top icon
Επικαιρότητα

Προαιρετικά τετρακίνητη, αλά BMW Μ5, θα είναι η νέα M3

Και συνάμα πιο φιλική προς το περιβάλλον και πιο δυνατή από την απερχόμενη.

Η νέα Σειρά 3 της BMW αναμένεται να πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο της προς τα τέλη περίπου του 2018, ενώ ένα χρόνο αργότερα θα δούμε την έκδοση Touring να πατά και επισήμως τους τροχούς της στην άσφαλτο. Το αργότερο δε μέχρι το 2020, η γκάμα της νέας «3άρας» θα περιλαμβάνει και τη νέα «4άρα», σε εκδόσεις κουπέ και κάμπριο. Όλες, πλην της Touring, αναμένεται να παρουσιαστούν και σε εκδόσεις που θα επιμελείται το γνωστό για τις σπορτίφ αναζητήσεις του παράρτημα M, με πρώτη και καλύτερη ασφαλώς την Μ3, η οποία θα αποκαλυφθεί, όπως όλα δείχνουν, το αργότερο σε δύο χρόνια από σήμερα. Τι νέο θα φέρνει μαζί της; Σύμφωνα με τις πρώτες διαρροές, τόσο η 4θυρη εκδοχή της νέας οικογένειας, όσο και ενδεχομένως και η πιο νεανική Μ4, θα ακολουθήσουν την (σχεδόν) τετρακίνητη λογική της μεγαλύτερης BMW Μ5, αν και εδώ το σύστημα M xDrive με το οποίο θα εξοπλίζονται θα είναι αρκετά πιο απλό από εκείνο του μεσαίου σεντάν των Βαυαρών. Και, ομοίως, προαιρετικό.

Θυμίζουμε πως στην Μ5 η καρδιά του Μ xDrive είναι μια κεντρική μονάδα, ή για να το θέσουμε στη σωστή του τεχνική διάσταση, ένα κιβώτιο μεταφοράς, το οποίο απαρτίζεται από πολύδισκο συμπλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά, διάταξη που έχει την ικανότητα να «μοιράζει» τη ροπή του V8, για την περίσταση, ανάμεσα στους δύο άξονες, με τον οδηγό να μπορεί μάλιστα να επιλέξει ανάμεσα στους πέντε δυνατούς συνδυασμούς, που αφορούν στο DSC (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και στο M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Με την εκκίνηση του κινητήρα, η «by default» ρύθμιση είναι η «DSC on» και «4WD», στην οποία όμως είναι εφικτό ένα μικρό σπινάρισμα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου. Στo «DSC off» o οδηγός μπορεί να επιλέξει σε συνδυασμό μια από τις ρυθμίσεις «4WD», «4WD Sport» και «2WD», ενώ με την επιλογή «MDM» (M Dynamic Mode) το μοναδικό διαθέσιμο πρόγραμμα στο M xDrive είναι το «4WD». Επιπρόσθετα, η νέα M5 είναι εφοδιασμένη με το ενεργό πίσω διαφορικό του M Division (Active M Differential) που είναι υπεύθυνο για το μοίρασμα της ροπής –από 0% έως και 100%- ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα.

Από εκεί και πέρα, κάτω από το καπό των νέων Μ3 και Μ4, παρά την παρουσία ενός mild hybrid συστήματος 48 Volt, θα συνεχίζει να δίνει το «παρών» ο γνωστός straight-six 3λιτρος κινητήρας bi-turbo της BMW. Με τη διαφορά ότι στη νεότερη εκδοχή του θα αποδίδει περί τους 500 ίππους υιοθετώντας όλες τις πρόσφατες τεχνολογικές κατακτήσεις των Βαυαρών, όπως το σύστημα ψεκασμού νερού που ψύχει τον αέρα που κινείται προς την εισαγωγή του κινητήρα με τρόπο πιο αποτελεσματικό σε σχέση με τους παραδοσιακούς εναλλάκτες θερμότητας (intercoolers). Μια… πατέντα που είδαμε για πρώτη φορά στο safety car του πρωταθλήματος MotoGP και εν συνεχεία στη έκδοση GTS._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ