top icon
Επικαιρότητα

Ο ρόλος της Stelvio στην ανάκαμψη της Alfa Romeo

Μπορεί η Giulia να ήταν το μοντέλο που σηματοδότησε τη στροφή στη «νέα εποχή Alfa Romeo», είναι όμως η Stelvio αυτή που «κουβαλά» στους ώμους της το βάρος της εμπορικής ανάτασης της μιλανέζικης φίρμας.

Χωρίς να υποτιμά κανείς την εξαιρετική Giulia, η Alfa Romeo Stelvio είναι αυτή που καλείται σήμερα να «επαναφέρει» στο σωστό εμπορικό δρόμο τη μιλανέζικη φίρμα πολλαπλασιάζοντας τις πωλήσεις της. Και αυτο γιατί -πολύ απλά- η νέα Stelvio αποτελεί μία ακόμα εξέχουσα από πλευράς δυνατοτήτων και προσωπικότητας πρόταση στην ολοένα και πιο δημοφιλή ανά τον κόσμο αρένα των SUV αυτοκινήτων. Έτσι, ως ενεργό μέλος του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, τον οποίο με τόση θέρμη έχει χτίσει όλα αυτά τα χρόνια ο «πολύς» Sergio Marchionne, το στοίχημα που πρέπει πάσει θυσία να κερδίσει τώρα η Alfa Romeo είναι ένα: η επιστροφή στην κερδοφορία για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες μέσα στο 2018.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Ιταλού μάνατζερ, στο τέλος της χρονιάς που διανύουμε οι συνδυαστικές πωλήσεις των Alfa Romeo και Maserati θα αγγίξουν τις 230.000 μονάδες, με τη συνεισφορά της πρώτης να ανέρχεται, ούτε λίγο ούτε πολύ, στις 170.000. Η αλήθεια είναι πως, έτσι όπως εξελίσσεται η αγορά, πρόκειται για μια εξαιρετικά αισιόδοξη πρόβλεψη με δεδομένο ότι τη χρονιά που πέρασε η ιταλική εταιρεία κατάφερε να ταξινομήσει, χωρίς την αρωγή της Selvio φυσικά, όχι περισσότερα από 73.000 αυτοκίνητα στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς. Έγκυροι αναλυτές της IHS Markit εκτιμούν πως η Alfa Romeo δεν πρόκειται να υπερβεί το άτυπο σκαλοπάτι των 120.000 μονάδων, με τη Stelvio να προσφέρει όχι περισσότερες από 25.000 πωλήσεις έως και το κλείσιμο της τρέχουσας χρονιάς. Όπως και να ‘χει, το βέβαιο είναι πως το μεγάλο «μπουστάρισμα» για το ιταλικό SUV θα έρθει μετά το καλοκαίρι όταν οι τροχοί της Stelvio πατήσουν και επισήμως στους «κρίσιμους» για τις εμπορικές επιδόσεις της μάρκας δρόμους των ΗΠΑ.

Ήδη κατά το πρώτο 3μηνο του έτους, οι πωλήσεις της Alfa Romeo εμφανίζονται –χάρη στη Giulia- αυξημένες κατά 35%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, φτάνοντας σε απόλυτα νούμερα σε παγκόσμιο επίπεδο τις 21.512 μονάδες. Διατηρώντας τον ίδιο βηματισμό και με τη «βοήθεια» της Stelvio, το μόνο σίγουρο είναι πως η Alfa Romeο θα καταφέρει εύκολα να υπερβεί τις 100.000 μονάδες, επίδοση που η ιταλική εταιρεία έχει να «δει» από το 2012.

Η αλήθεια είναι πως αυτή τη στιγμή η Alfa Romeo «βιώνει» το 4ο κατά σειρά «σχέδιο ανασυγκρότησης» από την εποχή που ο Marchionne ανέλαβε τα ηνία της πριν 14 ακριβώς χρόνια. Με επενδυτικό πλάνο ύψους 5 δις ευρώ το 2014, το «3ο πρόγραμμα» προέβλεπε ετήσιες πωλήσεις για την ιταλική εταιρεία για το 2018 της τάξης των 400.000 μονάδων, πρόβλεψη όμως που μετετέθη για το «μακρινό» 2020 από τον ίδιο τον Ιταλό μάνατζερ με το επόμενο και τελευταίο –μέχρι νεοτέρας ασφαλώς- τροποποιητικό πλάνο που ανακοινώθηκε με πάσα επισημότητα Ιανουάριο του 2016.

Έχοντας ήδη δαπανήσει σχεδόν τα μισά από τα χρήματα που είχε διαθέσιμα για επενδύσεις, η «καινούργια» Alfa Romeο έχει όλα αυτά τα χρόνια καταφέρει να παρουσιάσει μόλις 2 από τα νέα μοντέλα με τα οποία θα πραγματοποιήσει την εμπορική της επίθεση. Με τα επόμενα βήματα της μάρκας να παραμένουν ακόμα όχι και τόσο σαφή, το μόνο σίγουρο είναι πως από το 2019 και εξής, μαζί με τη Stelvio, στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας θα συνυπάρξουν δύο ακόμα SUV, ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο.

Το πρώτο, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Pomigliano, εκεί δηλαδή όπου σήμερα γεννιέται το Fiat Panda. Για το «μεγάλο», το οποίο θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του δαπέδου των Giulia-Stelvio, οι επιλογές των Ιταλών είναι είτε η μονάδα παραγωγής του Casino, είτε το εργοστάσιο Mirafiori που βρίσκεται στο Τορίνο._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ