top icon
Αγώνες

Αλλαγές ενόψει 2017

Παρ’ ότι δεν έχουμε δει ακόμα ούτε ένα μονοθέσιο του 2016, οι ομάδες ήδη σκέπτονται το 2017, για το οποίο έχουν υποσχεθεί ότι η F1 θα βελτιωθεί σημαντικά, για να αποτρέψει την πτώση ενδιαφέροντος που έχει παρουσιαστεί προς αυτήν.

Η αρχική ιδέα για την «καινούργια F1» ενόψει 2017 ήταν να υιοθετηθούν μονοθέσια αυξημένου πλάτους, με φαρδύτερα ελαστικά, που θα είναι 5 δλ. στο γύρο ταχύτερα και θα δοκιμάζουν τις οδηγικές ικανότητες των πιλότων στο όριο. Ωστόσο, οι ομάδες δε μπορούν να συμφωνήσουν με ευκολία σε κάποια πράγματα και θέτονται ερωτήματα όπως αυτό της ασφάλειας αλλά και της διευκόλυνσης των προσπερασμάτων. Φαίνεται ότι οι αεροδυναμικές προβλέψεις που απαιτούνται για να κάνουν τα μονοθέσια 5 δλ. ταχύτερα απορρίφθηκαν ήδη. Η Pirelli όμως, ισχυρίζεται ότι αν διαθέτει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει επαρκείς δοκιμές εξέλιξης στην πίστα, έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει ελαστικά 5 δλ. ταχύτερα, που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να πιέζουν στο όριο. Επιπλέον τα καινούργια ελαστικά θα είναι λιγότερο επιρρεπή στην καταπόνηση, ώστε οι οδηγοί να μην είναι αναγκασμένοι να τα προστατεύουν, κινούμενοι αρκετά χαμηλότερα του ορίου.

Μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις που αποφασίστηκε στην τελευταία συνάντηση μεταξύ ομάδων, FIA, Ecclestone (στην οποία παρευρέθηκαν και 7 πιλότοι) για το μέλλον της F1, η οποία πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Pirelli στο Μιλάνο, είναι η εγκατάλειψη του συστήματος περιορισμού εξέλιξης των κινητήρων μέσω διαθέσιμων tokens. Από το 2017, οι κατασκευαστές κινητήρων θα έχουν τη δυνατότητα να εξελίσσουν τους κινητήρες τους ελεύθερα, χωρίς κανένα περιορισμό (πέραν του ότι οι εξελίξεις θα πρέπει να παρουσιάζονται σε φρέσκια μονάδα). Οι ομάδες ευελπιστούν ότι αυτό θα επιτρέψει τη μείωση διαφοράς απόδοσης μεταξύ των διαφορετικών V6 του grid. Ωστόσο, είναι σίγουρο ότι θα αυξήσει επίσης το κόστος εξέλιξης των κινητήριων μονάδων και ενδέχεται να οδηγήσει σε οικονομικής φύσης προβλήματα.

Οι κατασκευαστές κινητήρων πάντως έχουν συμφωνήσει να περιορίσουν το κόστος των V6 για τις πελατειακές ομάδες (ενδεχομένως στα 12 εκατομμύρια ευρώ ανά σεζόν, δηλαδή μισοτιμής από τα σημερινά επίπεδα), ώστε να μη μεταφερθεί σε αυτές το οικονομικό βάρος. Οι κατασκευαστές κινητήρων ζήτησαν ελευθερία εξέλιξης για να συμφωνήσουν να κατεβάσουν την τιμή των V6 -από το 2018. Ως αντάλλαγμα, έλαβαν εγγυήσεις ότι οι προδιαγραφές των κινητήριων μονάδων της F1 δε θα αλλάξουν μέχρι το 2020, αποκλείοντας το ενδεχόμενο παρουσίασης ενός φθηνού εναλλακτικού κινητήρα διαφορετικών προδιαγραφών που είχε συζητηθεί.

Τα μονοθέσια της F1 αναμένεται να φέρουν το 2017 επιπλέον προστασία για το κεφάλι του οδηγού, μέσω της εφαρμογής μια στεφάνης γύρω από την περιοχή του cockpit, στο ύψος του κράνους. Η στεφάνη θα έχει ένα κεντρικό υποστήριγμα ακριβώς μπροστά από τον οδηγό, επηρεάζοντας το οπτικό του πεδίο. Οι ομάδες προσπαθούν να βρουν την πιο πρακτική λύση η οποία αναμένεται να είναι ενιαία για όλα τα μονοθέσια.

Οι ομάδες δεσμεύτηκαν ότι θα συμφωνήσουν στην τελική μορφή των κανονισμών του 2017 μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου. Πέραν αυτού του χρονικού ορίου, κάθε αλλαγή στους κανονισμούς θα απαιτεί ομόφωνη συναίνεση από ολόκληρο το grid. Πάντως οι μικρότερες ομάδες ήδη ισχυρίζονται ότι η ασάφεια όσον αφορά τους κανονισμούς της επόμενης σεζόν ευνοεί τις μεγαλύτερες ομάδες, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να αντιδράσουν ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά σε αλλαγές κανονισμών, λόγω του μεγαλύτερου budget που διαθέτουν._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ