top icon
Επικαιρότητα

Στο σφυρί μια σπάνια Alfa Romeo GTA 1300 Junior Stradale

Πρόκειται για ένα από τα μόλις 193 αντίτυπα της έκδοση Stradale που κατασκεύασε η Alfa Romeo με την αρωγή και φροντίδα της Autodelta.

Η GTA, ένα αυτοκίνητο βασισμένο στην Guilia Coupe, εξελίχθηκε το 1965 από το επίσημο αγωνιστικό παράρτημα Autodelta της Alfa Romeo, προκειμένου η μιλανέζικη φίρμα να συμμετάσχει στους αγώνες της κατηγορίας GT. Επί μια δεκαετία, η GTA προσφερόταν σε δύο εκδόσεις-παραλλαγές: την Corsa, η οποία προορίζονταν αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση και την «πολιτική» Stradale. Με το γράμμα «Α» στην ονομασία του μοντέλου να αντιστοιχεί στη λέξη «Alleggerita», που σημαίνει «ελαφρωμένη», η έκδοση Corsa διαφοροποιούταν σε σχέση με την Stradale χάρη σε συγκεκριμένα στοιχεία του αμαξώματός της, όπως είναι για παράδειγμα τα παράθυρα, τα οποία ήταν κατασκευασμένα από Plexiglas. Από την πρώτη κιόλας χρονιά της συμμετοχής της στους αγώνες, η GTA κατάφερε να κερδίσει τόσο το πρωτάθλημα οδηγών, όσο και εκείνο των κατασκευαστών, ενώ για επτά συναπτά έτη, το ιταλικό κουπέ κατάφερε να αποσπάσει ισάριθμους τίτλους στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της κατηγορίας GT.

Αρχικά, κάτω από το καπό της GTA, οι Ιταλοί επέλεξαν να τοποθετήσουν τον 4κύλινδρο κινητήρα των 1.570 κ.εκ. της Giulia, ενώ από το 1968, χάρη στην αυξημένη δημοτικότητα της κατηγορίας αγώνων με κινητήρες 1,3 λίτρων, οι ιθύνοντες της Autodelta «γέννησαν» με την καθοδήγηση της Alfa Romeo την έκδοση Junior, η οποία κινούνταν από μια τροποποιημένη εκδοχή του 1,6 κινητήρα. Στην έκδοση Corsa, ο κινητήρας των 1.290 κ.εκ. απέδιδε με τη βοήθεια του συστήματος ψεκασμού 170 ίππους, ενώ στην περίπτωση της Stradale, 110 ίππους με τα διπλά καρμπυρατέρ να εξακολουθούν να δίνουν το «παρών».

Συνολικά, κατασκευάστηκαν μόλις 500 αντίτυπα της GTA, με τα 450 από αυτά να είναι εφοδιασμένα με τον «μικρό» 1.300αρη κινητήρα της μάρκας. Εξ αυτών, οι εκδόσεις Stradale δεν υπερέβησαν αριθμητικά τα μόλις 193 «κομμάτια».

Η  εικονιζόμενη Alfa Romeo GTA 1300 Junior Stradale με αριθμό πλαισίου 776131, η οποία κατασκευάστηκε τον Ιούλιο του 1975 και δημοπρατείται σήμερα από τον οίκο Bonhams, διατηρείται σε άψογη κατάσταση, χωρίς να διαθέτει καμία «μετατροπή» σε σχέση με την αρχική της μορφή -πέρα από την προσθήκη ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης με τελική σχέση μετάδοσης 4,55:1. Με 64.000 χλμ. στο οδόμετρό της, η λευκή αυτή καλονή αναμένεται να «πιάσει» τιμή που θα κυμαίνεται, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Bonhams, από 130.000 έως 180.000 €._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ