top icon
Επικαιρότητα

Jaguar Future-Type Concept: Ματιές στο μέλλον

Ένα ενδιαφέρον ηλεκτρικό και αυτόνομο, ασφαλώς, πρωτότυπο που υιοθετεί την τεχνολογία φωνητικών εντολών ακόμα και στο σύστημα διεύθυνσης παρουσίασε η βρετανική Jaguar.

Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ενδίδουν στην πρόκληση να παρουσιάσουν ένα πρωτότυπο που θα ενσωματώνει «προχωρημένες» τεχνολογίες που -θέλοντας και μη- θα δούμε μέσα στα προσεχή χρόνια να υιοθετούνται στα καθημερινά αυτοκίνητα παραγωγής. Ένας από αυτούς είναι και η βρετανική Jaguar, η οποία μας αποκαλύπτει σήμερα τη δική της εκδοχή στο θέμα «Αυτοκίνητο του Μέλλοντος» με άρμα το Future-Type Concept.

Το πρωτότυπο είναι φυσικά αυτόνομο αποτελώντας, σύμφωνα με τους Βρετανούς δημιουργούς του, μια εικονική αναπαράσταση των αυτοκινήτων που στο μέλλον δεν θα ανήκουν σε έναν ιδιοκτήτη, αλλά θα χρησιμοποιούνται μέσω των προγραμμάτων car sharing από πολλούς χρήστες. Επί της ουσίας, πρόκειται για μια ιδιαίτερη σε σχεδίαση κατασκευή με διάταξη 2+1 θέσεων στο «προχωρημένο» εσωτερικό της. Ωστόσο, το σημείο αναφοράς εδώ είναι το ίδιο το πηδάλιο, το οποίο ονομάζεται Sayer, προς τιμήν του Βρετανού σχεδιαστή της Jaguar, Malcolm Sayer. Στο σχετικό Δελτίο Τύπου της, η JLR αναφέρει πως οι χρήστες κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν στην κατοχή τους μόνο το… τιμόνι, παρά το ίδιο το αυτοκίνητο, δίνοντας τους τη δυνατότητα πρόσβασης στο σύνολο του στόλου των «διαμοιρασμένων» οχημάτων.

«Σε μια μελλοντική εποχή όπου τα αυτοκίνητα θα μοιράζονται ανάμεσα στους χρήστες, πιστεύουμε πως θα υπάρχει χώρος για πολυτελή οχήματα που θα προσφέρουν και οδηγική απόλαυση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Υπεύθυνος Σχεδιασμού της Jaguar, Ian Callum.

Jaguar E-Type Zero

Σίγουρα, πρόκειται για μια απόπειρα των Βρετανών που πιθανόν να εγείρει αρκετές ενστάσεις από τους λιγότερο… προοδευτικούς οπαδούς της μάρκας, μιας και κάτω από το καπό δεν «κρύβεται» ο γνωστός straight-six κινητήρας βενζίνης των 3,8 λίτρων της Jaguar, αλλά ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 300 ίππους. Οι δημιουργοί της Jaguar E-Type Zero αναφέρουν πως η αυτονομία της «ανορθόδοξης» αυτής πρωτότυπης κατασκευής αγγίζει τα 273 χλμ., με το «0-100» να ολοκληρώνεται σε μόλις 5,5 δλ. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται, το βάρος της κατασκευής είναι μικρότερο κατά 46 κιλά σε σχέση με το αρχέτυπο μοντέλο της δεκαετίας του ’60. Σε σχέση με το τελευταίο, η ανάρτηση, το διαφορικό αλλά και τα φρένα, είναι πανομοιότυπα, όχι όμως και το κιβώτιο, το οποίο είναι μονής σχέσης._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ