top icon
Επικαιρότητα

Έφυγε ο Tatsuro Toyoda

Ο Τatsuro Toyoda, πρώην πρόεδρος και ιθύνων νους της επιτυχημένης προσπάθειας παγκοσμιοποίησης της Toyota, απεβίωσε σε ηλικία 88 ετών.

Ο Τatsuro Toyoda, γιος του ιδρυτή της μεγάλης ιαπωνικής εταιρείας έφυγε από τη ζωή στις 30 Δεκεμβρίου από πνευμονία, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η αυτοκινητοβιομηχανία το βράδι της 6ης Ιανουαρίου. Ο εκλιπών ήταν ο έβδομος κατά σειρά πρόεδρος της εταιρείας. Παραιτήθηκε από τη θέση του το 1995, διατηρώντας όμως τη θέση του συμβούλου μέχρι τον θάνατό του. Ο Tatsuro Toyoda ήταν ο κύριος εμπνευστής της ίδρυσης της κοινοπραξίας στην Πολιτεία της Καλιφόρνια με την General Motors, η οποία ονομάστηκε NUMMI (New United Motor Manufacturing Inc.) και ξεκίνησε την παραγωγή της τον Δεκέμβριο του 1984. Τότε, θεωρήθηκε πρωτοπόρος στις διεθνείς συνεργασίες στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γεννημένος το 1929, ήταν απόφοιτος μηχανολόγος μηχανικός του Πανεπιστημίου του Τόκιο με πτυχίο μηχανολόγου μηχανικού και απέκτησε μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων το 1958 από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.


Η αποδημία αυτού του σπουδαίου ανθρώπου μας δίνει την ευκαιρία να σας διηγηθούμε πώς άρχισε αυτή η ιστορία επιτυχίας, που λέγεται Toyota.


Τίποτα δεν θα είχε ξεκινήσει και κανένα κείμενο με αυτό το θέμα δεν θα μπορούσε να γραφτεί, αν ένας φιλόδοξος γιός στην άλλη άκρη της γης δεν είχε βαλθεί να ξεπεράσει τις επιτυχίες του πατέρα του. Ο λόγος για τον Kiichiro Toyoda, του οποίου ο μπαμπάς ήταν ο ιθύνων νους και το απόλυτο αφεντικό μιας εταιρείας που έφερε το όνομά του και ειδικευόταν στις κατασκευές. Λίγο πριν το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’30 το αυτοκίνητο είχε κατακτήσει και την Ιαπωνία, αλλά ευδοκιμούσε στη χώρα μόνο ως προϊόν εισαγωγής, αφού η ντόπια αυτοκινητοβιομηχανία στην καλύτερη περίπτωση βρισκόταν στα σπάργανα. Ο Kiichiro, βλέποντας μπροστά, είχε την ιδέα να ασχοληθεί επαγγελματικά με το είδος και να παρουσιάσει τετράτροχα οχήματα κατασκευασμένα στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ως καλός γιός, φανέρωσε τις σκέψεις του στον πατέρα του κι εκείνος όχι μόνο δεν τον αποπήρε, αλλά αποφάσισε να τον στηρίξει οικονομικά προκειμένου να επιτύχει τον σκοπό του. Έτσι γεννήθηκε το πρώτο εταιρικό μόρφωμα της εταιρείας που σήμερα όλοι γνωρίζουμε ως Τoyota, το οποίο ήταν θυγατρικό της μητρικής. Το γεγονός έλαβε χώρα το 1934, την ίδια χρονιά που το νέο σχήμα δημιούργησε τον πρώτο του κινητήρα, κωδικοποιημένο ως Type A. To πρώτο εκείνο μηχανικό σύνολο, σαφώς επηρρεασμένο από ένα αντίστοιχο της Chevrolet, ήταν εξακύλινδρο σε σειρά με ισχύ 62 ίππων και είχε χωρητικότητα 3.4 λίτρων. Αμέσως μετά ο Kiichiro Toyoda έβαλε σε εφαρμογή τα σχέδια για την ανάπτυξη του πρώτου του επιβατικού αυτοκινήτου, που ήταν (τί άλλο;) ένα μεσαίου μεγέθους οικογενειακό μοντέλο τριών όγκων.

Του μεγαλόπνοου εκείνου σχεδίου προηγήθηκαν τρία δεξιοτίμονα πρωτότυπα, που έφεραν τη μάλλον συνηθισμένη ονομασία Α1. Η εξωτερική τους εμφάνιση παρέπεμπε σε αυτή του Chrysler Airflow, που εκείνη την εποχή ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στον πλανήτη από πλευράς σχεδίασης. Η φιλοσοφία τους δε διέφερε καθόλου από αυτήν που ήδη επικρατούσε σε όλα σχεδόν τα μήκη και τα πλάτη της υδρογείου και εκδηλωνόταν στο απλούστατο δόγμα «κινητήρας μπροστά, κίνηση πίσω». Tο πλαίσιο τύπου σκάλας και τα ηλεκτρικά συστήματα είχαν απλά αντιγραφεί από τη Ford. Το μηχανικό σύνολο που προαναφέραμε ήταν η μοναδική επιλογή για τοποθέτηση κάτω από το εμπρός καπό του, ενώ η κίνηση μεταδιδόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Τον Μάιο του 1935 τρία πρωτότυπα του Α1 ολοκληρώθηκαν κι εδώ αρχίζει το συγκινησιακό κομμάτι: Με πρωτοβουλία του Kiichiro Toyoda, όλα τους ευλογήθηκαν σε μια σεμνή βουδιστική τελετή, προκειμένου να έχουν καλή τύχη. Ύστερα, ο ίδιος ο Kiichiro, οδήγησε ένα από αυτά στον τάφο του πατέρα του (που στο μεταξύ είχε πεθάνει), θέλοντας ακόμη και νεκρό να τον ευχαριστήσει για την αποφασιστικής σημασίας βοήθεια που του πρόσφερε. Είδατε; Όπως στη ζωή, έτσι και στην Αυτοκίνηση, δεν είναι τα πάντα κέρδος, λεφτά και αξιώματα. Υπάρχουν και άλλα στοιχεία, που ξεπερνούν ό,τι φθαρτό κι εφήμερο. Τη συνέχεια τη γνωρίζετε, όπως επίσης γνωρίζετε πως το d (Toyoda) έδωσε τη θέση του στο t (Toyoda) για να είναι πιο εύηχο το όνομα της εταιρείας. Το εικονιζόμενο sedan ΑΑ, που προέκυψε μετά το Α1 και ήρθε το 1936, ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής της εταιρείας και η επίσημη αρχή της μεγάλης ιστορίας της…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ