top icon
Αγώνες

WRC: Κάτι τρέχει με τον Seb…

Μετά από οκτώ αγώνες στο Π.Π.Ρ. o Sebastien Ogier οδηγεί την κούρσα του Πρωταθλήματος των Οδηγών, χωρίς όμως να πείθει με τις επιδόσεις του γεννώντας μία σειρά από ερωτήματα.

Όποια σελίδα στο διαδίκτυο ή περιοδικό και αν ανοίξει κανείς, θα διαβάσει για το πλέον συναρπαστικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της τελευταίας δεκαετίας. Και παραπάνω θα συμπληρώσουμε εμείς. Μέσα από τις παρακάτω γραμμές δεν θα αναλύσουμε τους λόγους για το θέαμα που βλέπουμε στις ειδικές διαδρομές, αλλά θα καταπιαστούμε με ένα από τα δύο “καυτά” θέματα των ημερών στο θεσμό. Το ένα είναι ο Sebastien Ogier και το άλλο η Citroen, και επιλέγουμε το πρώτο που λίγοι έχουν αγγίξει. Εύλογα κάποιοι θα αναρωτηθούν που είναι το πρόβλημα; Τι ακριβώς εννοούμε όταν βάζουμε τη λέξη “πρόβλημα” δίπλα στο όνομα του Sebastien Ogier; Αφορμή αποτέλεσε η δήλωση του ίδιου του Γάλλου τετράκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο τέλος της Power Stage του Ράλλυ Πολωνίας. “Αυτό είναι ένα βάθρο που δεν το αξίζαμε”, είπε ο 34χρονος και αυτό είναι αρκετό για να καταλάβουμε ότι “Κάτι τρέχει με τον Seb”.

Και τι είναι αυτό ακριβώς που συμβαίνει θα αναρωτηθεί ο λάτρης των αριθμών; Ο Γάλλος είναι πρώτος στην βαθμολογία, έχει κερδίσει δύο αγώνες και στην τελική το ίδιο έκανε και πέρσι! Και δεν θα έχει άδικο. Και το 2016 με το VW Polo WRC ο Ogier μέχρι να φτάσουμε στις ασφάλτινες ε.δ. της Γερμανίας μετρούσε μόλις δύο νίκες και τέσσερις ακόμα τερματισμούς στο βάθρο. Φέτος, εκτός από δύο νίκες μετράει επιπλέον πέντε βάθρα, θα αναφέρει ο λάτρης των αριθμών προσθέτοντας ότι παραμένει πρώτος στη βαθμολογία με 11 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο! Μάλιστα, αλλά πάντα το νόμισμα έχει δύο όψεις και εξαρτάται ποια επιλέγεις να δεις.

Έτσι, επιμένοντας στους αριθμούς, θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι για πρώτη φορά στην καριέρα του φέτος ο Γάλλος δεν έχει κερδίσει ούτε μία ε.δ. σε τρεις αγώνες! Σουηδία, Σαρδηνία και πριν από λίγες ώρες στην Πολωνία. Και αν αναλύσουμε ακόμα περισσότερο τους αριθμούς, ούτε στην Αργεντινή κέρδισε ε.δ., αφού ο μοναδικός ταχύτερος χρόνος που σημείωσε ήταν στην πρώτη σούπερ ειδική στην πόλη της Cordoba. Και δεν είναι τυχαίο ότι όπως στην Πολωνία, σε κάποιες περιπτώσεις έχει αναρριχηθεί στην κατάταξη λόγω εγκαταλείψεων των προπορευόμενων οδηγών και όχι λόγω απόλυτων επιδόσεων.

Τα παραπάνω στοιχεία είναι πρωτόγνωρα για τον τετράκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή και η δήλωση του στο τέλος της Power Stage του πολωνικού αγώνα αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Τι φταίει; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, αλλά απλά μπορεί να παραθέσει στοιχεία και γεγονότα. Ένα από αυτά είναι ότι ο Γάλλος βρέθηκε εκτός VW και χωρίς ομάδα ενάμιση μήνα πριν το Μόντε Κάρλο. Και αποτελεί δικαιολογία αυτό; Ναι! Όταν φέτος οι κανονισμοί άλλαξαν, κάτι που μεταφράζεται σε τελείως καινούργια αυτοκίνητα και ο Seb είχε οδηγήσει-εξελίξει ένα αγωνιστικό το οποίο κατέληξε στο μουσείο. Εκεί υπάρχει πρόβλημα, αφού θα βρεθεί σε ένα αγωνιστικό που θα έχει στήσει-κτίσει κάποιος άλλος και όχι ο ίδιος. Και αν νομίζετε ότι αυτό δεν είναι πρόβλημα, ρωτήστε και τον Andreas Mikkelsen… Σημαντικό ελαφρυντικό λοιπόν, όπως και το γεγονός ότι η M-Sport δεν είναι ένας πραγματικός Κατασκευαστής με αντίστοιχο προϋπολογισμό όπως οι Hyundai, Toyota και Citroen. Τα χρήματα δεν ρέουν από τις τσέπες του Malcolm Wilson και ο ρυθμός εξέλιξης που ακολουθούν οι ομάδες με αρκετά χρήματα στη διάθεση τους, με τον αντίστοιχο μίας ιδιωτικής ομάδας μόνο ίδιος δεν μπορεί να είναι. Την ίδια ώρα το σύστημα της σειράς εκκίνησης δεν ευνοεί τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας και ο 4άκις Πρωταθλητής το βιώνει εδώ και αρκετά χρόνια.

Δικαιολογούν όμως όλα τα παραπάνω τις φετινές του επιδόσεις; Εν μέρει ναι. Γιατί υπάρχει και ο αντίλογος. Αυτός που καταρρίπτει καταρχήν τη δικαιολογία του αυτοκινήτου. Τα Fiesta έχουν τερματίσει σε όλους τους αγώνες του θεσμού μέχρι σήμερα στο βάθρο, σε κάθε αγώνα έχουν κερδίσει ειδική διαδρομή, ενώ συνολικά έχουν επικρτήσει σε 3 αγώνες, όσους και τα Hyundai. Αλλά προσοχή! Όχι όσους τα Hyundai, αλλά όσους και ο Neuville… Οι Paddon και Sordo δεν έχουν κερδίσει αγώνα -μέχρι σήμερα τουλάχιστον- ενώ οι Ogier, Tanak το έχουν καταφέρει την ώρα που ο Evans στις λεπτομέρειες έχασε τη νίκη στην Αργεντινή. Σύμφωνοι, μπορεί τα ελαστικά της Dmack να είχαν πλεονέκτημα στον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά ο Βρετανός οδηγούσε Ford Fiesta, και όχι κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Σαν να μην φτάνει αυτό, οι Tanak και Evans έχουν κερδίσει περισσότερες ειδικές από τον Ogier, με τον μοναδικό που τους έχει ξεπεράσει να είναι ο Neuville. Που θέλουμε να καταλήξουμε; Ότι το Ford Fiesta WRC είναι άκρως ανταγωνιστικό!

Αντίστοιχα, δικαιολογία δεν αποτελεί και η σειρά εκκίνησης. Σύμφωνοι, ο πρώτος με τον δεύτερο σε αυτό το επίπεδο των αγώνων Ράλλυ έχουν μία διαφορά στον δρόμο που θα βρουν μπροστά τους, αλλά πόσο πολύ; Στην Πολωνία, οι Neuville και Latvala εκκινούσαν πίσω από τον Γάλλο και διεκδικούσαν τη νίκη, την ώρα που ο ίδιος προσπαθούσε να μείνει μπροστά από τον Hayden Paddon. Ποιον; Τον Paddon! Οδηγοί που μέχρι πέρσι ο Γάλλος θα άφηνε αρκετά δευτερόλεπτα πίσω του σε μία ε.δ. και δεν θα τον απασχολούσαν καν.

Και τι φταίει λοιπόν”, θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος. Η απάντηση, αν υπάρχει, είναι απλή. Ο Seb είναι άνθρωπος και όχι μηχανή. Μιλώντας με τον Μιχάλη Ζώτο, όταν ακόμα βρισκόταν στα σπάργανα του προγράμματος του Toyota Yaris WRC, μας είχε αναφέρει ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί δεν θα προσαρμοστούν εύκολα στις απαιτήσεις της οδήγησης της νέας γενιάς αυτοκινήτων. Οι νεότεροι θα το καταφέρουν πολύ πιο εύκολα. Και σήμερα δικαιώνεται. Ο Ogier έχει βρεθεί σε μία μετάβαση του θεσμού, σε μία νέα εποχή, την οποία δεν μπορεί εύκολα να ακολουθήσει. Τι έχει να αντιπαραθέσει απέναντι της; Την τεράστια εμπειρία του! Αυτή είναι που του επιτρέπει σήμερα να βρίσκεται επικεφαλής της βαθμολογίας των Οδηγών με 11 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο. Η γνώση και η εμπειρία που διαθέτει, η αυτοσυγκράτηση να γνωρίζει πότε θα πιέσει και πότε όχι, περιμένοντας το λάθος των “πιτσιρικάδων”. Κερδίζοντας στο τέλος του βαθμούς που τον φέρνουν μέχρι και σήμερα επικεφαλής στη βαθμολογία. Ποιο είναι το λάθος; Της σύγκρισης. Αυτής με τον Sebastien Loeb. Οι περισσότεροι που ασχολούνται με το WRC ακόμα και σήμερα προσπαθούν να συγκρίνουν τους δύο “Θεούς” και να αναδείξουν τον καλύτερο. Κάτι που δεν έχει νόημα. Αφού ο “κοντός” είναι αποδεδειγμένα καλύτερος! Έτσι, για να πυροδοτήσουμε μία σειρά από συζητήσεις στο αγαπημένο σας Facebook…_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ