2ΤΡΟΧΟΙ Αγώνες

MotoGP: H ώρα της Μαλαισίας

Μπορεί ο τίτλος για το 2018 στο Πρωτάθλημα Αναβατών να έχει κλειδώσει και μαθηματικά εδώ και δύο βδομάδες, εντούτοις το GP Μαλαισίας αναμένεται και φέτος να αποτελέσει έναν από τους πιο ενδιαφέροντες αγώνες της σεζόν.

Η φετινή διοργάνωση στην πάντοτε θερμή Μαλαισία είναι η 28η κατά σειρά στο μαγικό κόσμο των αγώνων πάνω σε δύο τροχούς, με τη χώρα της ΝΑ Ασίας να φιλοξενεί αγώνα του Π.Π. Μοτοσικλετών σταθερά και ακλόνητα από το 1991 μέχρι και σήμερα - εν αντιθέσει με την F1 που από πέρσι «εγκατέλειψε» το συγκεκριμένο τερέν. Άξιο αναφοράς είναι τα γεγονός πως η Sepang, η οποία φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα στο MotoGP το 1999, είναι η πρώτη πίστα που σχεδίασε στην καριέρα του ο Γερμανός, Hermann Tilke, ο άνθρωπος που ως γνωστόν εδώ και δύο και πλέον δεκαετίες αποτελεί το δημιουργό των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινητοδρομίων του πλανήτη. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η πλειοψηφία των αναβατών του grid της μεγάλης κατηγορίας, η Sepang είναι η πιο αγαπημένη τους πίστα σε σχέση με όλες όσες έχει σχεδιάσει ο Γερμανός μέχρι και σήμερα.

  • Με μήκος 5.543 μέτρα, πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο σιρκουί στο MotoGP σε ολόκληρο το πρωτάθλημα, μετά το Silverstone.
  • Η πίστα βρίσκεται 50 χλμ. νότια της Kuala Lumpur.
  • Η Sepang ακολουθεί τις πίστες του Montmeló και του Motegi ως προς τις απαιτήσεις στον τομέα της πέδησης, καθώς τα φρένα χρησιμοποιούνται για 37 δευτερόλεπτα ανά γύρο - περίπου στο 30% της διάρκειας του αγώνα.
  • Το φρενάρισμα για τη στροφή 1 είναι το ισχυρότερο από όλα, με την ταχύτητα από τα 331 λμ./ώρα να πέφτει στα 67 χλμ./ώρα και τους αναβάτες και τις μοτοσικλέτες τους να διανύουν μία απόσταση 289 μέτρων για 6 δευτερόλεπτα.
  • Η Τ6 είναι η πιο αργή στροφή της πίστας, όπου η ταχύτητα των μοτοσικλετών πέφτει στα 60 χλμ. /ώρα.
  • Η πίστα διαθέτει συνολικά 15 στροφές, 5 αριστερές και 10 δεξιές.
  • Το μέγιστο πλάτος της είναι τα 16 μ.
  • Η πίστα κατασκευάστηκε σε μόλις 14 μήνες κοστίζοντας σχεδόν 60 εκ. ευρώ.
  • Σε έξι στροφές η ταχύτητα πέφτει κάτω από 85 χλμ./ώρα, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις δύο ευθείες, όπου οι ταχύτητες υπερβαίνουν τα 300 χλμ./ώρα.
  • H βροχή αποτέλεσε το κυρίαρχο στοιχείο στους 3 από τους 6 τελευταίους αγώνες (2012, 2016 και 2017).
  • Το 2012 ο αγώνας σταμάτησε λόγω της μεγάλης ποσότητας νερού στην πίστα και παρά το γεγονός ότι τα δύο τρίτα του αγώνα δεν ολοκληρώθηκαν, το αποτέλεσμα θεωρήθηκε οριστικό.
  • Η μεγαλύτερη τελική ταχύτητα έχει καταγραφεί στη Sepang το 2015 από τον Andrea Iannone (Ducati) και είναι τα 339,6 χλμ./ώρα.
  • Το ρεκόρ πίστας είναι 2:00.606 και ανήκει από το 2015 στον Ισπανό, Jorge Lorenzo - ο οποίος όμως δεν έχει κερδίσει ποτέ στη Sepang στη μεγάλη κατηγορία. Τον ταχύτερο εντούτοις γύρο (1:59.053) έχει σημειώσει την ίδια χρονιά ο Dani Pedrosa.
  • Τα τελευταία τέσσερα χρόνια κερδίζει αναβάτης που έχει καταταχθεί στην πρώτη γραμμή της σχάρας εκκίνησης.
  • Ο πλέον πολυνίκης αναβάτης στη Sepang είναι ο Valentino Rossi (6) και ο αναβάτης με τις περισσότερες pole position, o Dani Pedrosa (5).
  • Τις τελευταίες δύο χρονιές νικητής στη Sepang ήταν ο Andrea Dovizioso, με τον ομόταβλο του για λίγες ακόμα εβδομάδες, Jorge Lorenzo, να ανεβαίνει πέρσι στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
  • Τα τελευταία 15 χρόνια από 5 νίκες στη Sepang μοιράζονται οι Ducati, Honda και Yamaha.
  • Το 2011 στην πίστα της Sepang έχασε τη ζωή του ο Marco Simoncelli σε μία από τις πλέον μελανές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας του Π.Π. Μοτοσικλετών.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου