκονται στο Memorial Nino, την εκδήλωση που διοργανώθηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του '90 από τον ΣΟΑΑ και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε «Μemorial ΣΟΑΑ», εις μνήμην όσων αγωνιζομένων «έφευγαν» από κοντά μας. Η φετινή εκδήλωση αναβαθμίστηκε, προσελκύοντας αγωνιζόμενους και θεατές, ενώ προβλήθηκε υποδειγματικά.

Στο ΟΑΚΑ

«Πεδίο βολής» αποτέλεσε ο περιβάλλων χώρος του Ολυμπιακού Σταδίου. Στους γύρω διαδρόμους, και κατά κύριο λόγο στα πάρκινγκ, διαμορφώθηκε μια διαδρομή που ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή δεξιοτεχνία. Όντας τεχνική, επέτρεπε στους οδηγούς να αναδείξουν το ταλέντο τους, την ώρα που δεν ήταν απαραίτητο να διαθέτει κάποιος μια πανίσχυρη κατασκευή για να διακριθεί. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα τελικά αποτελέσματα. Όμως ο απόλυτος χρόνος δεν ήταν αυτός που είχε σημασία στο Golden Rally Show. Στόχος ήταν να έρθουν οι αγώνες αυτοκινήτου πιο κοντά στους θεατές και το αντίστροφο, και για αυτόν ακριβώς το λόγο τα πληρώματα που έλαβαν μέρος προσπάθησαν να προσφέρουν θέαμα στους 4.000 παρευρισκομένους του Σαββάτου και στους 6.000 της Κυριακής, που τα τίμησαν με την παρουσία τους.

Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία έπαιξε και ο τρόπος διεξαγωγής του αγώνα. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι συμμετέχοντες θα πραγματοποιούσαν συνολικά τρία περάσματα, από τα οποία θα προέκυπταν οι τρεις ταχύτεροι κάθε κλάσης. Αυτοί θα έκαναν ακόμα ένα τελευταίο πέρασμα την Κυριακή, για την ανάδειξη του νικητή κάθε κατηγορίας. Ωστόσο τα προβλήματα δεν έλειψαν και, ειδικότερα, η Οργάνωση «κυνηγήθηκε» για διατάραξη κοινής ησυχίας το Σάββατο, με αποτέλεσμα τη διακοπή κατά τις μεσημβρινές ώρες του αγώνα και, πρακτικά, τη μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα πληρώματα να πραγματοποιήσουν μόνο τα δύο από τα τρία περάσματα (ένα το Σάββατο και ένα την Κυριακή), πριν οι ταχύτεροι αγωνιστούν στον τελικό.

Όσο και να μην έχουν σημασία τα αποτελέσματα σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, ο Νίκος Ζάχος με τον Ηλία Παναγιωτούνη στα μπάκετ του Mitsubishi Lancer EVO VI της κατηγορίας Α σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τόσο στα προκριματικά όσο και στον τελικό και κέρδισαν την 1η θέση της Γενικής. Πολύ κοντά τους οι Κρητικοί Γιώργος Αναπολιοτάκης-Ανδρέας Χαλκιαδάκης με το Seat Ibiza Kit Car που προετοιμάζει η ομάδα των αδελφών Καμπύλη. Αξιοσημείωτη, όμως, ήταν και η επίδοση των Μάνου Αλεξανδρή-Ανδρέα Βίγκου με το 2λιτρο Peugeot 206 RC, που επικράτησαν στην Α/7, κάνοντας και τον 4ο χρόνο στον τελικό! Εκεί θέαμα προσέφεραν και ο Γιώργος Καμμένος με τον Αντώνη Παπαρινόπουλο στο Subaru Impreza STI, με το οποίο έκαναν τον 3ο χρόνο της ημέρας. Εντυπωσιακή ήταν και η εμφάνιση των Χρήστου Αυγερόπουλου-Παντελή Παπανδρέου, που «απογείωσαν» το Peugeot 106 και αποδείχθηκαν ταχύτεροι από συνδυασμούς με σαφώς ισχυρότερες κατασκευές.

Όπως όμως προαναφέραμε, σημασία στο GRS δεν είχαν τα αποτελέσματα, αλλά η ατμόσφαιρα καθ' όλη τη διάρκεια του διημέρου. Η ΑΣΦΑ είχε στήσει μια πραγματική γιορτή προς τέρψιν των παρευρισκομένων, η προσέλευση των οποίων ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Όσοι παρόντες στο ΟΑΚΑ, εκτός από τις μάχες εντός της διαδρομής, είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν και τις προσπάθειες των μηχανικών στο service park, μέσα στο οποίο επιπλέον στήθηκαν κιόσκια με είδη αυτοκινήτου, και όχι μόνο(!), γεγονός που σχολιάστηκε ιδιαίτερα θετικά. Ακόμα, υπήρχε χώρος VIP, αλλά και καφετέρια-εστιατόριο, επιλογές που στο παρελθόν είχαμε δει μόνο στο Ράλλυ Ακρόπολις. Παράλληλα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο πραγματοποιήθηκαν μαθήματα οδικής ασφάλειας για παιδιά, τη στιγμή που κερασάκι στην τούρτα αποτέλεσε η δυνατότητα που δόθηκε έπειτα από κλήρωση σε τριάντα τυχερούς θεατές να συνοδηγήσουν δίπλα στους «Ιαβέρη» με την BMW 2002 TI του Τάκη Κουτσίκου, «Στρατισίνο» με το Μπάσδελης-Nissan Micra Kit Car, Κώστα Αποστόλου με VW Golf II, Παναγιώτη Φαμπιάτο με BMW 320i, Σταμάτη Κατσίμη με Lancer EVO IX και Θωμά Παπαπάσχο με Nissan Silvia!

Πέραν αυτών, η παρουσία γνωστών οδηγών, όπως είναι οι Πάνος Χατζητσοπάνης, Λάμπρος Αθανασούλας και Χαράλαμπος Γαζετάς με χωμάτινες φόρμουλες, αλλά και οι «Ιαβέρης Jr» με το γνωστό Fiat Punto S1600 και Σταύρος Σταμέλος με το εκρηκτικό VW Scirocco, κράτησε τους θεατές στις μύτες των ποδιών τους στα διαλείμματα του αγώνα. Να σημειώσουμε ότι στο πρόγραμμα είχε συμπεριληφθεί αγώνας-επίδειξη από οδηγούς drift, κάτι που τελικά στάθηκε αδύνατον να πραγματοποιηθεί, εξαιτίας της τροποποίησης του ωραρίου. Οι οδηγοί δεν ενημερώθηκαν, παρεξηγήθηκαν και αποχώρησαν απογοητευμένοι-πικραμένοι…

Τέλος, σε ιδιαίτερα συγκινητική και φορτισμένη ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε η απονομή των Kυπέλλων, αφού οι νικητές έλαβαν τα έπαθλά τους εις μνήμην αγωνιζομένων που δεν είναι ανάμεσά μας, όπως ο Νίκος Καπετανάκης, ο «Νίνο», ο Γιώργος Μοσχούς, ο Παύλος Μοσχούτης και ο Κώστας Φερτάκης, με την απονομή να γίνεται από τους Γιώργο Ραπτόπουλο, «Ιαβέρη», Κώστα Στεφανή, Στρατισίνο κ.ά.

Αλήθειες

Θα ήταν ψέματα να γράψουμε πως τα πάντα κύλησαν ομαλά. Προβλήματα υπήρξαν, και ορισμένα αντιμετωπίστηκαν, ενώ άλλα ελήφθησαν υπόψη για την επόμενη ημέρα. Συγκεκριμένα, το χρονοδιάγραμμα της εκδήλωσης άλλαξε αναγκαστικά μετά τις αμέτρητες καταγγελίες των κατοίκων της περιοχής για διατάραξη της κοινής ησυχίας. Όπως πληροφορηθήκαμε, τα σχετικά τηλεφωνήματα ξεπέρασαν τα τριακόσια το Σάββατο και τα τριακόσια την Κυριακή, αριθμός-ρεκόρ, σύμφωνα με το αστυνομικό τμήμα της περιοχής, όταν κατά τη διάρκεια της συναυλίας της Lady Gaga, που διήρκεσε μέχρι τη 01:00, έγιναν μόλις τέσσερις καταγγελίες. Η ΑΣΦΑ, από την πλευρά της, είχε από το ΟΑΚΑ τις διαβεβαιώσεις ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα, αφού για το Στάδιο ισχύει ιδιαίτερο καθεστώς.

Δυστυχώς, σύμφωνα με το «ρεπορτάζ», κάποιοι από το χώρο των αγώνων προσπάθησαν να βλάψουν το γεγονός, αφού δεν έλειψαν τηλεφωνήματα-καταγγελίες ακόμα και στο προσωπικό τηλέφωνο του διοικητή του Α.Τ., ενώ προβλήματα προέκυψαν και πριν από την έναρξη της εκδήλωσης, αναφορικά με την άδεια διεξαγωγής της. Επί τη ευκαιρία, ο αγώνας είχε την άδεια της ΟΜΑΕ όσον αφορά τη διεξαγωγή του, ενώ οδηγοί, οργανωτές και θεατές ήταν ασφαλισμένοι από την ίδια εταιρεία που καλύπτει τους ελληνικούς αγώνες. Από εκεί και πέρα, να σημειώσουμε ότι σε σχέση με το παράβολο συμμετοχής (200 ευρώ), που από ορισμένους κρίθηκε υπερβολικό, τα 10 ευρώ κατέληξαν στο ταμείο του ΣΟΑΑ, ενώ τα 20 σε αυτό της ΟΜΑΕ, σε μια προσπάθειά της ΑΣΦΑ να στηρίξει το ταμείο της Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου των οδηγών. Σημαντική «χειρονομία», σε συνδυασμό με το ότι κάθε άλλο παρά κερδοφόρο ήταν το τελικό αποτέλεσμα.

Όμως, όπως προαναφέραμε, δεν ήταν όλα ρόδινα. Ο αθλητής Σωτήρης Κυριαζής είχε ένα λιποθυμικό επεισόδιο το Σάββατο, την ώρα που περίμενε να ξεκινήσει την προσπάθειά του. Τη στιγμή εκείνη δε βρισκόταν στο χώρο ο γιατρός του αγώνα, με αποτέλεσμα να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες από θεατή γιατρό, αλλά και να διακομιστεί με καθυστέρηση στο νοσοκομείο. Δυστυχώς, ο αγώνας ξεκίνησε χωρίς την παρουσία γιατρού, μια ασφαλώς λανθασμένη απόφαση, που ξεπερνά μάλιστα τις έννοιες «ατυχία», «κακιά στιγμή», «παρεξήγηση» ή ό,τι άλλο σχετικό. Ο αγώνας είχε τη βάση του στο κέντρο της πρωτεύουσας, στους εξωτερικούς χώρους ενός από τα πλέον σύγχρονα στάδια της Ευρώπης, και την ευθύνη της οργάνωσης είχαν οι κορυφαίοι του είδους, που εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα. Και, μιας και ο λόγος για άρχοντες και υπευθύνους, εντελώς εσφαλμένη η επιλογή του αλυτάρχη Δημήτρη Χιωτίδη, που, στην προσπάθεια να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος, αποφάσισε να δίνεται εκκίνηση ανά 10 δλ., με αποτέλεσμα να βρίσκονται στη διαδρομή ακόμα και οκτώ αυτοκίνητα. Επιλογή που δημιούργησε εκνευρισμό, ανασφάλεια και αντιδικίες, αλλά ευτυχώς γρήγορα εγκαταλείφθηκε. Συνεχίζοντας την «γκρίνια», μπορεί οι χώροι για τους VIP και τα μαγαζιά να ήταν αξιοπρεπείς, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τα σημεία παρακολούθησης, τα οποία ήταν περιορισμένα, με αποτέλεσμα να προκληθεί συνωστισμός. Το πρόβλημα από την απουσία κερκίδων ήταν εμφανές.

Ήταν δεδομένο ότι προβλήματα θα υπάρξουν, ιδιαίτερα από τη στιγμή που επρόκειτο για κάτι διαφορετικό. Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι εμπλεκόμενοι οφείλουμε να κοιτάμε το δάσος και να μη χανόμαστε παρατηρώντας το δέντρο. Ήταν μια τελείως διαφορετική εκδήλωση-γιορτή, με φιλοσοφία «event», χωρίς το άγχος για το κυνήγι βαθμών. Ένα γεγονός που εξελίχθηκε στην καρδιά της Αθήνας με την παρουσία 10.000 θεατών, οι οποίοι ευχαριστήθηκαν το θέαμα, και είναι αυτό που πρέπει να κρατήσουμε και πάνω στο οποίο πρέπει να χτίσουμε, έτσι ώστε «αύριο» αρκετοί από αυτούς να βρεθούν στη Ριτσώνα ή στο Παλάδιο και στον Άγιο Μερκούριο, αλλά και όχι μόνο.

Την ίδια ώρα, οι οδηγοί βγήκαν στο φως, ξεπέρασαν την εσωστρέφεια, ήρθαν κοντά στον κόσμο, και δεν είναι τυχαίο ότι μέσα από την παρουσία τους στον αγώνα, αλλά και την προβολή αυτού, πήγαν ένα βήμα πιο κοντά στο να εξασφαλίσουν κάποια χορηγία για τη νέα χρονιά. Η ΑΣΦΑ επιβάλλεται να δουλέψει σκληρά και μεθοδικά για να παρουσιάσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα την επόμενη χρονιά, ξεπερνώντας τις τρικλοποδιές ακόμα και μέσα από τον ίδιο το χώρο των αγώνων.

Εκδηλώσεις του είδους μπορεί να μην αναδεικνύουν τον κορυφαίο οδηγό και να μη συναρπάζουν τον μυημένο στο σπορ, αλλά είναι οι κατάλληλες ώστε να φέρουν στο χώρο και τον «άλλο θεατή». Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να αφήσουν στην άκρη το εγώ τους, τις προσωπικές αντιδικίες τους και την πολιτική που μπορεί να κρύβεται πίσω από κάθε κίνηση. Έχουμε να κάνουμε με τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών αγώνων, υπόθεση όλων των εμπλεκομένων. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι αυτόν το σπάνιο χώρο με τον έντονο συναισθηματισμό τον βλάπτουν συχνά πυκνά κάποιοι, από υπερβολικό ζήλο._ Π. Τ.

In & Out

Η χάραξη και κυρίως η δομή της διαδρομής είχαν ως αποτέλεσμα αρκετοί να έχουν μικρές εξόδους, πληγώνοντας κατά κύριο λόγο τροχούς και ελαστικά.

Κάπως έτσι, δεν έλειψαν και μερικές επιπλέον καθυστερήσεις στο πρόγραμμα του αγώνα.

Εξαιρετική ατμόσφαιρα στο νυχτερινό σκέλος του Σαββάτου, με τον κόσμο να παραμένει στις θέσεις του παρακολουθώντας τις προσπάθειες των πληρωμάτων.

Υψηλού επιπέδου η προβολή, με την τηλεόραση του Alpha να πραγματοποιεί μέσω της εκπομπής «Σπίτι μου, σπιτάκι μου» ζωντανή σύνδεση με το ΟΑΚΑ και τους «Ιαβέρη» και Βασίλη Ζάχο να μιλούν στην κάμερα.

Πλάνα από τον αγώνα έδειξε και ο OTE TV, ενώ προβολή υπήρξε και από το ραδιόφωνο του Alpha.

Ο αριθμός συμμετοχών ήταν υπερβολικά μεγάλος, και αποτέλεσε ακόμα ένα λόγο καθυστέρησης του προγράμματος.

Την επόμενη χρονιά θα υπάρξει όριο στις συμμετοχές, με προτεραιότητα στους οδηγούς που αγωνίζονται στην αγωνιστική σεζόν, και όχι σε συμμετέχοντες μόνο στη συγκεκριμένη εκδήλωση.

Ο Βασίλης ΑναγνωστόπουλοςΑPR Jr, ο εμπνευστής της εκδήλωσης και πρόεδρος της ΑΣΦΑ, έδωσε την ψυχή του για την υλοποίησή της. Δίπλα του ο Μr Pit-Πέτρος Καστορίνης, ο Δημήτρης Γεωργόπουλος και άλλοι, όπως ο Νώντας Δουζίνας και ο Δημοσθένης Λουκίσας.

Κρυφός άσος του οργανωτή ο κ. Νίκος Καμπέρος του Hotel Blue Sea, και όχι μόνο, που αποδείχθηκε «χρυσός χορηγός», για λόγους που ξεπερνούν τη δεδομένη οικονομική υποστήριξη. Ο τρόπος μετράει και δεν κοστολογείται.

Έλαμψε στην εκδήλωση ένας παλιός, ο… Φινλαμιώτης Θέμης Παπαευθυμίου, που είχε δίπλα του το πολύπειρο χαμόγελο του Κώστα Σούκουλη, στo Power Boost Service Clio του Θανάση Κρασούλη.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, σημαντικός ο ρόλος του Νίκου Παπασταθόπουλου που, όντας ψύχραιμος και δημιουργικός, με την εμπειρία του έδινε λύσεις στα προβλήματα και σιγουριά στους αγωνιζομένους, που είχαν δίπλα τους και τους εκπροσώπους του ΣΟΑΑ.

Ο ζήλος των οδηγών για διάκριση είχε ως αποτέλεσμα και κάποιες εντάσεις, όπως αυτή ανάμεσα στον Παναγιώτη Καμμένο και τον Κώστα Κακαλή, που βρέθηκαν μαζί στην πίστα και ο πρώτος χρειάστηκε να προσπεράσει τον δεύτερο, όντας ταχύτερος.

Αυτός ήταν και ο λόγος που εγκαταλείφθηκε αμέσως η ιδέα της ταυτόχρονης παρουσίας οκτώ αυτοκινήτων που είδαμε κάποια στιγμή στην ε.δ.

Από επιτυχία στέφθηκε η διαδικασία της συνοδήγησης, με το χαμόγελο των θεατών όταν έβγαιναν από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές.

Στο πλαίσιο της διαφορετικότητας, η ΑΣΦΑ πραγματοποίησε πριν από την έναρξη του αγώνα μια διαφορετική συνέντευξη Τύπου, η οποία συνδυάστηκε με επίδειξη μόδας εταιρείας ρούχων, που αποτέλεσε και χορηγό του αγώνα.

Μία από τις σημαντικές παρουσίες στον αγώνα ήταν αυτή του Μάκη Καλαρά, κατόχου χρυσού μεταλλίου στη δισκοβολία σε Παραολυμπιακούς Αγώνες, αλλά και σε Παγκόσμια και Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα.

Ο Έλληνας αθλητής, ο οποίος είναι λάτρης της γρήγορης οδήγησης, βρέθηκε στο δεξί μπάκετ του «Ιαβέρη Jr» στο Punto S1600 και πήρε μία γεύση από την ατμόσφαιρα αγώνων ράλλυ.

Στην απονομή, στο τέλος του αγώνα, ο «Ιαβέρης» απένειμε το Κύπελλο «Γιώργος Μοσχούς» στους νικητές, ο «Στρατισίνο» το «Παύλος Μοσχούτης» στους ταχύτερους της κατηγορίας Ν, ο Κώστας Στεφανής το «Κώστας Φερτάκης» στους νικητές της κατηγορίας Α, ενώ ο Γιώργος Ραφτόπουλος το «Νίνο Σαμαρόπουλος» στους ταχύτερους της ομάδας Ε.

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΕΛΙΚΟΥ (Top 10)

1 Ζάχος-Παναγιωτούνης Mitsubishi Lancer EVO VI A/8 3:19.37

2 Αναπολιοτάκης-Χαλκιαδάκης Seat Ibiza Kit Car A/7 KC 3:20.60

3 Καμμένος-Παπαρινόπουλος Subaru Impreza A/8 3:24.15

4 Αλεξανδρής-Βίγκος Peugeot 206 RC A/7 3:26.36

5 Aυγερόπουλος-Παπανδρέου Peugeot 106 S16 A/6 3:27.72

6 Ισμαήλος-Μουζάκης Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 3:28.81

7 Κουρνιάτης-Ταχτάς Ford Escort RS 2000 E/11 3:31.10

8 Ζάχος-Ασπρόμουγγος Citroen C2 R2 A/6 3:31.31

9 Καραθανάσης-Καπράλος Opel Astra A/7 3:31.35

10 Σταυρουλάκης-Μεγαλακάκης Suzuki Swift Ε/9 3:31.58

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ